Nyt on D2:set alla, etupäässä uudet tukivarret powerflexeillä ja säädettävät koiranluut.
Äkkiseltään huomattava ero kun ei enää vetele mihinkään suuntaan kiihdyttäessä. Miinusta vaan siitä että narisee ihan vitusti nuo jouset.
Takapäästää kuuluu töyssyihin ajaessa narina ja etupäästä kuuluu renkaita kääntäessä.
Esijännitystä on edessä tarpeeksi ja varulta ruuvasin tänään vielä lisää mutta ei auttanut.
Onko JoonasH:lla ollut D2:ien kanssa samanlaista ongelmaa?
takapään narina tulee varmaankin siitä jos jätit aivan normaalisti ne pohjaanlyöntikumit sinne niin nyt kun se jousen muoto on spiraari niin se pohjaanlyöntikumi hinkkaa siihen jousen kylkeen ja ääni syntyy siitä

mullahan pohjaanlyöntikumit on nyt siellä "lievästi" modattuna eli vaan pelkkä kumiosa siellä ja ei ota kiinni

niin ja jos et jo huomannut niin käännä ihan suosiolla ne takaiskarit niin jäykälle mitä löytyy

mulla on ja ihan mukavan tuntuinen ja sietää kuorma päälläkin ajaa menemään

ja tuohon etupäähän liittyen voin antaa semmosen diagnoosin että sulta on mitä todennäköisimmin alapallot sohlona

jos se ääni kuuluu paikallaan rattia kääntäessä ja keulaa tunkkaamalla ääni poistuu niin vika on lähes varma..... mulle teki tarvike tukivarret tuon jekun parin tonnin ajon jälkeen että alkoivat narisemaan kääntäessä

alkuperaset laitoin alle niin loppu narina
ei nimittäin pitäis kuulua tolpista mitään ääntä jos lukkomutterit on kunnolla kiristetty tuurnalla tms. ja se uniball rasvattuna

btw ne avaimet on sitten alustaa alaspäin ruuvatessa hyvät koristeet siellä tallin seinällä, käytä lyömäpuikkoa/tuurnaa, nimittäin jos ne lukkomutterit on tiukassa niin ne avaimet saa solmuun aika nätisti

esijännityksen määrää en omasta nyt muista, millimetreissä mä sen mittasin mauserista ylös mut ei oo huoltokirjaa nyt tässä vieressä

ja etutolpissa on mulla nyt iskareissa säätö 1/3 jäykkyydellä eli sen 10 naksausta niin ei tartte nyt talvella ajaa pelko persiistä et jos pamauttaa kuoppaan, kesällä ajoin 20 naksauksella ja oli jo melko jäykkä ja botnialla oli ihan tapissa niin ei se silloin enää paljon periksi antanut

oli se kyllä hyvä ajaakkiin silloin mitä nyt kuski kallisteli enemmän kuin auto

tuli vielä mieleen että muistappa tarkistaa se camberin-säätö kuusiokolojen tiukkuus kun saattavat olla liian löysällä

E:kirjotin ensin ja tarkistin sitten eli korjataan pari kohtaa