Heips, kokeillaan täältä apuja kun itteltä alkaa jo hermo pettää...
Eli auto on -95 saksasta raahattu 2.3 T5 farkku, jota hieman modattu. kilsoja 335tkm. manuaali vaihteinen.
Auto käy koko ajan jotenkin epätasaisesti, kuin yksi sylinteri puuttuisi pelistä. Ajossa toimii liki normaalisti muuten, mutta kun kaasua painaa niin miettii hetken ennen ku alkaa kiihtymään, kaasun kun laskee pois niin hetken pitää kierroksia noin 2000 ennen ku tippuu tyhjäkäynnille joka noin 800-900. Ja tää on toiminu näin jo n. 6 vuotta, vikaa ei ole löytynyt vielä tähän päivään mennessä.
Reilusti kaasua pohjaan, hetken kestää ennenku ahdot nousee jossain 2500 kohdalla rykäsee neulalta melkein niskat nurin, ennen tässä kohtaa kumi palo jo niin perkeleesti ei enää . vetää suoraan yli 1.1, nykäsee, ahdot tippuu 0.8 ja taas nousee vähän yli kiloon, nykäsee, tippuu 0.9 ja tasaantuu siitä hiljakseen n. kilon - vähän alle tasoon... kokeiltu kerran, pari aina 2 vaihteella. Tää ahdin vika on tullut jokin aika takaperin.
Autoon on vaihdettu 19T turbo, V70R suuttimet, 3" downpipe sekä race katti, siitä taakse bsr:n 2,5" cat back putkisto. ennen turboa 2" rosteri mutka. "Lastuttajat" merkkinen lastu. vakio välijäähy. Asennettu bsr:n ahtomittari kojetauluun, josta nuo lukemat otettu.
Vaihdettuja osia alkaa olemaan jo vähän hemmetisti,
siniseltä tiskiltä haettu:
tulpat
tulpanjohdot
jakajan kansi sekä pyörijä
muuten on haettu/vaihdettu:
kaikki ali/ylipaine letkut, jotka liittyy edes jollain lailla moottoriin...
tyhjäkäynti moottori, hyvä käytetty
kaasuläpän asentotunnistin, hyvä käytetty
bensa pumppu, 2kk sitten
suodatin viime talvena
Mitattu puristuspaineet, jotka n. 13 ja rapiat. erot mitättömiä.
puola, ok
sytytysvahvistinko se oli, ok
nokka-akselin asentotunnistin, ok
kaasuläppäkotelo puhdistettu,
imm puhdistettu
koko imusarja käytetty irti ja uusilla tiivareilla kasaan, imuvuotonen varalta
lisään muuta muistaessani...
Kipinä tulee joka tulpalle.
Vikaa rajattu siten et koneen käydessä ottaa yksi kerrallaan ruiskusuuttimen liittimen hetkeksi irti, kone hieman laskee kierroksia, ok vaikuttaa hyvältä. mutta vikakoodia ei tule 2 eikä 4 sylinteriltä.
vika koodeja ei myöskään tästä ahto ongelmasta.
sinisellä käytin et tsekkaa niitten tietokoneella et mitä se on syöny. tuloksena oli et kaasuläpän asento tunnistin näyttää koko ajan kiinni tietoa asennosta riippumatta. sen jälkeen vaihdettu toimivaksi tiedettyyn tunnistimeen, ei muutosta. eikä tästäkään tule vikakoodia.
Sekä ruisku suuttimien, että tps johdot mitattu ecuun asti, kaikki ok, 0.07 ohmia järjestään kaikki johdot. Sen jälkeen käytin yhden tutun suosituksesta ecun korjattavana, josko sieltä jotain löytyisi. Kävi vantaalaisella pajalla, joka erikoistunut näihin ecu juttuihin, All Trade Finland oy, sieltä ecusta ei löytynyt mitään korjattavaa...
Mun jakeluun ei ole vieläkään mennyt tämä. sinisellä näyttää tietokone et sytkä säätää ennakkoa tyhjäkäynnillä n. 6 astetta. kirjan mukainen arvo, ok. kun katson ajoituslampulla niin en löydä mitään järkevää lukemaa asteikolta joka sijaitsee siinä imunokalla jakopään kopassa???
Sori, auto vittuillut pitkään, on yhtä kuin pitkä tarina... toivottavasti saitten selvää ja auttakaa jos pystytte. Kiitos jo etukäteen jos edes jaksoit lukea tänne asti.
