eli jatketaan mun ongelmalla b230fk vaihdettu turbo (mitsu) ja entinen omistaja poistanut bybassin
jonka vuoksi turbo+moottorivaurioita. ennen hajoamista auto sammu niinku saunalyhty vetopäällä heti kun ahnot nousi vähäkin +puolelle ja polkasi kytkimen pohjaan,lähti kyllä heti käyntii.
Mitä siitä levisi?

Ja vain pässi poistaa FK/FT-koneista "pässin", sillä se on ongelmien kerjäämistä.

Kyllähän se dumppi toimii sitten, kun IMMu on siirretty sinne coolerin ja kaasuläpän väliin ja dumppi on ennen IMMua!
Ja sitten mainintana, FK/FT:n pässi ei vuoda ahtopaineesta ihan helposti, ei vaikka ahtoja olisi sen 1,5baaria, koska "pässin" kalvon molemmilla puolilla on sama paine, kun ahdoilla mennään plus jousivoima, lukuunottamatta sitä pientä kohtaa, jossa on reikä sinne turbon imuun.
Ja edes teoriassa pässi ei voi vuotaa paineiden vuoksi, sillä pinta-alasuhde pitää huolen siitä vuotamattomuudesta. Koska sitä kalvoa sulkee ahtopaine+jousi ja sitä kalvoa voi teoriassa edes yrittää saada vuotamaan 1/8 pienempi paineesta aiheutuva voima kuin sitä sulkee.
Jos "pässi" kuitenkin vuotaa, niin vika on pässin tiivistepinnoissa tai risassa kalvossa!