Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua

  • 15 Vastauksia
  • 9228 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« : 24.09.2012, 17:40:52 »
Elikkä auto oirehti pitkällä starttauksella varsinki kylmänä ja kiihytys on semmosta lainehtivaa. Tankinpään pumppu revitty irti. Johdon liittimiin tullee sähkö ku käyttää startti asennossa avainta. Niinku jossaki käskettiin tehdä. Pumppuaki pyöritin antamalla akusta suoraan virtaa pumpulle. Voiko pumppu olla muuten niin rikki, että ei anna tarpeeksi painetta? Ja mistä sopiva pumppu löytyy sopivaan hintaan? Ilmeisesti aika kalliita työttömälle ihan perus varaosa liikkeessä (80e?)

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #1 : 24.09.2012, 18:31:37 »
Voihan se olla että pyörii muttei nosta bensaa,varsinaista painettahan se ei tee siirtäää vain bensaa varsinaiselle pumpulle.Biltemassa on varmaan halvimmat ja ovat ajaneet asiansa kunnolla ainakin omissa asennuksissa.
Useamman "kartanon"herra

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #2 : 24.09.2012, 18:40:07 »
Millä ja miten toi ruosteinen tankki pitää/kannattaa avata? Näyttää tankin "korkki" severan haparolta luukusta katellen että ei oo menossa takasin paikoilleen? Itellä ei oo toiminu siirtopumppu aikoihin b200f:ssä täyttöreiäjästä kuulostelun perusteella.. Auto toimii kyllä mutta supsuttaa (aiheesta olen ihmetellyt toisessa topicissa joskus) ja painepumppu pitää melkosta ääntä (kavitoi). Tarttis varmaan koittaa seuraavaksi vaihtaa tota siirtopumppua josko auttaisi. Jos ei muuta niin repii vanhan ainakin helkuttiin kokonaan tankista.
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #3 : 24.09.2012, 19:00:36 »
Millä ja miten toi ruosteinen tankki pitää/kannattaa avata?

Tankin jos ottaa irtaalleen (samalla kunnostaa kenties, varoo ettei taita tankista lähteviä putkia poikki), niin CRCtä ja teräsharjaa. Sen jälkeen vaan naputtelee kruunukorkin vasaralla ja tylpällä meisselillä. Näyttää ulkoisesti rujolta, mutta aina kyllä aukii. Samalla sitten tankkihässäkän putkiin ruosteensyöjää ja vaikka Blastic Baddingia tukevoittamaan niitä. Siirtopumppu saataa toimia, mutta monasti on se kumi välikappale kokonaan hajalla, niin kierrättää bensaa vaan tankissa.
Jos haluaa pitää tankin paikallaan, niin Alfamerin korjausoppaassa on kuva aukaisutyövälineestä

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #4 : 24.09.2012, 19:06:12 »
Tuossa TopiK:n projektipäiväkirjassa näkyy hyvin kuvattuna :)
No kun halvalla sai.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #5 : 24.09.2012, 22:31:20 »
Voi ku osais selittää miten sain sen hyvin aukeemaan ite. Tietysti rost-offia ja paineilmaa ensin. sitte hakkasin aikani meisseli+vasara metodilla, kunnes tajusin ison talttapää meisselin tökätä siihe tankissa olevan huulloksen ja sen kiinnike renkaan väliin. Siitä ku pyöräytti meisseliä ns. akselinsa ympäri nii voimaa pysty välittään hyvin sinne mihin tarttiki. Pikkuhiljaa nitkuttelemalla lähtiki aukeemaan. Kiireen takia sorruin sitte soittaan tuttavalle auto-tarvike liikkeeseen et laittaa pumpun tilaukseen. Vähä alle 80 jää hinta, mutta jospa se ois sitte hyvä :) kiimaliiteri löytyy muuten nettiautostaki myynnistä :) 2200e hintaa ;) Anteeksi viesti androidilla. Ei oo välttämättä järkevästi rakennettu viesti tämä.

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #6 : 25.09.2012, 12:15:48 »
Kannattaa kattoa että sähkö menee ihan kokonaan pumpulle asti, mullakin tuli liittimille virtaa mutta johdot olivat hapettuneet erittäin pahasti läpiviennissä, eikä mennyt pumpulle asti.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #7 : 25.09.2012, 15:16:41 »
se läpivienti systeemi on niin sekava morkula, ettei siihe tohi koskia ku rikki vaan mennee :) Toisaalta sitä vois kyllä kokeilla että laittais sen pumpun siihen hollilleen ja kokkeilla lähteekö päriseen. Ettei turhaan sitä pumppua hommaa siihen. Valeolainen pumppu löyty läheisestä varaosa-liikkeestä ja hintaa 61.40e

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #8 : 27.09.2012, 18:34:08 »
Nyt toimii tankinpumppu. Tietysti paluuputki vähä väänty ja siihen tuli sinne ihan juureen pieni reikä, mutta eipä tuo näyttäny vuotavan :) Vieläki tuntuu, että joutuu starttaamaan pitkään ennenku lähtee käyntiin. Tuttavalta kuulin että kampiakselin asentotunnistin kannattaa putsata ja se kehä. Mitenkähän sen kehän sais puhistettua hyvin ku tuntuu olevan aika ahas paikka (suhteellinen käsite ;) ) Ja miten sitä anturia tohtii mennä puhistelemaan? Rost offia vaa raakasti ja jollai paperilla hankata puhtaaksi?

Jatkoa: Raakasti vaan rost offia ja puhistusta nii hyvä tuli. Nyt lähtee käyntii nii hyvi että voi kauhia :D Voi alkaa suunnitteleen tuuninkia lisää. Jousille rälläkkää. Sähköflekti tulee kans. Ehkä parempaa nokka-akselia. Viimene pönttö suoraksi... ;)
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 22:03:51 kirjoittanut Kari Takaeilola »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #9 : 01.10.2012, 06:13:28 »
Eihän sulla oo pääpumpun takaiskuventtiili rikki ja pääsee vuotamaan paineet pois aina kun auto on sammuksissa...
Se on siellä pumpun päässä semmonen n.3-4cm pitkä osa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #10 : 12.12.2012, 15:19:46 »
Noniin nythän se painepumppu vetelee viimesiään. 2v sitten vaihdettu tarvikepumppu ja kavitoinut (pahasta) äänestä päätellen uudesta asti, kun ei se tankin pumppu ole toiminut. Edellinen vaihettiin tuohon tarvikkeeseen etupeltoon samaisen äänen takia. Tankin pumpulle ei sitten viittiny tehdä mitään..  ::)

Ei riitä kakku vedossa.. Selvisin juuri ja juuri kotiin töistä. Rauhallisella ajolla viel painepumppu severan tuottaa et pääsi kotiin asti. Kiihdytyksessä/kuorman kasvaessa loppuu veto samantien. Pätkii ja rykii ihan kunnolla siten, että bensa uupuu. Yleismittarilla lambdasta mittaus paljasti rykiessä myös saman tien laihan seoksen. Tulpatkin oli palanu aika puhtaaks.. Ei kuitenkaan valkoiseksi.

Tuli mittailtua ja takakonttiin asti tulee 12v, kun lenkitin bensapumpun releen kannan 87/2 ja 30 (muistaakseni).  Testasin myös suoraan 12v tankin pumpulle -> ei pyöri. Tankin kantta/kruunua en ruvennut putsausta kummemmin availemaan, joten ei tietoa onko vika itse pumpussa vai johdoissa läpiviennissä. Kokeilin kyllä piipparilla plussan ja tankin kannen välillä, jos olis maihin vetäny. Eipä piipannu.

Ajattelin jättää tankin pumpun toimimattomana sisälle ja asentaa jonkun yleismallisen imupumpun tankin ulkopuolelle ulostulon ja painepumpun välille. Mitä mieltä? Tuskin paljon haittaa ulkopuolista imupumppua kun kerta pelkällä painepumpullakin jaksaa käydä hyvin kavitoinnista huolimatta? Ei viittis sitä rapeeta kantta ruveta availemaan.

EDIT: Uusi painepumppu ja Hugo imupumppu asennettu takakonttiin tankin ja painepumpun välille. TKuulostaa et painepumppu kavitois edelleen jonkun verran. Eikö 0,25 bar ja 120 l/h passaa vai haittaako se pirun tankin pumppu nyt kuitenkin  :o
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 21:21:53 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #11 : 18.12.2012, 11:14:26 »
jaa se vanha pumppu ei sitten laske polttoainetta vapaasti läpi.voiko siinä kokeilla että imaisee letkun päästä että tuleeko bensaa vai ei.pitänee vanhasta pumpusta poistaa osia jos ei kokonaan.mitä maksoi uusi pumppu.saako tarvikeliikkeestä.sitten voisi kokeilla vielä että pumpulta eteenpäin lähtevä putki irrotettuna kytkisi siihen virran että jaksaisiko se imaista itsensä täyteen kun ei ole bensalinjan vastusta silloin.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #12 : 19.12.2012, 18:34:59 »
Täytynee jossain välissä koittaa tuota Hugon ulostuloa pitää vapaana. Samoin voisi kyllä koittaa myös imeä esim. kanisterista tavaraa. Hugo maksoi motonetissä 69e. Tyyrishän se on, mutta on ainakin aito ja tokihan tässä koitin rahalla säästää aikaa ja vaivaa vrt. ruosteisen tankin räplääminen. Mystinen aikasemmine kuivalemani "bensansaantiongelma" on ilmennyt muutaman kerran uusien pumppujenkin kera, joten vika taitaa olla kokonaisuudessaa ihan jossain muualla (epäilen vahvasti IMM vaihteeksi, mitään vikakoodia ei saa vaikka kuinka ryskäisi) tai sitten mulla on A kakkaa painejärjestelmässä tai B tankissa jotain rojua sattuu sihtin eteen. Toi kavitointi vaan häiritsee mielenrauhaa.  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 18:36:45 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #13 : 24.12.2012, 20:37:01 »
Eikäku....
Sielon tankin läpiviennissä sellainen liitos, kun laitat kädet nyrkkiin ja nostat vähän etusormia ja pökkäät rystysestä seuraavaan niveleen asti yhteen etusormet.
Tämä liitos sielä läpiviennin pakeliitin sisällä ei yhdistä kunnolla, joten tee uus (niinku mäki) läpivienti läpivientikummilla ja sikafleksillä, tai poraa reikä uudelle johdolle pakeliittiin tai jotaki....
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F tankinpumppu taistelua
« Vastaus #14 : 07.02.2013, 22:33:12 »
Ei ihan taia tähä kuuluu, mut oisko kellään tietoo mistä sais uuden tankkianturi/pumpputelineen

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy