Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"

  • 281 Vastauksia
  • 105190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #270 : 17.06.2024, 15:07:50 »
Minä löysin tuossa joku aika sitten itse tekemäni purkin, jonka tein 850 vapariin 2.4 1997 - en muista / löydä mikä Motronic siinä oli.
-T

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 529
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #271 : 17.06.2024, 18:01:34 »
Joo on mullakin semmoinen itsetehty ledivilkutin, mutta tosiaan sillä ei voi koodeja nollata.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6594
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #272 : 17.06.2024, 19:51:38 »
Se voi johtua vääränkokoisesta vastuksesta härvelissä, mulla on nyt 2K ohm ja meinaan kokeilla 1K seuraavaksi tilalle
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2881
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #273 : 20.06.2024, 10:43:51 »
Tee motronic 4.4 konversio?

Eli siis muutat ohjauksen kokonaan M4.4

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 529
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #274 : 20.06.2024, 11:09:10 »
Se voi johtua vääränkokoisesta vastuksesta härvelissä, mulla on nyt 2K ohm ja meinaan kokeilla 1K seuraavaksi tilalle
Öö eli oikeankokoisella vastuksella voi nollata vikakoodit, vai mitenkä?

Vikakoodien nollaus on siis se mitä haen. Huomaan kirjoittaneeni epäselvästi, kiitos pari päivää kestäneen vatsataudin.

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla


Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 529
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #275 : 20.06.2024, 11:09:28 »
Tee motronic 4.4 konversio?

Eli siis muutat ohjauksen kokonaan M4.4
Onko isokin homma?

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla


Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6594
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #276 : 20.06.2024, 16:21:04 »
Öö eli oikeankokoisella vastuksella voi nollata vikakoodit, vai mitenkä?


Juu ainakin Fenixin kanssa ohjeiden mukaan pidempi napin painallus johtaa vikakoodin poistotilaan. En ole vielä siinä onnistunut.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2881
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #277 : 21.06.2024, 13:18:22 »
Onko isokin homma?

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla



Näin olin toisaalle laittanut;

Plug and play

Eli tietysti sulla on oltava M4.4 boksi ja siinäkin on oltava tarkkana minkä boksin hommaat, sillä mikä tahansa M4.4 ei käy. Boksin on oltava turboautosta, muutoin ei ole väliä. Vaparin ecusta puuttuu useita pintaliitoskomponentteja, joiden tehtävä on muun muassa ohjata TCV:tä. Jos on kätevä käsistään ja haluaa väkisin harrastaa niin pintaliitoskomponenttien lisäys piirilevyyn kyllä onnistuu.

Lisäksi tähän uuteen ecuun on kirjoitettava uusi ohjelma, jossa ei ole ajonestoa aktivoituna. Uusi ohjelman kirjoitus on tarpeen toisestakin syystä; ilmastointi.

Ilmastointia käskytetään eri tavalla M4.3 ja M4.4 autoissa. Jos ilmastoinnin käskytyskoodia ei muuta niin kompressori hajoaa, koska se on jatkuvasti päällä kun ecu ei sitä osaa ohjata.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 529
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #278 : tänään kello 15:48:02 »
Ja pitkästä aikaa... sama homma kuin pari vuotta sitten: ABS-boksi kiusaa. Loppukesästä alkoi se ABS-valo palamaan satunnaisesti, ja lopulta koko ajan. No ei muuta kuin vanhat konstit käyttöön ja tinaamaan boksia.

Potilas edelleen Volvo 850T 2.3 vm '96. Apaut puoli miljoonaa kilometriä mittarissa.

Nyt olen varmaan kolme kertaa sen tinannun uudestaan ja uudestaan, eikä kerpele vieläkään toimi! :idiot2:

Kuvassa viimeisimmän tinauksen tulokset. Vikalista seuraava viimeisimmän koeajon jälkeen:

- Moottorin lämmetessä nopeusmittari (ja matkamittari) ei enää toimi. Tai toimii satunnaisesti. Ilmeisesti joku lämpölaajenemisjuttu tms
- ABS-valo palaa sitkeästi. Tosin yhdessa kohtaa koeajon loppupuolella vähän räpsyi.
- Molemmat viittaa jonkin liittimen kontakti-ongelmaan. Mutta onko vika juotoksissa vai jossain ihan muualla?
- Vikakoodit: omatekemällä "led-mittarilla" antaa 1-1-1 eli ei vikakoodeja... ABS-valon palamisesta huolimatta.

Kun käytössä on semmonen 30W harrastelijakolvi, niin isoimpia liittimiä piti lämmittää tosi tosi kauan. Saattoi siltikin jäädä kylmäjuotokseksi.

Eli jos joku osaa kolvata / tietää Tampereen seudulla jonkun, joka osaa, niin vinkkiä saa laittaa!

T. Nimim. "Katsastus kahden viikon päästä".





Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1142
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #279 : tänään kello 16:37:18 »
Kuva ei ehkä kerro totuutta, mutta sähköstä ja elektroniikasta ymmärtämättömän silmin: ei tuo oikein hyvältä näytä. Onko sitä suojamöhnäkerrosta edes poistettu ennen tinauksia?

Ainakin omassani huonoja liitoksia oli vähän ympäriinsä ja näillä silmillä vikoja sai etsiä suurennuslasin kanssa. Ensimmäiseksi ostin alan liikkeestä halvan juotosaseman, tinaimurin (jolla ei tehnyt mitään) ja imusukkaa. Ei niitä watteja piirilevyn tuhoamiseen paljoa tarvita :).

Ensimmäinen kerta meni harjoitellessa ja koetin minimoida vauriot, toisella sulatin loput murtumat. Kannattaa pitää tinan määrä mahdollisimman pienenä, tuollaiset pallurat eivät taatusti tiedä hyvää.

Olisikohan FAQ osiossa vielä hyvät kuvat aiheesta tallella? Vika näkyy usein ohuena, tummana renkaana juotospisteen ympäri.


Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 529
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #280 : tänään kello 19:00:40 »
Ei näytä kauniilta ei, mutta siihen verrattuna miltä se kaksi vuotta sitten (silloisilla taidoillani) näytti, niin tuohan on erinomaista jälkeä siihen verrattuna - ja se kesti sen kaksi vuotta kaikessa rumuudessaan!

Joo ja se pinnoite-jutska on kyllä poistettu ennen kolvaamista.

Mutta missä lie vika... ABS-valo tosiaan palaa, mutta ei tule mitään vikakoodeja. Tai sitten se itse tekemäni "led-vilkkulukija" ei osaa lukea ABS-järjestelmää....?

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla


Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6594
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #281 : tänään kello 22:28:03 »
Hmm munkaan led-vilkkuja ei tainnut löytää abs:ää vai oliko se vaan eri portissa pistokkeessa. Minkä kokoinen vastus sulla siinä on?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Samppasport  Futurez