Noniin oiskohan aika taas päivitellä.
Rovaniemeltä tuli haettua pari viikkoa sitten varaosiksi 245. Vuosimallia 1986 ja paperit jääneet jonnekkin. Suht täydellinen koriltaan, mutta katto enemmän ja vähemmän solmussa. Ajaa siis varaosina asiansta hyvin.
Sitten uusimpaan hankaintaan. 740 poistui eilen meidän perheestämme, ja viime perjantaina kävin jo ennakoiden hakemassa emännälle "uutta" kauppakassia. Mahdollisimman edukasta tietenkin. Ja mikäkä muu se olisi, kun 240.
Mittarissa 439tkm, koneena B200K ja laatikkona M45, varusteita penkinlämmittimet, takakaijuttimet ja fader-säädin.

Vikaa oli sen verran tiedossa, että:
-Ei käynyt huonostikkaan, syyn kyllä tiesin jo kun kävin katsomassa, siitä myöhemmin.
-Etulokareihin joku lyönyt 3 lommoa molemmille puolille, luultavasti ilkivaltaa vasaralla.
-Kontinluukku solmussa
-Takavalot huonot
-Sähköissä herkistelyä (lue: sulakkeet)
-Tuulilasissa halkeama vänkärin puolella
-Ruostetta takasisäkaarissa.
-Leima mennyt umpeen
Jokohan siinä olisi tarpeeksi

Tarkoitus parissa viikossa näppäillä kuntoon ja hakea pitkä leima. Saisi ajella alkuvuoteen 2018 asti.
Mutta niihin vikoihin. Ostaessa kiinnitin huomiota puuttuviin imusarjan tiivisteisiin, siis tiivisteitä ei ollut ollenkaan.



Tein uudet tiivisteet. No eipä siinä kaikki. Ei käynyt sittenkään vielä hyvin. Nooh sitten tulppien kimppuun, jotka lähtivät käsin pyörittäen irti.

Uudet tilalle, eikä vieläkään toimi. Sitten katsoin tarkemmin kaasaria, ja
siitäkin puuttui pahvitiivisteet. Mitähän nyt taas ollu remonttireiskalla mielessä. Eipä niitä tiivisteitä välttämättä tarvi... Otin hyllystä "uuden" kaasarin ja laitoin kiinni, johan alkoi käymään!
Sitten jatkamaan tutkimuksia. Ilmanpuhdistin puuttui myös kokonaan.

Uutta ei ollut hyllyssä, mutta hyvä oli. Sen nakkasin paikalleen. Uusi hommata samalla, kun vaihtaa öljyt.
Sitten tuon uskalsi ajella jo tallista pihalle. Romun keskelle, taas saisi kaatopaikkakuorman tehdä...


Nyt oli auto käyntikunnossa ja pääsi keskittymään muuhun. Takavalot eivat oikein pelanneet ja olivat monesta kohtaa liimattuna. Kaivelin paremmat hyllystä ja nakkasin kiinni. Näissähän palaa valot ihan eritavalla
Noo värkkäilin sitten koko alarivin palamaan. Reunoissa farkusta 5w/21W kanta ja polttimo. Sumari sisin ylimmäinen, niinkuin se näissä aiemmin olikin. Näissä luki piiri"levyssä" USA ja vanhoissa CIBIE.

Sitten itseä niskasta kiinni ja mätähommiin. Joku oli silikoonilla tehnyt korjaukset kuskin takakaareen, vaikka oli uuden ulkokaaren vaihtanut... Nooh tulos on tämä

Tänään aloittelin mätähommia ja huomenna jatkuu.