Meillä on töissä D5 ja T4 alakerrat purettuina, jos tarvitset tietoa öljykanavien eroista.
Jos siihen öljypohjan etupään paikalle koneistaisi alumiinista levyn jossa olisi lähdöt irralliselle jäähdyttimelle ja suodattimelle? Voisitko elää sen kanssa?
Kiitos avuliaisuudestasi, mutta mietintää aiheuttaa lähinnä se paineenrajoittimen sijoittelu. Kuvittelin eilen jo keksineeni ratkaisun noihin muihin ongelmiin, mutta tuo perhanan rajoitin sotki suunnitelmat.
Katselin taas sen ruotsalaisen kaverin projektikuvia ja hänellä ei ole sitä rajoitinta ollenkaan, tai ei ainakaan kuvissa näy. Voi olla melko rouheat öljynpaineet

Vida kertoi, että myös pumpussa on joku venttiili, mutta näissä dieseleissä on näköjään sitten myös öljypohjan kanavissa.
"Öljypumppu
Öljypumppu on sisäpuolinen hammaspyöräpumppu (Duo concentric), jossa on yhdennetty varoventtiili. Venttiili avautuu n. 800 kPa paineessa. Estää liian suuren paineen, joka voisi vaurioittaa mm. öljynjäähdyttimen."
"Paineenalennusventtiili
Mäntätyyppinen paineenalennusventtiili. Avautuu n. 550 kPa paineessa.
Rajoittaa enimmäispaineen moottorissa.
Koska paineenalennusventtiili on sijoitettu öljynjäähdyttimen jälkeen, myös öljypohjaan johdettava ylimääräinen öljy jäähtyy."