Ahtimia nyt kateltu, 2x "vanhan" T6 koneen ahtimia tuntuvat parhaalta vaihtoehdolta, käyvät helpolla paikoilleen, sopivat todennäköisesti niin ettei katsuri pysty edes huomaamaan niitä, kun laittaa ne orkkis etuputkeen kiinni jne. Ainoa "ongelma" tähänasti on ahtimien öljynpaluu, eli minnes se laitetaan, ei viitsisi lohkoa kairata paikallaan, eikä huvita konetta purkaa ja irrottaa, kun ei vuoda öljyäkään... tai sen jälkeen varmasti vuotaa!
Toinen homma on perä, eli lukko tuossa ei kyllä toimi pennin vertaakaan enää, sutii aina vaan yhdellä, vaikka ihan paikaltaan lähtee, eli lukko tarvis rempata.
Ruotsis olis 2kpl 960 perää kehtoineen myynnissä, UUSIA 3,73 välitteisiä, hintaa vaan en ole kysynyt vielä, eli ei tietoa maksavatko tonnin (jolla saa jo täyden perärempan tehtyä).
Ongelma on se että mulla on 4.10 välitys, eli automaattilootan ohjausyksikkö pitäis joko vaihtaa tai ohjelmoida uudelleen jos vaihtaa välitystä (pystyykö?) vai onko siellä peräti DIP kytkimet sisällä tätä varten?
Ja suorituskyky on toinen juttu, ahtamattomana tuo 4.10 tarjoaa hyvän suorituskyvyn, etenkin maantie ohituksissa, pari kaveriakin tokaissut "täähän lähtee", mutta jollain 3.73 tai 3.31 välityksellä voi olla aika tuhnu, tosin ahtimet korjaavat tuon ja 3.31 välityksellekkin löytyy boksi 850 T5 mallista joka kuulemma käy bolt-on.
Niin, ja se päähomma, eli auto lähtee todennäköisesti maalaamolle lähiviikkoina, uus tuulilasi ja kaikkea muuta pientä ehtinyt jo kertymään nurkkiin odottamaan!