Elikkä kyseessä 94 vuoden 940 farkku B230FD koneella, autossa 2 vahvaria, yhteensä antotehoa n. 1,1kw rms. Kaapeloinnit ja liitokset tehty hyvin, ja vahvarien maadoitukset tehty paljaalle pellille. Popit ehti olla kiinni 2 viikkoa, niin meni ekan kerran laturista hiilet, ja siitä aikaa n. kuukausi. Ei ladannu ollenkaan, ja kun hiilet vaihettiin niin ilosesti latas 14,5V. Nyt on sitte välillä alkanu taas kiekkamittari hyppimään, joten mittasin jännitteen akulta ja laturista, akku näytti yön seisomisen jälkeen lämpimässä tallissa 12,4V, ja kun auton laitto käyntiin ja anto vähä kaasua, niin 13,7V max. Laturilta näyttää 13,9V. Onko siis akussa, laturissa vai molemmissa vikaa? Tänään laitoin akulta runkoon lisäksi vielä 20 neliöistä kaapelia, ja laturilta akulle samanlaista, niin laturin ja akun välinen "häviö" pieneni ~0,15V kun auto käynnissä. Laturihan on Boschin 80A. Sunnitelmissa on vaihtaa joku hyvä AGM akku talveksi viimeistään (saa suositella, pituutta kesti olla muistaakseni sen 30cm). Meneekö tähän esim 960:sten 100A laturit?