Mihin väitteesi perustuu? Kaveripiirissä ostettiin noin 30 kpl uusia autoja BMW:tä, Audia, Mersua, Skoda, Vw:tä ja Volvoa. [päläpälä....]
Ole ny kiihkoilematta siinä. Ei mulla ole mitään kiinnostusta näistä alkaa väittelemään kenenkään kanssa.

Nuo luettelemani viat ovat laajalti esiin tuotuja VAG-konsernin autoihin liittyviä vikoja, joita pidetään tyyppivikoina - jopa maahantuojakin on niitä tunnustanut, kuten ovien rullautuminen jään takia, kuin myös jakoketjuongelmat TSI-koneissa sekä dieseleiden Siemens-pumppusuuttimien laukeaminen omine aikoineen. Huonompi juttu on ollut maahantuojan haluttomuus alkuun tyyppivikoja tunnustaa - moniko hölmö lie mennyt omistaan maksamaan isompia remppoja. Ennemmin takaisinkutsukampanja ajoissa kuin pään työntäminen pensaaseen, mutta se on maahantuojan valinta kuinka katsoo parhaaksi toimia. Jos jostain viasta puhutaan paljon, on se väkisinkin indisio siitä, että samanlaisia vikoja myös on ihan oikeasti olemassa eikä kyse ole pelkästä urbaanista legendasta - ns. "ei savua ilman tulta" -ilmiö. Toki voi hyvin olla, että vikaantuvat autot edustavat pientä, esim. vain 10 % samalla tekniikalla myydyistä autoista, eli todennäköisyys ns. iskeä kätensä paskaan voi olla pieni. Koska ostan vain käytettyjä autoja, en ole silti kiinnostunut VAG-autoja ostamaan tai omistamaan niin kauan kuin foorumeilla, Esson baarissa ym. käydään jatkuvaa autolijan omiin kokemuksiin perustuvaa keskustelua tuhansien eurojen arvoisista isoista vioista jotka takuuajan jälkeen ovat vaarassa jäädä omistajan itse maksettaviksi.
Minulle on myös ihan sama, millaisia vikoja sinun kaveripiirisi, leasing-yhtiöiden tai kenenkään muunkaan Volvoissa on ollut. Kunhan omani toimii, se riittää mulle - ja on toiminut tähän mennessä kahden 2000-luvun Volvon kokemuksella toistaiseksi hyvin, kuten olen sanonut. Ja jos joku vika autooni tulee, niin mieluummin sitten sellaisia, joiden takia ei matka katkea korpitielle, ja sellaisia joista selviää satasilla ennemmin kuin tonneilla. Objektiivisuus ei minua myöskään autojeni kanssa kovin paljoa kiinnosta, sillä itselleni on jokseenkin yhdentekevää, miten toisten autot kulkevat, jos oma auto toimii hyvin. Sillä vain omasta autosta on matkan jatkuminen kiinni ja vain omassa autossa on omat rahat kiinni. Epäreilua, mutta minkäs teet. Jos nykyinen osoittautuu huonoksi autoksi pitemmällä tähtäimellä (nythän se on vain pikkaisen vajaat 200000 ajettu, seuraavat 50000 km kertonevat jotain - edelliselle ei reilut 200000 km ollut mikään ongelma luotettavuuden kannalta), niin sitten on merkin vaihtaminen hyvin lähellä, vaikka johonkin japanilaiseen kun tuo uusi kutosmazdakin on niin nätti.