Seokset rupee olemaan kohillaan ja vetää tasasesti koko alueen.
Lämpöhomma vielä vaivaa, rupee keinot loppumaan pikkuhiljaa. Eli tehty:
-järjestelmän läpi laskettu kuumaa vettä niin ettei enää paskaa tullu
-syyläri vaihettu
-vesipumppu vaihettu
-lämpöanturi vaihettu
-nesteet vaihettu monesti
-ilmattu kaikissa asennoissa kaikilla eri tyyleillä
-termostaatti vaihettu monesti ja kokeiltu keittämällä toimivaksi
-ilman termostaattia ajettu, käy kylmänä
Ongelma siis se että nostaa ajossa lämmöt punaselle. Ulkolämpötila tuntus vaikuttavan asiaan.
Ylävesiletku lämmin, alavesiletku haaleahko. Ylävesiletku ei kuitenkaan polta kättä, voi pitää ihan rauhassa sen päällä kättä. Eli letkut ja syyläri ei ole tulikuumia, mutta tiedä sitten kuinka kuumana vesi käy kannessa anturin seudulla. Viittais anturivikaan? Kolmella anturilla kokeiltu. Voiko tuossa ite mittarissa olla jotain vikaa? Noitakin vastaan sotii sitten se että ilman termostaattia ajaessa kone käy kylmänä ja letkut kylmiä ja mittarikin on noussu vaan noin 1/4 ja pysyy siinä, vaikuttas ihan paikkaansapitävältä.
Mitä tuolle nyt tekis?
Ei se kuitenkaan keitä eikä ole ikinä keittänyt, eikä hävitä vettä vaikka mittari ois punasen päällä. Eikä kerää painetta mitenkään normaalia enempää. Ja tuo vika tuli aiemmin kun tuo auto oli noin 1,5v sitten arkiajossa, ihan yhtäkkiä nosti lämmöt punaselle kesähelteillä. Ennen sitä oli mukavasti puolivälissä.
Perkele.. Alkaa ottaa maksan päälle
