Kulkukoira  Proturbo

Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?

  • 133 Vastauksia
  • 41068 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #60 : 20.12.2012, 12:58:03 »
Löytynee foorumilta, joko täältä tai edelliseltä. Muistan ainakin jossain topicissa käsitellyn oikein kuvien kanssa tiettyjen osien ruostumista.

Joo nytpä muistuu itsellekin. Oli konehuoneessa olevan osan pintaruoste, eli korin kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, ja muistelen myös autojen kanssa työskentelevien(muidenkin kuin Volvojen) sanoneen sen olevan täysin normaalia..
On ne Volvot kovia ruostumaan  ;D

Jos tollanen aiheutti niin suuren parun, niin voinen kuvitella, miten sydäntä pysäyttäviä nämä muutkin Volvon viat ovat olleet ::)

Eipä sillä, ei tietysti takuuaikana vikoja tarvitsisi olla, mutta lienee turha odottaa täydellisyyttä. Ei ainakaan meidän perheessä yksikään eurooppalainen ole täysin puhtain paperein selvinnyt.

Tietysti myös kannattaa ostaa sellainen auto, jonka perse kestää, sen takia itse ajan Saabilla ;D

_____________

Öljyn lisääntyminen johtuu DPF:stä eli hiukkassuodattimesta. Tätä ongelmaa esiintyy niin Bemarilla, Volvolla, Mersulla ja kaikilla muillakin.  :)

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #61 : 20.12.2012, 13:35:53 »
Eiköhän nimimerkki Karpan ajatus maailma kiteydy täysin tähän
"Se että volvo-kuskit on pääsääntöisesti tyytyväisi johtuu ihan ihmisen perusluonteesta, kun halutaan uskotella volvolasit päässä, kun päästy myyntimiesten mainostamaan premium-luokkaan, että kyllä tämä on se hyvä ostos. Eihän tuota voi myöntää, että on pistänyt viimeiset tai oikeastaan pankin rahaa 40-50k€ 2.4 litraiseen 140 heppaiseen karvalakki V70 volvoon, jolla voi olla tientukkona ja huollot maksavat mansikoita.
"
Se että haukutaan autot ja niiden omistajat menee jo aika säälittävlle tasolle. ::)


Koomistahan haukkumisissa yleensä on että käyttökokemukset merkeistä rajoittuvat kuultuihin huhupuheisiin. Vaikka minäkin olen katkera Opelin maahantuojaa kohtaan siitä etteivät he halunneet kustantaa uutta vesipumppua moottoriremontin yhteydessä viime vuonna, en siltikään syyllisty Opelin haukkumiseen. Mallistot ovat hyvännäköisiä ja peruspäteviä pelejä. Olen ennemminkin tyytyväinen kun sain hyvän syyn vaihtaa Volvoon.  S*

Volvolla ainakin Seinäjoella on Käyttöauton palvelu ollut minulle tähän asti luksusluokkaa ja ystävällistä. Joillakin marmoritiskeillä vieraillessa kun tuntuu että kuin rangaistusleirillä vierailisi.

En tiedä sitten jos jossain vaiheessa Volvo tuottaisi pettymyksiä että mihin vaihtuisi merkki sitten. Aika näyttää tuleeko tarvetta.  :)
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Antsah

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #62 : 20.12.2012, 14:24:37 »
Dieseleistä en tiedä mutta bensamalleissa tuota on esiintynyt. Päivitys paketti on olemassa tuohon,mutta niitä vaihdetaan vasta asiakkaan piikkiin kun vahinko on jo tapahtunut. No ei tuo kallis remppa ole n 1500€

Koskee kyllä vain tiettyjä 1.6 koneita pääasissa, siis vanha 116i ja takuuseen noita on kyllä korjailtu

"Tarkkailla kannattaa niiden autojen moottoreita, jotka on valmistettu jaksolla 3/2004–8/2007. Sen jälkeisissä autoissa on BMW:n modifioima ketjunkiristin, joka ei tuota ongelmia."
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012, 14:29:48 kirjoittanut Antsah »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #63 : 20.12.2012, 14:25:53 »
Meillä oli "peheessä" parhaimmillaan kolme Volvoa. Nyt ei ole yhtään.

Viimeisin mohikaani-Volvo vaihdettiin pois vajaa vuosi sitten, kun oli niin paskana, katsastusinssi haukkui auton paskaksi ja äitini itki katsastuksessa.

Auto oli kahdeksanvuotias V40, joka oli aina huollettu huoltokirjan mukaan sinisellä.

Hyviä muistoja jäi, mutta menihän niihin rahaa. Onneksi suurimmat vikapesät olivat liisareita. Kuten se 850 GLT, jossa moottori leikkasi kiinni 240 000km jälkeen.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #64 : 20.12.2012, 14:34:50 »
Koskee kyllä vain tiettyjä 1.6 koneita pääasissa, siis vanha 116i ja takuuseen noita on kyllä korjailtu

"Tarkkailla kannattaa niiden autojen moottoreita, jotka on valmistettu jaksolla 3/2004–8/2007. Sen jälkeisissä autoissa on BMW:n modifioima ketjunkiristin, joka ei tuota ongelmia."
318:ssa  samaa ongelmaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #65 : 20.12.2012, 14:54:00 »
Tässäkin nähdään hyvin, että eri ihmisillä on eri automerkeistä erilaisia kokemuksia.

Jos on johonkin subjektiin, esimerkiksi automerkkiin aivan erityisen tyytyväinen tai tyytymätön, alkaa luonnostaankin kuunnella herkemmällä korvalla sellaisia kommentteja, jotka vahvistavat oman käsityksen. Tämä on luonnollista ja inhimillistä: ihminen haluaa luontaisesti vahvistusta omille vahvoille käsityksilleen, samaistua toisiin saman kokemusmaailman ihmisiin ja saada hyväksyntää toisilta ihmisiltä. Laumakäyttäytymistä, johon syyllistyy jokainen tahollaan.

Nimimerkki Karppa on omasta mielestään objektiivinen tässä Volvon laatu -asiassa, sillä hänellähän on aineistona jonkin määrittelemättömän firman määrittelemäntön leasing-autokalusto ja oman kaveripiirinsä (ostaako tuo porukka aina samanmerkkisiä autoja samaan aikaan, melko tiivis poppoo?!?) piirissä koettuja yhtäläisiä vikoja (onko kaikilla ollut samat viat, vai eri ihmisillä jotain yksittäisiä..?). Karpan objektiivisuushan on täysin näennäisobjektiivisuutta eli suomeksi sanottuna objektiivisuudeksi väitettyä subjektiivisuutta, sillä kaikki omaa uskomustaan/käsitystään vastakkaiset ajattelutavat Karppa kiistää milloin milläkin perusteella, esim. vedoten siihen että Volvoon tyytyväinen on vain markkinoinnilla luodun hurmoksen vallassa. Jännä, että Karppa itse tai hänen kaverinsa eivät ole langenneet tähän samaan hurmokseen kansan massaautosta "premiumiin" siirtymisen jälkeen - ovatko he sitten niin paljon fiksumpia kuin vaikka omat Volvolla ajavat kaverini, jotka Karppa on valmis automaattisesti luokittelemaan tähän mainonnan uhrien porukkaan, vai olisiko niin, ettei tuollaista mainonnan luomaa joukkoharhaa kuitenkaan ihan noin vain synny?

Epäilen, ettei nimim. Karppa ole ihan hirveästi seurannut autojen vika- ja laatukysymyksiä ennen Volvonsa hankkimista. Jos Volvo olisi objektiivisesti ottaen niin huono auto, kuin hän väittää sen olevan, tuskin olisi sitä autoa ostanutkaan. Karppa tuntuu myös olevan joltisenkin tietämätön monien eri automerkkien ominaisista tyyppivioista. Taitaa olla ennemmin kyse siitä, että Volvo olikin pettymys, ja nyt sitten erityisen hanakasti huomio kiinnittyy kaikkiin omaa pettymyksen täyteistä kokemusmaailmaa tukeviin seikkoihin - kun taas kaikki vastakkaiset ajatukset, kokemukset ja mielipiteet tyrmätään sen kummemmin perustelematta. Autoalan ammattilaisen kokemus Volvojen viattomuudesta ei Karpalle kelpaa, mutta yhden tuntemattomaksi jääneen firman leasingautojen vikalista on taas Karpalle täysi näyttö.

Näennäisobjektiivisuus on mielenkiintoista tarkasteltavaa kun asiaa ryhtyy oikein ajatuksella miettimään. Karpan Volvo on voinut olla ihan skeidaa, mutta omaa pettymystä on turha väittää joksikin kaikkivoivaksi laatututkimukseksi jota pitää oikein aggressiivisella otteella pakkosyöttää toisille.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #66 : 20.12.2012, 15:14:06 »
pakko sanoa että karpalle on vissiin sattunut kaikki linjalta valmistuneet sunnuntaikappaleet käsiin  ::)
meillä on ollut ammattikäytössä vanhemmilla 2000-luvun puolella 3 kpl mk3 v70, 5kpl mk2 v70 ja yksi s80 ja kaikilla on ajettu sen 300tkm/n. 3 vuotta (huom! jotkut siis vaihdettu jo aikaisemmin pois/vähemmillä kilometreillä). ja lisätietota että kaikissa on ollut koneena D5/2.4D(D3 uudemmissa siis). yksikään auto ei ole aiheuttanut mitään hengenvaarallista tilannetta. ja vastaan tähän jo siihen seuraavaan aiheeseen eli kyllä on mennyt rahaa noiden autojen huoltamiseen mutta ikinä ei ole vikatilanteessa volvo hylännyt ja on tullut maksamisessa vastaan/korvannut osan kokonaan. ja siitä ruosteesta sen verta että ei ole täällä ainakaan kyläillyt yhessäkään taksissa eikä myöskään tuossa 400tkm ajetussa ärrässä ja kyllä olen varma sillä aikaa on tallin lattia tuhrattu tunti jos toinenkin.
heitänkin tähän semmoisen kysymyksen mihin saa kukin miettiä vastauksen: Jos volvo olisi oikeasti niin paska kuin mitä tämän topicin perusteella saa ymmärtää niin miksi löytyy edelleen ammattiliikenteestä ihmisiä, kuten omat vanhemmat ja 2 muuta mikkelin taksissa olevaa henkilöä, jotka ovat ajaneet 25 vuotta samalla merkillä jos se kerta on niin huono kun eihän siitä jää mitään käteen jos se kerta koko ajan hajoaa  :D ;D :D

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #67 : 20.12.2012, 16:36:19 »
^ No nämä taksarit ovat tietenkin mainonnan luoman premium-harhan uhreja pitkästä ammattiautoilukokemuksestaan huolimatta. V:>

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #68 : 20.12.2012, 16:44:32 »
Meillä oli "peheessä" parhaimmillaan kolme Volvoa. Nyt ei ole yhtään.

Viimeisin mohikaani-Volvo vaihdettiin pois vajaa vuosi sitten, kun oli niin paskana, katsastusinssi haukkui auton paskaksi ja äitini itki katsastuksessa.

Auto oli kahdeksanvuotias V40, joka oli aina huollettu huoltokirjan mukaan sinisellä.

Hyviä muistoja jäi, mutta menihän niihin rahaa. Onneksi suurimmat vikapesät olivat liisareita. Kuten se 850 GLT, jossa moottori leikkasi kiinni 240 000km jälkeen.

Ainiin, V40 oli ajettu hurjat 70 000km.

Säppolla ihan asiaa tuossa yllä.

Tiettyyn pisteeseen asti tietenkin ensin puolustellaan omaa ostosta. Ainakin yleensä. Mutta sitten kun kamelin selkä katkeaa, niin soronnoo, paluuta ei yleensä ole.

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #69 : 20.12.2012, 17:13:44 »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #70 : 20.12.2012, 17:26:48 »
Ainiin, V40 oli ajettu hurjat 70 000km.

Säppolla ihan asiaa tuossa yllä.

Tiettyyn pisteeseen asti tietenkin ensin puolustellaan omaa ostosta. Ainakin yleensä. Mutta sitten kun kamelin selkä katkeaa, niin soronnoo, paluuta ei yleensä ole.

Mitähän muut mallit olleet? V 40 ei varmaan ole paras mitä merkki on tarjonnut. Ei se tunnu yhtä laadukkaalta kuin isot mallit.
a car you can believe in

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7173
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #71 : 20.12.2012, 18:03:30 »
Lisää mielikuvia muodostavia tutkimuksia:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522833859.html?pos=ok-nln

Tuon näkee omilla silmilläänkin: monessa maassa on W123 - ja W124 -sarjan Mersuja edelleen aktiivisessa taksikäytössä tuliterien mallien rinnalla.
Mikään muu merkki ei pääse lähellekään.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #72 : 20.12.2012, 18:31:19 »
Se on justiinsa sama minkä merkin ostat niin aina on mahdollisuus saada maanantaikappale käteen. Tai sitten on itse ihmisen toleranssi semmoinen, että pieninkin virhe aiheuttaa reissun pällitohtorille. Vaihtoehtoisesti auto on luotettava mutta jälkimarkkinointi ynseää, kallista jne. jne. Aina meillä löytyy jokin syy valittaa.

Jokaiselle vaan -98 Corolla alle ja tuulipuku päälle.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #73 : 20.12.2012, 19:36:25 »
Mitähän muut mallit olleet? V 40 ei varmaan ole paras mitä merkki on tarjonnut. Ei se tunnu yhtä laadukkaalta kuin isot mallit.

240 DL, 940 GL, 850 GLT, S70, 760 turbo, V70.

Itse en nuoresta iästä johtuen tuolla 240:llä ehtinyt ajaa, kaikilla muilla kyllä. Kaikkia autoja pidettiin väh. 3 vuotta ja noin 150 000km.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvon olemassaolo edelleen uhattuna?
« Vastaus #74 : 20.12.2012, 20:56:08 »
Joo nytpä muistuu itsellekin. Oli konehuoneessa olevan osan pintaruoste, eli korin kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, ja muistelen myös autojen kanssa työskentelevien(muidenkin kuin Volvojen) sanoneen sen olevan täysin normaalia..
On ne Volvot kovia ruostumaan  ;D

Jos tollanen aiheutti niin suuren parun, niin voinen kuvitella, miten sydäntä pysäyttäviä nämä muutkin Volvon viat ovat olleet ::)

Eipä sillä, ei tietysti takuuaikana vikoja tarvitsisi olla, mutta lienee turha odottaa täydellisyyttä. Ei ainakaan meidän perheessä yksikään eurooppalainen ole täysin puhtain paperein selvinnyt.

Tietysti myös kannattaa ostaa sellainen auto, jonka perse kestää, sen takia itse ajan Saabilla ;D

_____________

Öljyn lisääntyminen johtuu DPF:stä eli hiukkassuodattimesta. Tätä ongelmaa esiintyy niin Bemarilla, Volvolla, Mersulla ja kaikilla muillakin.  :)

Kyllä mulla henkilökohtaisesti otti silmään autoa luovutettaessa, että jos uusi auto on luovutettaessa jo ruosteessa. Kiinnitti myös auton ostajan silmään heti, kun konepellin avasin.

3000km edestä parkkitutka rikki (Kiihdytyksessä motarin rampilta 140km/h)
9000km Vetarin suojakumi rikki ja oli öljynnyt koko pohjan
12000km takaisinkutsu softan päivitykseen
14000km Etuiskareiden yläpään pohjaanlyöntikumit + iskarit vaihtoon (Sama vika 2005 vuoden V70 autossa eli pakkasilla jäätyy ja ajat pieneenkin kuoppaan, niin paikat tippuu hampaista).
16000km Sähköinen takaluukku tiputtaa itsensä alas. Kuskin puolen ikkuna ei mene kiinni, vaan tiputtaa itsensä alas päin
16000-37000km neljä kertaa hierottu tuota kuskin puolen ikkunaa ihmeöljyllä että ikkuna menisi kiinni (Toimii moitteetta vm99 skodassa 300tkm kohdallakin)
30000 takaisin kutsu moniurahihnan vaihtoa varten
37000 partikkelisuodattimen lämpötila-anturi rikki löi auton vikatilaan ohitustilanteessa. Hävisi tehot.

Jotain tuosta listasta varmana unohtui, mutta jos 78.000 euroa joku kiva kaveri tuollaisesta paskakasasta maksaisi ja joutuisi saman rulianssin käymään läpi, niin tuskin päätyisi enään saman merkkiseen autoon. Hinta tippui kolmessa vuodessa 43%  ;D.

Joku puhui, että egon vuoksi olisin volvon ostanut (Voin sanoa kotipsykologille, että väärin luulit). Ihan mamma halusi turvallisen perheauton ja itse halusin huolettoman uuden auton sekä elin mielikuvassa, että ehkä pari pientä tyyppivikaa olisi korjattu, mutta muuten huolettomia kilometrejä ja määräaikaishuollot. Vm 98 470tkm ajettu diesel primera oli huolettomampi autona ja myös LUOTETTAVAMPI.

Ai niin noita XC70 tuli meidän poppooseen 9kpl joissa kolmessa on ollut tuo lämpötilanturinvika ja tuo pohjaanlyöntikumien vaihto useammassa. Muista en ole jaksanut edes kummemmin kysellä.

Olen mä joutunut tuota skeidaakin korjaamaan, mutta se on vähän eri asia jos auton mittarissa on 300tkm.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012, 21:34:13 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Samppasport  Futurez