Carcom Oy  Elekma

Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?

  • 133 Vastauksia
  • 37850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #30 : 03.12.2012, 18:36:17 »
kolmipytty diesel--> fiilis niinku mopoautoissa-->kohderyhmänä ilmeisesti nää viimevuosien mopoautosankarit...

oma raja menee että ei yli 3-pyttystä 2-tahtia tai ei alle 3-pyttystä nelaria(säännön vahvistava poikkeus kelkoissa ja enduroissa)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #31 : 04.12.2012, 04:14:36 »
Sama se kunhan viisi sylinteriä siellä pellin alla on ja tehoa/vääntöä löytyy.
olen samaa mieltä  :pomo:

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #32 : 04.12.2012, 09:04:11 »
Eikö toi sylinterimäärä tai litratilavuus kesksutelu on aika outo - Volvoissa ei ikinä ole ollut mitenkään erikoisen isoja myllyjä.

Itselle on ihan sama kuinka monta litraa tai sylinteriä löytyy, kunhan teho, kulutus ja vääntö on oikealla tasolla.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #33 : 04.12.2012, 12:19:56 »
"Ensimmäisen uudentyyppinen auto, Volvo XC90, on tarkoitus julkistaa vuoden 2014 lopussa. "

Mielenkiintoista nähdä millainen. Taitaa olla ensimmäinen uuden muotilujohtajan alla tehty...

Ja 11 miljardin investoinnit  :o harmi kun ei tule Suomeen! Kova ruiske kyllä Ruotsille, vaikka saavatkin "vain" puolet tuosta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #34 : 04.12.2012, 12:46:10 »
Sama se kuinka monta sylinteriä siellä pellin alla on jos tehoa/vääntöä löytyy.
Näinpä. 2 litrasesta nelarista saa helposti sen 300 heppa. Ja nykyautojen tapaan sitten möreät 6 koneen saundit kuluu kiihdyttäessä kaiuttimista.  :D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #35 : 04.12.2012, 20:19:51 »
Sama se kuinka monta sylinteriä siellä pellin alla on jos tehoa/vääntöä löytyy.

Käyntiääni, fiilis, kestävyys... Toki nuo mainitsemasi asiat ovat tärkeitä mutta isommassa koneessa on vaan meininkiä enemmän. Ehkä suosin perinteisempää ajattelua ekoilun sijaan :)

Kyllä kävi V 60 Fordin 1.6 koneella suorastaan ruman karkeasti verrattuna sivistyneeseen kuutoseen...
a car you can believe in

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #37 : 05.12.2012, 12:39:12 »
Käyntiääni, fiilis, kestävyys... Toki nuo mainitsemasi asiat ovat tärkeitä mutta isommassa koneessa on vaan meininkiä enemmän. Ehkä suosin perinteisempää ajattelua ekoilun sijaan :)

Kyllä kävi V 60 Fordin 1.6 koneella suorastaan ruman karkeasti verrattuna sivistyneeseen kuutoseen...
No niinpä, ei taida enää ihan heti tulla "vajaa pyttysiä" pihaan kun on päässy noitten V8 myllyjen makuun niin bensana kuin dieselinäkin.  ;)

Tuskinpa Volvo lähtee M, AMG, RS rintaman kanssa kisaamaan mutta enemmän sellaset vollet kiinnostais kuin nuo ekomallit.

Paitsi sen verran heti takaisin päin että plug-in sähköt kiinnostais arkiajoon.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #38 : 18.12.2012, 16:54:15 »
Näytti jo hyvältä, kun julkaisivat miljardi-investoinnit, mutta ehkä ne olivatkin vain ns. smoke and mirrors:

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/industri-och-fordon/samuelsson-oppnar-for-uppsagningar_7762396.svd

Myynti vain sakkaa ja irtisanomisia on tulossa, jos myynti laskee lisää.

Hallituksen puheenjohtajaa ei edes kiinnosta hallituksen kokoukset ja toimitusjohtaja vetelee nuuskaa haastattelussa.  ::)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #39 : 18.12.2012, 20:36:54 »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #40 : 19.12.2012, 17:01:52 »
Tässä kiikastaa se, että Euroopan automyynti on kokonaisuutena romahtanut talouskriisin seurauksena ja siksi Volvo monen muun valmistajan ohella kärsii tilanteesta. Volvoa kriisi puree erityisesti, kun valmistaa kalliimpia autoja.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #41 : 19.12.2012, 17:14:14 »
Ei pahalla, mutta mikä tuo volvon laatu on tänä päivänä, niin se vastaa tuota kiinalaisten mielikuvaa. 13 kertaa kävi vm2010 XC70 takuuhuollossa kahden vuoden aikana. Ensimmäinen ja viimeinen uusi volvo. Eikä auttanut vaikka oli Göteborgissa kasattu  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #42 : 19.12.2012, 19:09:02 »
Ei pahalla, mutta mikä tuo volvon laatu on tänä päivänä, niin se vastaa tuota kiinalaisten mielikuvaa. 13 kertaa kävi vm2010 XC70 takuuhuollossa kahden vuoden aikana. Ensimmäinen ja viimeinen uusi volvo. Eikä auttanut vaikka oli Göteborgissa kasattu  ;)

Tuohan on ihan normaali tahti eurooppalaisille autoille. Wolfsburgilaiseen tai sen lähisukulaisiin olisi vaihdettu siinä ajassa jo moottori jakopäärikon ja kaksoiskytkinlaatikko pari kertaa rakenteellisen huonouden takia samassa ajassa + etuovet sisätilalämppärin aiheuttamien sulamisvesien jäätymisen aiheuttaman rullautumisen takia ja tietenkin ruoste olisi alkanut jo muutamassa paikassa kukkia. :buck2:

No ei maar. Maantanaikappaleilta ei taida Volvokaan pystyä välttymään. Mutta vanhana ostetu Volvot olen todennut itse erinomaisiksi ostoksiksi. Siinä 150.000 kilometrin kieppeillä ajettuja kun on ostanut, niin jopa on huoletonta ollut matkan teko. Uusikin kelpaisi, mutta kun pitäisi itse maksaa niin jäävät uudet ostamatta. :)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #43 : 19.12.2012, 19:36:35 »
Tuohan on ihan normaali tahti eurooppalaisille autoille. Wolfsburgilaiseen tai sen lähisukulaisiin olisi vaihdettu siinä ajassa jo moottori jakopäärikon ja kaksoiskytkinlaatikko pari kertaa rakenteellisen huonouden takia samassa ajassa + etuovet sisätilalämppärin aiheuttamien sulamisvesien jäätymisen aiheuttaman rullautumisen takia ja tietenkin ruoste olisi alkanut jo muutamassa paikassa kukkia. :buck2:

No ei maar. Maantanaikappaleilta ei taida Volvokaan pystyä välttymään. Mutta vanhana ostetu Volvot olen todennut itse erinomaisiksi ostoksiksi. Siinä 150.000 kilometrin kieppeillä ajettuja kun on ostanut, niin jopa on huoletonta ollut matkan teko. Uusikin kelpaisi, mutta kun pitäisi itse maksaa niin jäävät uudet ostamatta. :)

Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa. Kyllä noissa volvoissa on eniten ollut "ominaisuuksia". Jopa sellaisia joita ollut 2005 vuoden mallissa, mutta ei oltu saatu korjattua 2010 vuoden malliin. Paras oli tuo softa, jonka ansiosta pääsee dieseliä öljyn joukkoon. Kysyin ensimmäisessä huollossa että pitäisikö ohjelma päivittää (Ei kuulemma tarvinnut) ja 4kk myöhemmin tuli takaisinkutsu tuosta aiheesta.

Paskakasa mikä paskakasa. Vielä 90-luvulla saattoivat osata noita traktoreita tehdä, mutta ei tänä päivänä. Ai niin erään suuren yrityksen leasing-autoina oli VOLVOJA. Normaali vikaantumisprosentti oli 0,6-0,7% väliin. Volvot kun tuli, niin vikaantumisprosentti nousi 2-3% väliin. Paras oli XC60 volvo jossa oli tukivarsi vääntynyt 30tkm kohdalla. Syyttivät käyttäjää vaikka corollalla oli samoja teitä ajettu ennen ja oli kestänyt  ;D. Nää on ihan faktoja ei mitään markkinamiesten propagandaa tai mutufiiliksiä.

Pitää osata olla objektiivinen asioille. Ja urbaanit legendat dsg:stä, kun lukee nettiä... HUOH. En taida omistaa volvo-laseja tai fleeceetakkia kolmen vuodenkaan jälkeen.

Ai niin tätillä hajosi jakopää V50 diesel:stä 202tkm kohdalla alle kaksi vuotta vanhasta autosta. Oli käynyt juuri 200tkm huollossa ja jakopäänvaihto piti olla 240tkm kohdalla (Yrittivät vonkia huoltokirjaa ja selittää, että jakopää olisi pitänyt vaihtaa 180tkm kohdalla, mutta huoltokirja kertoi ihan muuta). Täydellinen moottoriremontti. S60 volvosta tippui samassa perheessä peili kovalla helteellä neljä vuotta vanhasta autosta. Enkä pienempiä vikoja jaksa edes luetella.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #44 : 19.12.2012, 20:04:16 »
Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa. [päläpälä....]

Ole ny kiihkoilematta siinä. Ei mulla ole mitään kiinnostusta näistä alkaa väittelemään kenenkään kanssa. :D

Nuo luettelemani viat ovat laajalti esiin tuotuja VAG-konsernin autoihin liittyviä vikoja, joita pidetään tyyppivikoina - jopa maahantuojakin on niitä tunnustanut, kuten ovien rullautuminen jään takia, kuin myös jakoketjuongelmat TSI-koneissa sekä dieseleiden Siemens-pumppusuuttimien laukeaminen omine aikoineen. Huonompi juttu on ollut maahantuojan haluttomuus alkuun tyyppivikoja tunnustaa - moniko hölmö lie mennyt omistaan maksamaan isompia remppoja. Ennemmin takaisinkutsukampanja ajoissa kuin pään työntäminen pensaaseen, mutta se on maahantuojan valinta kuinka katsoo parhaaksi toimia. Jos jostain viasta puhutaan paljon, on se väkisinkin indisio siitä, että samanlaisia vikoja myös on ihan oikeasti olemassa eikä kyse ole pelkästä urbaanista legendasta - ns. "ei savua ilman tulta" -ilmiö. Toki voi hyvin olla, että vikaantuvat autot edustavat pientä, esim. vain 10 % samalla tekniikalla myydyistä autoista, eli todennäköisyys ns. iskeä kätensä paskaan voi olla pieni. Koska ostan vain käytettyjä autoja, en ole silti kiinnostunut VAG-autoja ostamaan tai omistamaan niin kauan kuin foorumeilla, Esson baarissa ym. käydään jatkuvaa autolijan omiin kokemuksiin perustuvaa keskustelua tuhansien eurojen arvoisista isoista vioista jotka takuuajan jälkeen ovat vaarassa jäädä omistajan itse maksettaviksi.

Minulle on myös ihan sama, millaisia vikoja sinun kaveripiirisi, leasing-yhtiöiden tai kenenkään muunkaan Volvoissa on ollut. Kunhan omani toimii, se riittää mulle - ja on toiminut tähän mennessä kahden 2000-luvun Volvon kokemuksella toistaiseksi hyvin, kuten olen sanonut. Ja jos joku vika autooni tulee, niin mieluummin sitten sellaisia, joiden takia ei matka katkea korpitielle, ja sellaisia joista selviää satasilla ennemmin kuin tonneilla. Objektiivisuus ei minua myöskään autojeni kanssa kovin paljoa kiinnosta, sillä itselleni on jokseenkin yhdentekevää, miten toisten autot kulkevat, jos oma auto toimii hyvin. Sillä vain omasta autosta on matkan jatkuminen kiinni ja vain omassa autossa on omat rahat kiinni. Epäreilua, mutta minkäs teet. Jos nykyinen osoittautuu huonoksi autoksi pitemmällä tähtäimellä (nythän se on vain pikkaisen vajaat 200000 ajettu, seuraavat 50000 km kertonevat jotain - edelliselle ei reilut 200000 km ollut mikään ongelma luotettavuuden kannalta), niin sitten on merkin vaihtaminen hyvin lähellä, vaikka johonkin japanilaiseen kun tuo uusi kutosmazdakin on niin nätti. :-*
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 20:08:13 kirjoittanut Säppo »

 

Elekma  Autoracing