Kulkukoira  Proturbo

B230FK nakuttaa

  • 113 Vastauksia
  • 31871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #75 : 06.09.2012, 21:45:35 »
Huomasin nykimisen olevan seoksen pientä heittelyä. Ajat tasakaasua tai pikkusen kiihdyttäen niin seos heittelee vähäsen.
Nykiminen ehkä väärä sana, ei varsinaisesti nyi. Semmosta menee, ei mene, menee. Tosi tosi pientä, voi olla LH ominaisuuskin?

Ei sinulla ihan kaikki ole kunnossa, sillä LH:n ei kuulu tehdä noin.  Tässä tulee epäilys joko lambdasta, IMMusta tai muusta sähköviasta. Oletkos tarkastanut, ettei bensanpaine heittele?

Mutta mitä tarkoitat tuolla pienellä seoksen heittelyllä?

Ja tulipa mieleen, mittaa pakoputken maadoituksen kunto ja koneen maadoistus myöskin.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2012, 21:50:03 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #76 : 06.09.2012, 21:50:24 »
Ei sinulla ihan kaikki ole kunnossa, sillä LH:n ei kuulu tehdä noin.  Tässä tulee epäilys joko lambdasta, IMMusta tai muusta sähköviasta. Oletkos tarkastanut, ettei bensanpaine heittele?

Mutta mitä tarkoitat tuolla pienellä seoksen heittelyllä?

No 2 eri lambdaa + (nykyinen) laajakaista mikä näyttää kapeaa eculle
Immusta en tiedä...
Ajelin bensapainemittari kiinni, toimi just niinkun pitikin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #77 : 07.09.2012, 00:12:17 »
Joidenkin laajakistojen kapeakaista"emulaatio" ei kelpaa LH:lle, vaan se tahtoo ihan oikean lambdan joidenkin ohjainten kanssa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #78 : 07.09.2012, 12:29:01 »
jollain oli kokemusta tuosta, olikohan xuppo? laajakaista kapeakaistan lähtöä piti hidastaa (onnistuu ihan asetuksista), muuten LH ei pysyny perässä ja tuli noita liian karkeita korjauksia ja seos humppas

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #79 : 07.09.2012, 17:24:14 »
jollain oli kokemusta tuosta, olikohan xuppo? laajakaista kapeakaistan lähtöä piti hidastaa (onnistuu ihan asetuksista), muuten LH ei pysyny perässä ja tuli noita liian karkeita korjauksia ja seos humppas

Hmm. Pystyyköhän tota plx signaalia myöhästämään...  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #80 : 07.09.2012, 19:57:05 »
Hmm. Pystyyköhän tota plx signaalia myöhästämään...  :-\
saako siihen tietsikan kiinni ? eli tuliko jotain usb tai com kaapelia mukana?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #81 : 07.09.2012, 21:27:59 »
saako siihen tietsikan kiinni ? eli tuliko jotain usb tai com kaapelia mukana?

Ei saa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #82 : 07.09.2012, 21:47:05 »
jollain oli kokemusta tuosta, olikohan xuppo? laajakaista kapeakaistan lähtöä piti hidastaa (onnistuu ihan asetuksista), muuten LH ei pysyny perässä ja tuli noita liian karkeita korjauksia ja seos humppas

Näkyy tuo piskatin lambda-singaalin jännite muuten pysyvän ihan tahdissa sen kanssa, mitä putkeen pytyistä tulee...

Pikemminkin LH joutuu suodattamaan (alipäästö) tuota lambdan raakasignaalia.
Nimittäin muistelin tälläistä havainneeni aikaisemminkin.



Kuvassa aika on millisekunteja ja jännite pitää kertoa 10:llä koska probessa oli 1:10 vaimennus päällä.

IMMun singaalissa näkyy jokaisen pytyn imukin....


DC-suodatettuna pois, pelkkä suora IMMun AC-komponentti. Kuvata voi lukea jokaisen pytyn oman imun.

Ja DC-komponentilla maustettuna.

Kaasua availlen.

Joten LH:ssa singaaleja suodatetaan äärettömän paljon, ettei jokainen ripsaus ehtisi mukaan. Kipuna häiriötkin näkyvtä signaalissa.

Notta, pitäähän sitä hitusen insinööripornoa olla...  :juhau: :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #83 : 08.09.2012, 00:21:53 »
Toinen IMM eikä vaikutusta.

Noh, eiköhän ton talven yli pärjää 0.6-0.7bar. Ens kesänä JOS sais kesäauton kuntoon niin koittais megaa säätää tähän.

Jos ja jos on rahaa.

Alkaa hermot menemään LH:seen, jos siirtäis hermojen menon Megaan sitten.  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #84 : 25.09.2012, 19:20:00 »
Hahaa, tääl taas!

Lisää vaihdettuja osia:

-Puola (vaikutti alhalalla tehoon huomattavasti)
-Ecun lämpötila-anturi (vaihdoin tänään/ei vielä dataa muutoksista)

Huomenna:

-YKK-Anturi
-Bensapumppu

Parantunut parantunut... Mutta silti tuo laiha kohta on, tosin pienentynyt ja pienet nykimisetkin kadonneet.

Palaan asiaan, kävi miten kävi.  :)

Ps. kolmas immu kiinni, kaik toiminu ihan samalla tavalla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #85 : 30.09.2012, 17:59:57 »
Bensapumppu vaihdettu, oli orkkis (300tkm ajettu)... Muissa merkeissä 300tkm on pumpun hajoamis piste ollu omissa autoissa.

Ei vaikutusta "laihaan kohtaan". Joutu nollaamaan boksin, seokset rikkaammat vedossa pumpulla.  :)

Noh, vaihdan vielä ykk anturin (30e bosch), ja luultavasti nakuanturinkin.
Sitten kovaa ajoa, jos lh ei pysy perässä niin täytyy suunnitella toista ruiskua.

Loppuen lopuksi kun on käyttöauto niin 300€ panostus (tulpat, johdot, kansi, pyörijä, jakopää, ilmansuodatin, bensasuod., bensapumppu, lämpötila-anturit jne jne) tunnu tässä konkurssissa enään niin pahalta.
Onhan tossa osia paljon tohon rahaan.

Palaan asiaan kun olen saanut vaihdetua ykk ja nakuanturin. Auto välillä vetää niin pirusti (märällä kolmosella sutasee, välillä ei jaksa ykköselläkään) mutta puutuilee ihan randomisti. Liekkö nakuanturi antaa väärää tietoa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #86 : 04.10.2012, 21:16:33 »
"Kaikki" paitsi nakuanturi vaihdettu.

+ Downpipen ja turbon välinen liitos tiivistetty (vuos)

Nyt toimii hyvin, ainoa vaan että vedossa kun vaihtaa vaihdetta, tai vaikka kolmoselta länttää nopeasti hanan pohjaan,
niin tekee ton rikastaa, käväsee laihalla 13-14afr ja sitten hyppää rikkaalle...

Mutta jos painaa hanan pohjaan vaikka 1-2s niin toimii.

Onko vika enään?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #87 : 11.10.2012, 05:18:36 »
"Kaikki" paitsi nakuanturi vaihdettu.

+ Downpipen ja turbon välinen liitos tiivistetty (vuos)

Nyt toimii hyvin, ainoa vaan että vedossa kun vaihtaa vaihdetta, tai vaikka kolmoselta länttää nopeasti hanan pohjaan,
niin tekee ton rikastaa, käväsee laihalla 13-14afr ja sitten hyppää rikkaalle...

Mutta jos painaa hanan pohjaan vaikka 1-2s niin toimii.

Onko vika enään?

Kummalliselta kuullostaa, oma kampe kummittelee myöskin edelleen, eli naida nakuttaa pidemmässä vedossa.
Kerrataan vielä:
15g, 3" ränni ilman kattia, bensa JA sytty lastu, ahtoja kilo, bensanpaineita nostettu..
Kilon yli jos mennään niin naulaus marginaali nousee rajusti, seuraavaksi ängetään kiinajäähdytin keulalle ja jossei naulaus ongelma lopu niin...

LussuPaska :D
144
145
945
855

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #88 : 15.10.2012, 22:02:16 »
Tilailin pakosarjan tiivisteet, en nää äkkiseltään että ois vuotanut. Mutta jos downpipen tiivistys vaikutti positiivisesti niin... Katsotaan.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #89 : 16.10.2012, 18:28:51 »
Tilailin pakosarjan tiivisteet, en nää äkkiseltään että ois vuotanut. Mutta jos downpipen tiivistys vaikutti positiivisesti niin... Katsotaan.  :)

Pakosarjan tiivarit ihan pask... Samalla katkes yks pinnapultti. Auto jäi töihin, vituttaa.  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat