Pääkaiuttimet lienevät nyt päätetyt.
Ainakin tänään (maanantaina tilane voi olla jo muuttunut

), ja ne ovat seuraavanlaiset toistimet.

Eli Fountek NeoCD 1.0 nauhadiskantit ja Brax Matrix 6.1 mid-bassot. Noiden diskanttien kanssa olen käynyt
tiukkaa vääntöä itseni kanssa. Brax Matrixin 1.1 diskantteja mulle on ehdotettu. Niillä hintaa vaan lähes saman
verran kun 240 alustan uusimisessa

. Ei käy.
Diskantteja en ole vielä hankkinut, mid-bassot mulla on jo ollut yli vuoden päivät odottamassa käyttöään. Löysin
käytetyt, mutta käyttämättömät. Eivät siis ole olleet missään muualla, kuin laatikossaan. Tuo oli hyvä diili.
Haluan kokeilla noita nauhadiskantteja, tehdä jotain toisin, kun muuten aina tehdään. Diskantit ovat aika edulliset
hinnaltaan, alle satasen pari. Toivottavasti sointi on siitä huolimatta kohdallaan. Ainoa negatiivinen puoli noissa
diskanteissa on niiden koko. Halkaisija 10 cm. Tosin niitä voi saada hiukan modattua pienemmiksi. Mutta saan kai
tuon 10 cm tilan jotenkin askarreltua.
Näillä siis sitten loihditaan ääntä etuoviin. Olisin mielelläni asentanut diskantit A-pilareiden muoveihin, mutta nuo muovit
ovat sen verran rimpulat, että niihin ei tee mieli asentaa yhtään mitään. Lisäksi mun pitää peittää ovipaneleissa jo olevat
kauittinreiät ja mikäs onkaan siihen parempi keino, kun laittaa paikalle toiset kaiuttimet. Kaiuttimien suuntauksia joudun
nyt kyllä tekemään ja tuleekin olemaan haastetta saada pidettyä ovipanelit mahdollisimman "stock-henkisinä".
Parhaani aion kuitenkin yrittää.