Joo nytpä muistuu itsellekin. Oli konehuoneessa olevan osan pintaruoste, eli korin kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, ja muistelen myös autojen kanssa työskentelevien(muidenkin kuin Volvojen) sanoneen sen olevan täysin normaalia..
On ne Volvot kovia ruostumaan
Jos tollanen aiheutti niin suuren parun, niin voinen kuvitella, miten sydäntä pysäyttäviä nämä muutkin Volvon viat ovat olleet 
Eipä sillä, ei tietysti takuuaikana vikoja tarvitsisi olla, mutta lienee turha odottaa täydellisyyttä. Ei ainakaan meidän perheessä yksikään eurooppalainen ole täysin puhtain paperein selvinnyt.
Tietysti myös kannattaa ostaa sellainen auto, jonka perse kestää, sen takia itse ajan Saabilla 
9000km Vetarin suojakumi rikki ja oli öljynnyt koko pohjan
12000km takaisinkutsu softan päivitykseen
14000km Etuiskareiden yläpään pohjaanlyöntikumit + iskarit vaihtoon (Sama vika 2005 vuoden V70 autossa eli pakkasilla jäätyy ja ajat pieneenkin kuoppaan, niin paikat tippuu hampaista).
16000km Sähköinen takaluukku tiputtaa itsensä alas. Kuskin puolen ikkuna ei mene kiinni, vaan tiputtaa itsensä alas päin
16000-37000km neljä kertaa hierottu tuota kuskin puolen ikkunaa ihmeöljyllä että ikkuna menisi kiinni (Toimii moitteetta vm99 skodassa 300tkm kohdallakin)
30000 takaisin kutsu moniurahihnan vaihtoa varten
37000 partikkelisuodattimen lämpötila-anturi rikki löi auton vikatilaan ohitustilanteessa. Hävisi tehot.
Jotain tuosta listasta varmana unohtui, mutta jos 78.000 euroa joku kiva kaveri tuollaisesta paskakasasta maksaisi ja joutuisi saman rulianssin käymään läpi, niin tuskin päätyisi enään saman merkkiseen autoon. Hinta tippui kolmessa vuodessa 43%

.
Joku puhui, että egon vuoksi olisin volvon ostanut (Voin sanoa kotipsykologille, että väärin luulit). Ihan mamma halusi turvallisen perheauton ja itse halusin huolettoman uuden auton sekä elin mielikuvassa, että ehkä pari pientä tyyppivikaa olisi korjattu, mutta muuten huolettomia kilometrejä ja määräaikaishuollot. Vm 98 470tkm ajettu diesel primera oli huolettomampi autona ja myös LUOTETTAVAMPI.
Ai niin noita XC70 tuli meidän poppooseen 9kpl joissa kolmessa on ollut tuo lämpötilanturinvika ja tuo pohjaanlyöntikumien vaihto useammassa. Muista en ole jaksanut edes kummemmin kysellä.
Olen mä joutunut tuota skeidaakin korjaamaan, mutta se on vähän eri asia jos auton mittarissa on 300tkm.