Autodiagnoosi  Carcom Oy

Black Widow's 240 24V

  • 379 Vastauksia
  • 132729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #195 : 11.02.2013, 20:03:03 »
Hienolla vesihiomapaperilla on saatu toimimaan mäntiä, voisi sitä kokeilla noihinkin. :)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #196 : 11.02.2013, 20:07:24 »
Ny säästetää vääräs paikas
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #197 : 11.02.2013, 20:08:03 »
Mutta, eikö tästä ollut tarkoitus hieman kutitella tuota woiman paskaa ulos ??

Jolloin itse heittäisin ko satulat ns vesilintuun ja ostais uudet tai jopa hivenen paremmat satulat.. ???
:smoke:

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #198 : 11.02.2013, 20:14:41 »
Ny säästetää vääräs paikas

Täysin samaa mieltä.

Tekohengitystä tuollainen syöpyneiden mäntien hiominen on.
Riippuu tietty kauanko meinaa autoa pitää.

Ite oon aina hakenut suosiolla uudet satulat, pääsee paljon vähemmällä ja ei mee hermot, jos joku mäntä sit sattuukin hetken päästä vvuotamaan.

Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #199 : 11.02.2013, 21:44:47 »
Nousipas tästä keskustelu, mutta kyllä tosiaan nuo männät on aika ehtoosa. Itelle tuli roudarikorjauksena pariin mäntään pölysuojien vaihdon yhteydessä myös mäntienvaihtoa paaliauton satulasta pelastettuihin, eli onneks romuja ei tyhjätä turhan usein(ja paaliin menee satula katkenneen nipan takia). En kyllä oikeesti laittasi nuita pahemman näkösiä mäntiä enää käyttöön, vallankin uudella levyllä ja palalla tiiviste osuu aika lailla syöpymän kohille, ja sisäänajon jälkeen kun käy vähän runnomassa ekaa kertaa niin se on suhtkoht vakava hetki mökissä kun todetaan että liemet tulee ulos. Nimimerkillä botniaringillä 150kmh takasuoran jarrutukseen ja laakista poljin lattiaan että suhahti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #200 : 11.02.2013, 22:52:15 »
Eikös kannattaisi suoraan laittaa pikkusen tehokkaammat jarrutkin, että saa pysähtyykin?  ::)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #201 : 11.02.2013, 23:01:50 »
Eikös kannattaisi suoraan laittaa pikkusen tehokkaammat jarrutkin, että saa pysähtyykin?  ::)
Itse en näkis välttämättä noita etujarrusatuloita ainakaan huonoina(siis kunnossa olevia). Paremmat levyt ja palat niin pääsee jo pitkälle... tai siis pysähtyy jo lyhyemmälle :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #202 : 11.02.2013, 23:29:02 »
Kyllä vakiokokoluokan parannelluilla jarruilla harrastelijakin aika pitkälle pääsee. Jäähdytetyt sporttilevyt (+urat&reiät), ehjät satulat, kunnolliset palat (EBC red/yellow tai Ferodo) ja kunnolliset jarrunesteet (esim. motul racing).

Toki sitten kun ruvetaan kelloa vasten ajamaan niin että vauhdit kovenee ja jarrutukset tiukentuu niin vakiojarrut loppuu kesken. Sitten ei auta kun laittaa isoa, yli 300mm kiekkoa ja kunnollista 4/6mäntä reisinki satulaa. Joka tuskin tulee kenellekkään yllätyksenä.

Jarrut on aika olennainen asia turvallisuuden ja ajon kannalta, joten itse hommaisin suosiolla uudet satulat. Melko turhalta tuntuu käyttää aikaa ja energiaa vanhojen romujen tekohengittämiseen jotka kumminkin todennäköisesti sylkäsee jossainvaiheessa. Eli maalaisjärkeä kannattaa käyttää ja miettiä asiaa kokonaisuutena.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #203 : 12.02.2013, 07:22:08 »
Kyllä vakiokokoluokan parannelluilla jarruilla harrastelijakin aika pitkälle pääsee. Jäähdytetyt sporttilevyt (+urat&reiät), ehjät satulat, kunnolliset palat (EBC red/yellow tai Ferodo) ja kunnolliset jarrunesteet (esim. motul racing).

Toki sitten kun ruvetaan kelloa vasten ajamaan niin että vauhdit kovenee ja jarrutukset tiukentuu niin vakiojarrut loppuu kesken. Sitten ei auta kun laittaa isoa, yli 300mm kiekkoa ja kunnollista 4/6mäntä reisinki satulaa. Joka tuskin tulee kenellekkään yllätyksenä.

Jarrut on aika olennainen asia turvallisuuden ja ajon kannalta, joten itse hommaisin suosiolla uudet satulat. Melko turhalta tuntuu käyttää aikaa ja energiaa vanhojen romujen tekohengittämiseen jotka kumminkin todennäköisesti sylkäsee jossainvaiheessa. Eli maalaisjärkeä kannattaa käyttää ja miettiä asiaa kokonaisuutena.

Syntyipä keskustelua tosiaan, hienoa hienoa!

Mutta jotta ihmiset ei puolestani pelkää, niin pilataan pieni yllätys ja kerrotaan, että kaikki jarrut kyllä saavat päivityksen. Wildoodin 6-mäntäiset eteen ja 4-mäntäiset taakse, ystävikseen saavat 300mm lautaset. Tarkoituksena on käyttää vakioetusatulat takana sisäänajon ajan ja tarkastella miten kunnostus toimi, jonka jälkeen menevät hyllyyn odottamaan rauhallisempaa ajopeliä.  :D
Wilwoodin satulat ja niiden osanumerot ovat olleet jo pitkään tallessa odottamassa tilausta  :)

Ja mitä tekohengitykseen tulee, niin vanhojen osien kunnostus on perusta ja lähtökohta, mistä oma harrastus lähti muinoin liikkeelle. Toisten mielestä ehkä turhaa, mutta lämmittää omaa sydäntä  :)


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #204 : 12.02.2013, 13:21:17 »
Kuskin puolen satulaa operoitu ja tarkasteltu:







Kaikki männät käyttökelpoisia, puhdistukseen vaan.

E: Tuli mieleen, että eikös takasatuloiden männät ole vaihtokelpoisia etusatuloiden kanssa? Voisi niistä ryöstää männät jos ovat paremmassa kunnossa apukuskinpuoleiseen satulaan

GBW
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 13:36:02 kirjoittanut Black Widow »

s73

  • Vieras
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #205 : 12.02.2013, 18:48:20 »
Yleensä ne on eri kokoa, edessä isot männät ja takana pienet. Jos männät haluaa vaihtaa niin kaupasta haettava uudet, tässä kohtaa voi jo miettiä uusia satuloita.

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #206 : 12.02.2013, 19:28:54 »
Yleensä ne on eri kokoa, edessä isot männät ja takana pienet. Jos männät haluaa vaihtaa niin kaupasta haettava uudet, tässä kohtaa voi jo miettiä uusia satuloita.

Ainakin näin olisi loogista. Bilteman ja motonetin sivuilta kun katsoo satuloita ja mäntiä, niin molemmat näyttää eteen ja taakse Girlingille samaa 38mm mäntää. Pitää mitata takasatuloista, siitähän sen viimestään tietää.

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #207 : 13.02.2013, 13:35:38 »
Tämä kuva ei blogiin ole vielä päässyt, vasta sitten kun on kunnolla puhallettu satulat loppuun.
Kuvassa apukuskin satula, joka oli pahemmassa kunnossa. Jarrupölyäkö tuo niin kovaan kiinni oleva massa on?  :idiot2:




GBW

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #208 : 13.02.2013, 14:19:29 »
Tämä kuva ei blogiin ole vielä päässyt, vasta sitten kun on kunnolla puhallettu satulat loppuun.
Kuvassa apukuskin satula, joka oli pahemmassa kunnossa. Jarrupölyäkö tuo niin kovaan kiinni oleva massa on?  :idiot2:
GBW

Jarrupölyltä näyttäis, varmaan vanhoja asbestijäämiäkin... huomioi, että olet siis tekemässä asbestityötä  :D

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #209 : 13.02.2013, 15:14:05 »
Jarrupölyltä näyttäis, varmaan vanhoja asbestijäämiäkin... huomioi, että olet siis tekemässä asbestityötä  :D

Notta sepäs kiva tietää, onneksi on puhalluskaappi  :D Enpä olis koskaan ajatellut moisen tökötin olevan nii kovaa, mutta nyörtyy sekin. Uutta rae-erää odotellessa


GBW

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron