Elekma  Autoracing

Volvo 164 kesäkaara

  • 99 Vastauksia
  • 43727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #45 : 22.09.2012, 20:39:51 »
Eihän se tämäkään päivä menny kuten elokuvissa. Kaverin sähköflekti ei tuohon sovi, joutuisi muokkaamaan syyläriä taas eteenpäin eikä mahtuisi silti. Pitänee etsiä jokin matalampi malli, kun tuossa on korkeutta noin 10cm.. Noh jotain sai aikaiseksi sentään, uudet hihnat tuli vaihdettua, hieman asiallisempi kierroslukumittari, bensalinjojen parantelua, uusi teline paisuntasäiliölle ja hattuhyllykin tuli aloiteltua. Muutama kymmenen kilometria tuli myös autoa ulkoilutettua kun oli aika komea syksyinen sää huolimatta pilvisestä kelistä.

Koitan lisäillä Nokialla napatun syksykuvan.. Tarkoituksella hieman luurin kuva-asetuksia muokkailin niin sai semmoista ajan henkeä tuohon kuvaan..

« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 20:44:22 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #46 : 22.09.2012, 21:45:56 »
Ei paha, ei paha... vielä kun saat tykkivanteet pois alta ja orkkikset alle ;)

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #47 : 30.09.2012, 18:00:31 »
Taas tuli nakerreltua auton parissa, hieman harrastusta haittasi työkalujen puuttuminen, mutta tuli samalla harjoiteltua työkalujen valmistamista..

Sähköflekti nakottaa paikoillaan ja kytkentäkin todistetusti toimii. Piti tilata Revotecilta matalampi flekti, että sen sai passelisti mahtumaan. Aika pienihän tuo noin 12" hyrrä on tuohon syylärin taakse, mutta tuntui ainakin toistaiseksi lämmöt pysyvän ihan asiallisesti kurissa. Näillä keleillä tosin jo pelkkä ajoviima jäähdyttää tarpeeksi jos ajelee maltillisesti. Parkissa tuli kuitenkin konetta käytettyä ja testailtua toimintaa.

Käsijarrun parissa touhusin myös, täytyy vaiheessa availla kumpikin puoli ja tarkastella jarrujen kunto. Toinen laita ottaa oikein huolella napakasti, mutta toiselta puolen aika laiska. Hattuhyllyn sain jo melko valmiiksi, viimeiset sipistelyt ja nahkaa pintaan. Alkaa vain uhkaavasti kelit kylmetä, pitäisi piakkoin käyttää leimalla ja katsoa kuinka äijän käy. Sitten auto joutaakin talliin nakottamaan talveksi..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #48 : 01.10.2012, 18:17:19 »
Tuli tänään etsiskeltyä lisää osia ja hieman tiedustelua juttuja. Ajattelin purkaa alkuperäisen sisustan lähes kokonaan pois ja keksiä tilalle jotain muuta. Autoa rakennan enemmän ajovermeeksi kuin näyttelypeliksi, joten turhat sipistelyt pois. Tiedustelin hieman muovilevyjen hintaa kun ajatuksissa olisi vaihtaa oviverhoilujen tilalle muovilevyä, hieman suunnittelin myös sähkölasien hävittämistä ja manuaalisen mekanismin laittamista tilalle. Edessä kun tuossa sattuu olemaan sähkökäyttöiset lasit..

Pitkälti auto varmaan tulee toimimaan kaksipaikkaisena joten rakennellaan sen mukaisesti. Onko porukalla kokemuksia ovatko viisipaikkaiseksi rekisteröidyssä autossa takapenkit pakolliset katsastukseen?
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #49 : 13.10.2012, 18:38:33 »
Taas edettiin hieman. Tänään avasin takajarrut ja katselin niitä läpi, myös sähköjä tuli uusittua konehuoneen puolelle. Tein uuden maakaapelin, ja muutamat virtakaapelit. Myös uudet jämäkämmät akkukengät sain samaan syssyyn asenneltua. Alkaisi olla siinä kunnossa, että pikkuhiljaa uskaltaisi käyttää leimalla. Voihan jotain sanomista alustasta tms tulla, mutta ainakin suuri osa omassa tiedossa olevista jutuista on katseltu kondikseen. Etuovista otin pahvit irti ja samalla tuli purettua nuo tyhjänpäiväiset sähkölasivermeet pois. Tuossa kun oli nimittäin edessä sähkölasit.. Olivat ihan normaaliin nostimeen asentuvat, eli voidaan jälkiasentaa manuaalisiin akseleihin. Kaksi moottoria, niiden kotelot, kytkimet, johtosarja ja yhteiskytkin tuli purettua pois. Tilalle laitan ihan normaalit veivit, minulta ei juuri rispektejä heru noille sähköherkuille, vaikkakin onhan ne tuon ikäisessä Volvossa hieman harvinaisempi näky.

Vähemmän vain turhaa johtosotkua ja vikaantuvia osia.. Tältä päivää alkaisi olemaan homma pulkassa, pitänee huomenna keskittyä sitten noihin oviin. Tuppaa meinaan olemaan parista nostimet viallisia..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #50 : 19.01.2013, 18:43:34 »
Pientä päivittelyä, autokin tuli laiteltua talviunille talliin. En ehtinyt enää katsastaa, joten jääköön keväälle. Hieman uusia osia haalinut jemmaan ja lisää olisi tarkoitus tilailla. 240 Turbon syyläri odotelkoon asennusta kevääseen, tuli myös tilattua aiemman vinkin innoittamana lattiamattosarja tuolta Scandcarista. Jääköön nähtäväksi tuleeko oikeata kamaa ja miten nopsaan. Trimningiltä pitäisi myös tilata lisää palikoita ja vanneasiakin on vielä hautumassa.

Kovasti olen koittanut etsiskellä 16-17" aluja tai käännettyjä peltejä, joskin huonolla menestyksellä. Onhan tässä vielä talvea jäljellä osien haalimiseen, harmittavasti vain talven aikana autolle ei tapahdu mitään ja katsastuskin saa odottaa kevääseen. Uusilla kujeilla sitten..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #51 : 10.03.2013, 15:27:34 »
Taas on asiassa vähä edetty, vanteet ja kumit tuli hankittua. Vanteiksi valikoitui 15" pellit pillerikapseleilla.. Kaikkea pientä on tullut tilailtua ja keräilty odottelemaan asennusta. Jakkarat olisi menossa seuraavaksi tilaukseen, noita Sparco R100 penkkejä olen katsellut. Harmittaa vain kun en ole päässyt missään koeistumaan joten pitäisi mutulla tilata. Onko kellään noista kokemuksia? Katukäyttöön ja satunnaiseen matkacruisailuun tulossa, joten saisivat mieluusti olla mukavat istua.

Keväällä alkaa alustan laitto uusiksi ja samalla tuota kabiinia pitäisi katsella kuosiin. Scandcarin lattiamatot saapuivat, joskin eivät olleet ihan halutunlaiset josta reklamoinkin. Sikäli asiallista kamaa, mutta poikkesivat nettisivujen kuvista eivätkä käsittäneet kuin matot jalkotiloihin. Lupasivat matot kuitenkin -50% hyvityksellä ettei tarvitse lähettää takaisin. Jääkööt nyt sitten, eikös noille käyttöä keksi. Jos ei muuten niin alustaviksi kaavoiksi jos tekee koko verhoilun itse..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #52 : 13.03.2013, 17:22:27 »
Sparco R100 jakkarat tilattu joita odotellaan saapuvaksi parin viikon sisällä. Toista kertaa laitoin kgtrimningille tarjouspyyntöä jousista ja iskareista, mutta mitään ei kuulunut joten olin yhteydessä Vallilan takomoon. Heidän kauttaan saisi tuota Trimningin sivuilla mainittua Lesjöforsin jousisettiä jonka pitäisi pudottaa 30mm. Pyysin suosittelemaan iskareita ja he tiedustelivat asiaa kyb:n edustajalta joka ehdotti öljyjä kaasujen sijasta.

Onko kenelläkään Lesjön settiä 140/160 sarjan laitteessa ja mitä iskareita noiden kaverina? Iskareihin ei kuulu kuin itse patruunat, onko noiden asennuksessa huomioitava jotain erityistä ja mitä tulisi hankkia / vaihtaa samalla jousien ja iskarien kanssa? Itse en ole kertaakaan purkanut vielä 100 sarjan alustaa ja on vähän pitkä matka lähteä katsomaan. Jos jollain on kokemuksia niin jakakaa kiitos, olisin tilaamassa osat hyvin pikapuoleen sillä toimitusaika jousille on pitkä.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #53 : 13.03.2013, 21:48:51 »
Onko Valillan takomon kautta tilattuna minkä hintaiset verrattuna KG-trimningiin?
Itsellä ei ole ainakaan ikinä ollut ongelmia saada yhteyttä kg:lle
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #54 : 13.03.2013, 23:11:50 »
Onko Valillan takomon kautta tilattuna minkä hintaiset verrattuna KG-trimningiin?
Itsellä ei ole ainakaan ikinä ollut ongelmia saada yhteyttä kg:lle

Aika samoissa hinnoissa pyöritään kun lasketaan Trimningin hintaan rahdit päälle.. Tai ainakin omassa tapauksessani kun olisin ottamassa koko setin sieltä iskareineen jousineen. Pelkille jousille muutama kymppi Trimningin hyväksi, mutta se tasoittuu kalliimpina rahteina.

Joo ihmettelin suuresti tuota kun eivät ole vastanneet kahdesta kyselystä huolimatta, aiemmin heidän kanssaan asioin ja kaikki pelasi ok. Mailiin vastattiin nopeasti, mutta nyt en osaa sanoa missä mättää.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #55 : 02.04.2013, 18:44:27 »
Penkit saapuivat Slamitin suunnalta ja pikaisesti katsastettuna ovat tilatunlaiset ja saapuivat ehjänä perille. Viimeistely penkeissä on asiallinen huolimatta melko edullisesta hinnasta ja jakkarat muutenkin tuntuvat jämäköiltä eivätkä lonksu tai lenksu.. Todella lyhyille kuskeille en noita suosittele, enkä myöskään kovin pitkille. Varmaan parhaiten tuossa istuu kaveri 160-185cm ja painoltaan alle 100Kg, itse sijoitun tuonne lähelle 160cm ja nippanappa kylkituet laskevat riittävän ylhäältä etteivät jää kantamaan kainaloista :D Suuremman kaverin tapauksessa taas jakkara menee melko varmasti naftiksi selän puolelta.

Kippi toimii ihan asiallisesti, joskin vivut voisivat olla tukevammatkin. Itse mekanismi kuitenkin tuntuu pelaavan hyvin ja säätövaraa on reilusti. Myös liukukiskot jotka sisältyivät penkkien hintaan tuntuvat todella jämäköiltä ainakin vrt 240 volvon vakiokiskoihin.

Alustankin pitäisi olla tilauksessa kun vahvistuksen siitä sain, toimitusaika tosin on pitkä joten odotellaan kaikessa rauhassa. Tulevana viikonloppuna ajattelin mennä herättelemään vanhusta talviunilta ja vaihtaa muutamia uusia osia pellin alle. Paremmat renkaat voisi heittää myös alle kun entiset ovat takaa totaalisen sileät. Olisi tarkoitus lähteä hakemaan listaa jonka pohjalta selviääkin motivaation määrä ja aikataulu millä auto on tarkoitus saada ajoon kesäksi..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #56 : 05.04.2013, 19:50:32 »
Tuli tänään saavuttua tallille ja piti lumetkin luoda tallin edestä, että pääsi autoon käsiksi. Akun kenkä paikoilleen ja avainta lukkoon tarjoten tarkistelin, ettei mistään nouse savu ja rohkaistuin käännältämään avainta. Vollehan hörähti yllätykseksi tulille ensimmäisellä startilla, liekkö lämpimällä kelillä ollut osuutta asiaan. Siinä käyttelin koneen lämpimäksi ja tarkistelin, että kaikki sähkövempaimet toimivat. Pyyhkijät hieman renasivat mutta sulakkeiden läpikäynti korjasi ongelman. Huomenissa varmaan keulalle vaihdellaan uusi jäähdytin ja kaikki vesiletkut, myös wahlerin 82C kesätermari on tarkoitus vaihdaltaa. Samalla suunnitella pysyvämpiä kiinnikkeitä tuolle sähköflektille.

Jäähdytin on huomenna letkuineen muineen päivän epistola, mutta riippuen miten homma sujuu olisi tarkoitus tempaista takapenkit ja lattiamatot paikoilleen. Kenties vaihdaltaa jotkin kesäkumit alle millä voi käyttää näytillä kenties jo ensi viikolla.. Riippuen sitten vikalistan pituudesta katsellaan miten tuo saadaan ajoon. Kaikin puolin tuo tuntuu pelaavan ja nätisti kävi seisonnankin jälkeen, varmaan sanomista tulee alustan osista jos on tullakseen.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #57 : 05.04.2013, 20:39:36 »
Lesjöt ja Bilsteinit on oikein kiva.  TD powerilla on noi 164:sessa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #58 : 05.04.2013, 20:47:27 »
Lesjöt ja Bilsteinit on oikein kiva.  TD powerilla on noi 164:sessa.

Tähän tulee aluksi Lesjöt ja KYBit, katsoo mihin suuntaan mennään. Ellei vältä niin keksitään jotain muuta sitten. Pitää nyt ensiksi tarjota leimalle, niin saa sedät kertoa miten paljon pitää osia vaihtaa ennen tien päälle menoa.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #59 : 09.04.2013, 11:41:33 »
Viikonloppuna keulalle vaihtui 240 turbon uusi syyläri, uusi wahlerin kesätermari, jäähdytysvesiletkut ja takapenkit tuli survottua paikoilleen. Sähköflekti sai pysyvän kiinnityksen ja sähkökaapelit lyhennelty pysyvään asennukseen sopiviksi. Isäukko käytti autoa vikalistan haussa tänään kun en itse ollut paikkakunnalla, auton ajoon saamiseksi täytyy vaihtaa toinen ajovaloumpio, suunnata toinen puoli paremmaksi ja kiinnittää jarruputki takaa oikeaan kiinnikkeeseensä kun ei edellisen omistajan jarrurempan jäljiltä ole kiinnikkeessä..

Melko pienillä laitoilla siis aloitellaan tämä ajokausi :)
Volvo 940 Turbo -97

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron