Autoracing  KL-varaosat

Volvo 854 T5(r) "mustikki" Kesämiittiä ja peräänajo hommeleita!!

  • 235 Vastauksia
  • 95572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #135 : 08.01.2012, 16:32:02 »
pirun siistin näkönen  -H-

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #136 : 25.01.2012, 23:17:25 »
mistäs muuten ostit b9:t? aattelin itekkin pistää samanmoiset tilaukseen omaan t5-r:ään  :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #137 : 25.01.2012, 23:21:15 »
On kyllä upea tulossa. Sitä hiukan ihmetellyt että mites ihan käytännön ajaminen jos tulee jo vantetus noin
lähelle kaarta? :)

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #138 : 25.01.2012, 23:45:46 »
yksi uusi helmi taas tulossa :)
Volvo S60 T5 -2004

Poissa J_J2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #139 : 26.01.2012, 00:33:53 »
Oikein hyvältä näyttää  :) Täytyy jokupäivä tulla kattoo ihan paikanpäälle. Oma Volvo nyt kytkinremontissa joten ollaanpa kuulolla :)


Volvo 850 - 96  Kuvia http://ompp1.kuvat.fi/kuvat/

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #140 : 26.01.2012, 15:32:13 »
Kiitoksia posiitiivisesta palautteesta :)

mistäs muuten ostit b9:t? aattelin itekkin pistää samanmoiset tilaukseen omaan t5-r:ään  :)

Ostin ne vanteet jyväskyläläisestä rengas-liikkeestä. Mutta näyttää netissä olevan saman hintaisia kun mitä omista maksoin.

On kyllä upea tulossa. Sitä hiukan ihmetellyt että mites ihan käytännön ajaminen jos tulee jo vantetus noin
lähelle kaarta? :)

Ei siinä ole mitään ongelmaa, hommaan varuiksi vielä ne navan camper palat jolla saa vielä lisää jousto varaa renkaalle kaaren sisään. Ainoa miinus tietysti on että takapäässä jousto varaa jää n.4cm ja pitää olla jämäkät pohjaanlyönti kumit. Mutta jäykän jousistuksen kestää kärsiä kesäisessä harraste autossa 8)

Oikein hyvältä näyttää  :) Täytyy jokupäivä tulla kattoo ihan paikanpäälle. Oma Volvo nyt kytkinremontissa joten ollaanpa kuulolla :)

Jep, katsellaan..
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #141 : 07.02.2012, 19:00:13 »
Sitten vain odotellaan seuraavaa päivitystä, että mitä tapahtuu.. V:> Oli pakko jotain kommentoida, että saa helpommin seurantaan.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #142 : 08.02.2012, 07:01:01 »
Sitten vain odotellaan seuraavaa päivitystä, että mitä tapahtuu.. V:> Oli pakko jotain kommentoida, että saa helpommin seurantaan.

Jep ja kiitokset siitä puskurin yläosasta :hello: Seuraavaksi siis pääsee sovittamaan etupuskurin kohdilleen.. Tosin seuraavaan päivitykseen saattaa mennä hetki, koska uskollisen opelin tilalle tuli toivon mukaan vähintään yhtä uskollinen -02 v70 2,4T automaatti. Joten sitä varustellessa menee muutama viikonloppu ennenkuin ehtii rassailemaan kasipätkää..
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r)
« Vastaus #143 : 10.07.2012, 21:46:26 »
Joo-o, on ollut hieman työn täyteiset viimeiset 3kk tän auton kanssa, mutta aika hyvin on edistynyt. Auto on enää ulkokuorta, sisustaa ja katsastusta vaille valmis. Tekniikka on vakio mutta kuitenkin huollettu ja tullut toisesta 850 jonka ostin varaosa/ tekniikanluovuttajaksi.

Kokonaisvaltaisempaa päivitystä vaiheista on tulossa :P

Siinä kuitenkin tämän hetkinen tilanne sunnutaina maalatusta "mustikista":

Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #144 : 10.07.2012, 21:53:35 »
näyttää varsin mainiolta :)

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #145 : 10.07.2012, 22:33:07 »
Mie jo ihmettelinkin että joko tää oli kuopattu koko projekti ku ei pitkilleen päivitystä tullu, mutta hienoa että auto näyttääkin jo noin hyvältä  O0
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Hornanvasara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #146 : 11.07.2012, 02:11:16 »
On tullu luettua tällä foorumilla projekteja joka lähtöön,tää on yks hienoimpia! Kunhan on pirssi valmis,niin kelpaa kyllä ajella vaikka vähän nokka pystyssä  :)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #147 : 11.07.2012, 17:30:25 »
sori OT mut missäs mansikki on ???  :2funny:

Tosi hienoa jälkeä muuten  -H-

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #148 : 11.07.2012, 20:34:16 »
Kiitoksia jälleen motivoivasta palautteesta..

Tuota mustikkia on tullu käytettyä jo aika pitkän aikaa ja meinasin että nyt kun se on maalattu niin sen voi ristiä ihan foorumillakin.. Ja tuo mansikki on loistava idea, sehän vois olla vaikka tuo v70:nen :P

Eilen tuli vietyä lasit tummennukseen. Takalasiin ja pikkukolmioihin tulee 5%, takaoviin 20% ja etusiin 35% kalvot niin eipähän ole ihan niin akvaario ::)
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T5(r) "mustikki"
« Vastaus #149 : 14.07.2012, 16:53:35 »
Näin hilpeältä näytti alku syylärin, välärin ja ilmastoinninkennon irroituksen jälkeen.. Oli muuten harvinaisen v*ttumainen homma päästää ne ilmastoinninmehut pois siitä täyttö tyhjennys reiästä ruuvimeisselillä..



Muutaman illan liittimien ja pulttien irroituksen jälkeen mosa saatiin nostettua turvallisesti yläkautta konehuoneesta..


Konehuone puhdistettuna ja valmiina ruosteenpoistoon. Ruostetta oli onneksi yllättävän vähän konehuoneen puolella. Lähinnä akkutelineen läheisyydessa joutui hiomaan rälläkällä ja porakoneeseen tulevalla rautalanka laikalla.


Pohjamaalissa



Tähän väliin tuli sitten sama jumppa siitä toisesta 850 t5:sta josta nostettiin kone pois, samalla kaikki muu mikä oli parempaa kuin tässä tulevassa mustikissa vaihdettin.. Esim. takapuolen iso moottorin tukikumi, hammastanko ja muita pieniä nippeleitä.

Siitä homma jatkui ja kelien hieman lämmetessä kaveri sai vedettyä katoksessa erittäin onnistuneen maalipinnan auton konehuoneeseen. Väri sama raskaankaluston musta kuin kopassakin..


Alkoi taas pellinalunen saamaan täytettä


Erittäin laiskan kuvaajan takia kuvia on niukasti, mutta kuitenkin tähän varaosa volvosta nostettuun koneeseen tehtiin perushuollot, naputtavat hydrauliset nostajat vaihdettiin ehjiin käytettyihin,  venttiilin varrenkumit vaihdettiin uusiin , jakopää+ vesipumppu, tulpat, virranjakaja ja hilppeet, sekä tulpanjohdot, sekä hyllyssä lojunut S60R pakosarja.
Tietysti myös joka h*lvetin nippeli tuli pestyä, putsattua ruosteesta ja/ tai maalattua, sekä vaihdettua kaikki powerflexit mitä moottorin tuentaan saa.


Samassa rumbassa tuli eteen tilattua 302mm levyt englannista. Eli EBC:n turbogroove levyt sekä redstuff palat. Hommasin myös biltemasta uudet jarrusatulat , jollaiset on myös takana.
Edessä on nyt uutta etutukivarret, koiranluut, raidetangon ulommat päät, navat, jarruhilut sekä BC racingin BR alustasarja, camber säädöillä (ei vielä kuvissa)
Etukelkka, olkavarret ja hammastanko on puhdistettu ruosteesta ja paskasta. Ja sitten vedetty pari kerrosta musta vasaralakkaa päälle niinkuin taka-akseliinkin viimekesänä tein.




Taas tuli kuvauksessa tauko ja tällä hetkellä tämä on konehuoneesta ainoa kuva, vaikka nykyään on kuitenkin täysin valmis, täytyy siis ottaa kuvia siitä..


Tämän jälkeen oli putkiston aika. Varaosa volvossa oli kiinni 3" tigillä hitsattu rosteri downpipe, joten sitä päätettiin jatkaa ja tehdä loppuosa tigillä hitsaten happosesta putkesta jota oli jäänyt jemmaan.  Putkistoon tuli ainoastaan yksi vaimennin ja katti on laippa liitoksilla joten erään virallisen osion jälkeen se lentää mäkeen ja tilalle tulee suoraa putkea.






Muutama kuva vielä ennen maalausta ja yksi sen jälkeen.. Seuraavia tulee sitten kun auto on kasassa :D




Ja ihan lopuksi tuumaus motorsportista, eli kabiinissa hikoillaan jatkossa kuin siat etenkin helteellä koska jätin autosta pois ilmastoinnin, myös toimimaton vakionopeuden säädin sai lähteä  :P.. Täytyy yrittää pitää paketti mahdollisimman yksinkertaisena niin pysyy mielenkiinto kun ei tarvitse tapella jatkossa esim. toimimattoman ilmastoinnin kanssa tai vakkarin jotka kuitenkin toimimattomana ärsyttää suunnattomasti :D
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012, 16:59:34 kirjoittanut T.K »
Volvo 944(R) -93 / Volvo 242 -81 / Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo