Näin hilpeältä näytti alku syylärin, välärin ja ilmastoinninkennon irroituksen jälkeen.. Oli muuten harvinaisen v*ttumainen homma päästää ne ilmastoinninmehut pois siitä täyttö tyhjennys reiästä ruuvimeisselillä..


Muutaman illan liittimien ja pulttien irroituksen jälkeen mosa saatiin nostettua turvallisesti yläkautta konehuoneesta..

Konehuone puhdistettuna ja valmiina ruosteenpoistoon. Ruostetta oli onneksi yllättävän vähän konehuoneen puolella. Lähinnä akkutelineen läheisyydessa joutui hiomaan rälläkällä ja porakoneeseen tulevalla rautalanka laikalla.

Pohjamaalissa


Tähän väliin tuli sitten sama jumppa siitä toisesta 850 t5:sta josta nostettiin kone pois, samalla kaikki muu mikä oli parempaa kuin tässä tulevassa mustikissa vaihdettin.. Esim. takapuolen iso moottorin tukikumi, hammastanko ja muita pieniä nippeleitä.
Siitä homma jatkui ja kelien hieman lämmetessä kaveri sai vedettyä katoksessa erittäin onnistuneen maalipinnan auton konehuoneeseen. Väri sama raskaankaluston musta kuin kopassakin..

Alkoi taas pellinalunen saamaan täytettä

Erittäin laiskan kuvaajan takia kuvia on niukasti, mutta kuitenkin tähän varaosa volvosta nostettuun koneeseen tehtiin perushuollot, naputtavat hydrauliset nostajat vaihdettiin ehjiin käytettyihin, venttiilin varrenkumit vaihdettiin uusiin , jakopää+ vesipumppu, tulpat, virranjakaja ja hilppeet, sekä tulpanjohdot, sekä hyllyssä lojunut S60R pakosarja.
Tietysti myös joka h*lvetin nippeli tuli pestyä, putsattua ruosteesta ja/ tai maalattua, sekä vaihdettua kaikki powerflexit mitä moottorin tuentaan saa.

Samassa rumbassa tuli eteen tilattua 302mm levyt englannista. Eli EBC:n turbogroove levyt sekä redstuff palat. Hommasin myös biltemasta uudet jarrusatulat , jollaiset on myös takana.
Edessä on nyt uutta etutukivarret, koiranluut, raidetangon ulommat päät, navat, jarruhilut sekä BC racingin BR alustasarja, camber säädöillä (ei vielä kuvissa)
Etukelkka, olkavarret ja hammastanko on puhdistettu ruosteesta ja paskasta. Ja sitten vedetty pari kerrosta musta vasaralakkaa päälle niinkuin taka-akseliinkin viimekesänä tein.



Taas tuli kuvauksessa tauko ja tällä hetkellä tämä on konehuoneesta ainoa kuva, vaikka nykyään on kuitenkin täysin valmis, täytyy siis ottaa kuvia siitä..

Tämän jälkeen oli putkiston aika. Varaosa volvossa oli kiinni 3" tigillä hitsattu rosteri downpipe, joten sitä päätettiin jatkaa ja tehdä loppuosa tigillä hitsaten happosesta putkesta jota oli jäänyt jemmaan. Putkistoon tuli ainoastaan yksi vaimennin ja katti on laippa liitoksilla joten erään virallisen osion jälkeen se lentää mäkeen ja tilalle tulee suoraa putkea.





Muutama kuva vielä ennen maalausta ja yksi sen jälkeen.. Seuraavia tulee sitten kun auto on kasassa



Ja ihan lopuksi tuumaus motorsportista, eli kabiinissa hikoillaan jatkossa kuin siat etenkin helteellä koska jätin autosta pois ilmastoinnin, myös toimimaton vakionopeuden säädin sai lähteä

.. Täytyy yrittää pitää paketti mahdollisimman yksinkertaisena niin pysyy mielenkiinto kun ei tarvitse tapella jatkossa esim. toimimattoman ilmastoinnin kanssa tai vakkarin jotka kuitenkin toimimattomana ärsyttää suunnattomasti
