Joo, elikkäs tollasesta vuosimallin 88' 240 GL injectionista kyse, tekniikka toistaiseksi vakio b200e + m47, rakenteilla tosin jotain ihan muuta

Auto ja kuljettaja majailevat Porissa.
Laitetaampa alkuun vaikka kuvatus nykykunnosta ja linkkiä tonne photobuckettiin, josta löytyy sitten enemmän kuvia.
Lisää kuvia:
http://photobucket.com/kylannopein240 Ei oteta tosissaan tota albumin nimeä 
Nykykuosi:

Ja kyllä, ovet ovat eriväriset kuin muu kylki, maalin sekoittajalla käynyt kämmi, kun nuo on eri erästä maalattu.
Elikkä hieman enemmän korista, tossa juuri ennen jurvan miittiä maalattiin kyljet ja kaikki ovet uusiksi ja tehtiin peltihommat, alareunojen muovihärpäkkeet jäi tässä samalla pois.
Vielä on tarkoituksena maalata konepelti ja takaluukku, tosin mielessä on myös lasikuituluukut, mutta saa nähdä mitä saadaan aikaiseksi.
Sisustasta sen verran, että kuten kuvista näkyy takapenkit sai lähteä ja eteen tuli pari OMP:een TRS penkkejä ja OMP nelipistevyöt, ratti on tollanen perus luisin ralliratti. Ajoasento on mielestäni erittäin hyvä nyt ja penkkeihin olen varsin tyytyväinen.
Sitten tekniikkapuolta:
Elikkä tonne konehuoneeseen olis tarkotus istuttaa 2,3litranen vaparimotti, tuplakaasareilla tietysti. Moottorin aihiona toimii purkaamolta ostettu, ilmeisesti vain 118tkm ajettu b230fb, joka on 91' vuoden 940:kympistä peräisin. Tällänen hommattiin, koska samassa paketissa saatiin hyvä lohko vahvoilla sisuksilla ja 531 kansi.
Alle listaa kokoonpanosta ja eri osien vaiheista:
- b230 lohko, 13mm kangilla. Purettu atomeiksi ja seuraavaksi edessä mäntien sorvautus ja lohkon tason koneistus. Puristuksien perässä siis tehdään männistä tasaiset ja madalletaan lohkoa, jotta saadaan männät tarpeeks lähelle kantta.
- Valmis.- 531 kansi, Catcamssin tuplavenajouset, palotilat muokattu, kanavat hierottu, isommat 46/38 venttiilit, kantta madallettu.
- Asennettu.- Cometicin metallinen kannentiiviste.
-Asennettu- Nokka tulee catcamssin 13,9mm nostonen.
- Asennettu.- Kaasareiksi 45mm Weberit ja Misab imusarja. Carter pensapumppu ja Filter king pensapaineen.
- Asennettu.- Blingfactory teräs VP + SRE -618 asetelma
- Asennettu.- Pakopuolella peltisarja, mallia Timo Balk.
- Asennettu- Laatikkona tarkoitus käyttää tota vakio m47
- On jo paikallaan- 4.88 Perävälitys.
- Odottelee asennusta.- Kone kokonaisuudessaan valmis ja paikallaan
- On jo paikallaanTeho tavoite on noin 200hv takapyöriltä, katsotaan mihin ekalla yrittämällä päästään.
Tää on siis meikäläisen eka projekti, niin korin, kuin tekniikankin osalta. Korihommat tehtiin isän kanssa ja kyllä se ton moottorinkin kanssa auttelee varmasti, itse kuitenkin tarkotus tehdä niin paljon kuin osaan ja oppia tietty samalla

Kommentit ja neuvot tervetulleita.