Samppasport  Futurez

850R -96 Pizzamopo

  • 141 Vastauksia
  • 38377 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #120 : 23.02.2013, 21:31:44 »
Nuo Brock:t on siistit, onko millä spekseillä?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #121 : 23.02.2013, 21:33:35 »
Etuset on 8.5x17 et35
Taakse 10x17 et20

-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #122 : 23.02.2013, 21:56:55 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Miten olette kasipätkään toteuttanut tuplaputket? Melkein ehkä järkevin tuoda toiselle puolelle putki siitä varapyöräkotelon ja puskurin välistä?

Jos koukun meinaat laittaa niin silloin se on tiellä mutta jos et ole koukkua laittamassa niin anna mennä...

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #123 : 23.02.2013, 22:03:38 »
Ei ole koukkua, eikä kyllä taida tullakkaan.
Jos ei nyt parempaa ideaa tule niin toteutan sen sitten sillä tavalla!
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #124 : 28.02.2013, 19:59:08 »


Jospa nyt saisi takapäänkin lähemmäksi maata!  8)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #125 : 01.03.2013, 03:43:30 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jospa nyt saisi takapäänkin lähemmäksi maata!  8)
kyllä se noilla tippuu  :pomo:

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #126 : 03.03.2013, 19:57:13 »
Nyt on D2:set alla, etupäässä uudet tukivarret powerflexeillä ja säädettävät koiranluut.
Äkkiseltään huomattava ero kun ei enää vetele mihinkään suuntaan kiihdyttäessä. Miinusta vaan siitä että narisee ihan vitusti nuo jouset.
Takapäästää kuuluu töyssyihin ajaessa narina ja etupäästä kuuluu renkaita kääntäessä.
Esijännitystä on edessä tarpeeksi ja varulta ruuvasin tänään vielä lisää mutta ei auttanut.
Onko JoonasH:lla ollut D2:ien kanssa samanlaista ongelmaa?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #127 : 04.03.2013, 04:23:12 »
Nyt on D2:set alla, etupäässä uudet tukivarret powerflexeillä ja säädettävät koiranluut.
Äkkiseltään huomattava ero kun ei enää vetele mihinkään suuntaan kiihdyttäessä. Miinusta vaan siitä että narisee ihan vitusti nuo jouset.
Takapäästää kuuluu töyssyihin ajaessa narina ja etupäästä kuuluu renkaita kääntäessä.
Esijännitystä on edessä tarpeeksi ja varulta ruuvasin tänään vielä lisää mutta ei auttanut.
Onko JoonasH:lla ollut D2:ien kanssa samanlaista ongelmaa?
takapään narina tulee varmaankin siitä jos jätit aivan normaalisti ne pohjaanlyöntikumit sinne niin nyt kun se jousen muoto on spiraari niin se pohjaanlyöntikumi hinkkaa siihen jousen kylkeen ja ääni syntyy siitä  ;) mullahan pohjaanlyöntikumit on nyt siellä "lievästi" modattuna eli vaan pelkkä kumiosa siellä ja ei ota kiinni ;) niin ja jos et jo huomannut niin käännä ihan suosiolla ne takaiskarit niin jäykälle mitä löytyy  :) mulla on ja ihan mukavan tuntuinen ja sietää kuorma päälläkin ajaa menemään :)


ja tuohon etupäähän liittyen voin antaa semmosen diagnoosin että sulta on mitä todennäköisimmin alapallot sohlona  :( jos se ääni kuuluu paikallaan rattia kääntäessä ja keulaa tunkkaamalla ääni poistuu niin vika on lähes varma..... mulle teki tarvike tukivarret tuon jekun parin tonnin ajon jälkeen että alkoivat narisemaan kääntäessä  >:( alkuperaset laitoin alle niin loppu narina  8) 

ei nimittäin pitäis kuulua tolpista mitään ääntä jos lukkomutterit on kunnolla kiristetty tuurnalla tms. ja se uniball rasvattuna :) btw ne avaimet on sitten alustaa alaspäin ruuvatessa hyvät koristeet siellä tallin seinällä, käytä lyömäpuikkoa/tuurnaa, nimittäin jos ne lukkomutterit on tiukassa niin ne avaimet saa solmuun aika nätisti   :2funny:

esijännityksen määrää en omasta nyt muista, millimetreissä mä sen mittasin mauserista ylös mut ei oo huoltokirjaa nyt tässä vieressä  ::) ja etutolpissa on mulla nyt iskareissa säätö 1/3 jäykkyydellä eli sen 10 naksausta niin ei tartte nyt talvella ajaa pelko persiistä et jos pamauttaa kuoppaan, kesällä ajoin 20 naksauksella ja oli jo melko jäykkä ja botnialla oli ihan tapissa niin ei se silloin enää paljon periksi antanut  :D oli se kyllä hyvä ajaakkiin silloin mitä nyt kuski kallisteli enemmän kuin auto  :D
tuli vielä mieleen että muistappa tarkistaa se camberin-säätö kuusiokolojen tiukkuus kun saattavat olla liian löysällä ;)

E:kirjotin ensin ja tarkistin sitten eli korjataan pari kohtaa ;)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013, 04:33:35 kirjoittanut JoonasH »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #128 : 04.03.2013, 10:00:17 »
takapään narina tulee varmaankin siitä jos jätit aivan normaalisti ne pohjaanlyöntikumit sinne niin nyt kun se jousen muoto on spiraari niin se pohjaanlyöntikumi hinkkaa siihen jousen kylkeen ja ääni syntyy siitä  ;) mullahan pohjaanlyöntikumit on nyt siellä "lievästi" modattuna eli vaan pelkkä kumiosa siellä ja ei ota kiinni ;) niin ja jos et jo huomannut niin käännä ihan suosiolla ne takaiskarit niin jäykälle mitä löytyy  :) mulla on ja ihan mukavan tuntuinen ja sietää kuorma päälläkin ajaa menemään :)


ja tuohon etupäähän liittyen voin antaa semmosen diagnoosin että sulta on mitä todennäköisimmin alapallot sohlona  :( jos se ääni kuuluu paikallaan rattia kääntäessä ja keulaa tunkkaamalla ääni poistuu niin vika on lähes varma..... mulle teki tarvike tukivarret tuon jekun parin tonnin ajon jälkeen että alkoivat narisemaan kääntäessä  >:( alkuperaset laitoin alle niin loppu narina  8) 

ei nimittäin pitäis kuulua tolpista mitään ääntä jos lukkomutterit on kunnolla kiristetty tuurnalla tms. ja se uniball rasvattuna :) btw ne avaimet on sitten alustaa alaspäin ruuvatessa hyvät koristeet siellä tallin seinällä, käytä lyömäpuikkoa/tuurnaa, nimittäin jos ne lukkomutterit on tiukassa niin ne avaimet saa solmuun aika nätisti   :2funny:

esijännityksen määrää en omasta nyt muista, millimetreissä mä sen mittasin mauserista ylös mut ei oo huoltokirjaa nyt tässä vieressä  ::) ja etutolpissa on mulla nyt iskareissa säätö 1/3 jäykkyydellä eli sen 10 naksausta niin ei tartte nyt talvella ajaa pelko persiistä et jos pamauttaa kuoppaan, kesällä ajoin 20 naksauksella ja oli jo melko jäykkä ja botnialla oli ihan tapissa niin ei se silloin enää paljon periksi antanut  :D oli se kyllä hyvä ajaakkiin silloin mitä nyt kuski kallisteli enemmän kuin auto  :D
tuli vielä mieleen että muistappa tarkistaa se camberin-säätö kuusiokolojen tiukkuus kun saattavat olla liian löysällä ;)

E:kirjotin ensin ja tarkistin sitten eli korjataan pari kohtaa ;)
Takana ei ole pohjaanlyöntikumeja ollenkaan vaan pelkästään ne kartiot missä kumit on kiinni alunperin. Eli juuri niin kuten D2 ohjeessa sanotaan.
Eteen tuli samalla uudet pallonivelet ja ihan laatuosaa vielä eli ei pitäisi johtua siitäkään narina.
Pitääpä taas ajan kanssa tutustua mistä tässä narinat johtuu.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #129 : 04.03.2013, 15:06:04 »
Takana ei ole pohjaanlyöntikumeja ollenkaan vaan pelkästään ne kartiot missä kumit on kiinni alunperin. Eli juuri niin kuten D2 ohjeessa sanotaan.
Eteen tuli samalla uudet pallonivelet ja ihan laatuosaa vielä eli ei pitäisi johtua siitäkään narina.
Pitääpä taas ajan kanssa tutustua mistä tässä narinat johtuu.
no sitten ei tuu takanta kyllä mitään muuta mieleen ku se että laitoitko sen narinakumit niistä vanhoista jousista siihen uusien jousien yläpäihin ja sääditkö niiden takaiskarien pituuden kunnolla ???  mut tuosta pohjaanlyöntikumi-hommasta vielä sen verran että ellei muisti ole aivan mennyt niin väittäisin että juurikin se muoviosa oli mullakin se ongelma eli se hinkkas siihen jousen kylkeen eikä se kumiosa.siks mulla on nyt vaan ne kumit siellä :) voithan sä tietysti varmistaa omalta kohalta sen kattomalla että onko jousessa/muoviosassa naarmuja siitä hinkkauksesta johtuen, mulla näki ainakin heti et mistä se ääni tuli  :) ne jäljet tulee sitten sinne perän puolelle kun se jousi on vähän hölmösti kallistuneena kuten varmaan huomasitkin  :buck2:

niin ja et muuten sanonut että missä tilanteessa ne jouset narisee edessä. kääntäessä/joustaessa vai molemmissa ??? kun ei siellä nyt kovin montaa kohtaa ole mistä se ääni voi kuulua  :idiot2: voisit tietysti tarkistaa helposti että koko tolppa kääntyy kääntäessä eikä vain esim. iskarin alaosa jolloin jousi ja lukkorenkaat hinkkaisivat toisiaan vasten.  :) toinen minkä vois kanssa tarkistaa on kallistuksenvakaajan puslat sillä jos ne on ihan finito niin silloinhan vakaaja hinkkautuu sitä metallikiinnikkeitä vasten ja voi syntyä narinaa :) ja yksi hyvä kääntäessä kuuluvan narinan lähde on se rattiakselin läpivientikumi  ;)
ja joo kaikki nää on ihan ite testattu toimiviksi ja saatu nauttia korjaamisesta :D

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #130 : 04.03.2013, 15:23:51 »
ittellä sedanissa oli ihan sama ongelma ton takapään kanssa, vaikka pohjauspalikat oli lyhennetty niin hinkkas jouseen kiinni ja kuuluu ärsyttävä narina..

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #131 : 04.03.2013, 18:18:49 »
Oletteko sitten jättänyt kokonaan ne kartiot takaa pois?
Etupään narina kuullosti tosiaan siltä että jousi ei pyöri tolpan mukana. Mutta nyt on etupään äänet asettunut kun on ajettu jonkin verran. Takaa täytyy ne kartiot ainakin lyhentää
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #132 : 04.03.2013, 22:45:37 »
Oletteko sitten jättänyt kokonaan ne kartiot takaa pois?
Etupään narina kuullosti tosiaan siltä että jousi ei pyöri tolpan mukana. Mutta nyt on etupään äänet asettunut kun on ajettu jonkin verran. Takaa täytyy ne kartiot ainakin lyhentää
periaatteessa joo eli pelkkä kumiosa on siellä  :hello:
paljonko sulla on sitä esijännitystä siellä milleissä suurinpiirtein  ???

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #133 : 04.03.2013, 22:53:50 »
periaatteessa joo eli pelkkä kumiosa on siellä  :hello:
paljonko sulla on sitä esijännitystä siellä milleissä suurinpiirtein  ???
Alkuun ei ollut kun pari milliä. Nyt siellä on joku 5mm.
Pysyykö jouset hyvin takana paikallaan jos ei ole sitä kartiota? Esim jos tunkilla nostaa takapään ilmaan?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R -96 Pizzamopo
« Vastaus #134 : 05.03.2013, 00:58:49 »
Alkuun ei ollut kun pari milliä. Nyt siellä on joku 5mm.
Pysyykö jouset hyvin takana paikallaan jos ei ole sitä kartiota? Esim jos tunkilla nostaa takapään ilmaan?
vähän enemmänkin vois olla esijännitystä :) ja ei ne jouset ole mulla mihinkään liikkunut vaikka miljoonasti olen autoa tunkannut :) jos se iskari on oikein säädetty korkeuteen nähden niin se jousi pysyy ihan hyvin paikoillaan :) ja tukeehan mulla se pohjaanlyöntikumin loppu hieman :)
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 01:00:23 kirjoittanut JoonasH »

 

Proturbo  Autodiagnoosi