Mitenkäs ois järkevin b230ft koneessa tehdä huohotus toisella tavalla, oon nähny jotain kuvia missä on laippa laitettu siihen tilalle jossa on nipat öljypumpun akselin päällä ja siinä vieressä, mutta mites tämä systeemi toimii? Ja selvennykseksi autolla ei tulla ajamaan talvella eikä alkuperäinen huohotus purkki mahdu enään paikalleen.
omassa toteutettu niin, että öljypumpun rattaan päälle tehty umpilaippa kuten b2X koneissa, sitten se toinen reikä, mistä menee alunperin letku öljypinnan alle. niin letku pois ja siihen laitettu vesijohtonippa sekä mutka, josta vedetty letku akun liepeille jossa vakiohiilipöntön tilalle tehty hiilipöntön kokoinen huohotussäiliö, josta saa vedettyä letkun joko turbon imupuolelle tai toiseen nippaan laittaa huohotussuodatin. (itse pöntössä on 3 letkulähtöä, huohotukselle vähän kauempana niin ei sotkeennu niin herkästi, ylimääräinen nippa tulpattuna valinnasta riippuen). imuletkun ja pöntön välisessä nipassa tehty tiheästä rst verkosta ja teräsvillasta suodattimen tapainen ettei öljyä pääsee imuputkiin. pönttöä olen tyhjennellyt "kermakahvista"noin puolenvuoden välein (männät kyllä hiukan puhaltavat ohi, joka nopeuttaa täyttymistä).
toissatalvena jäätyi kerran kyseinen järjestelmä. järkevyydestä en tiedä, katsurit ei ole siitä kummia maininneet (vaikka muusta kyllä on kuullut sanottavan) sekä on ollut mielestäni toimiva.