Autoracing  KL-varaosat

2.5D ei hehkuta

  • 12 Vastauksia
  • 7698 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari_m

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
2.5D ei hehkuta
« : 13.02.2011, 14:14:26 »
Auto S80 2.5D-vm2000.Jos pakkasta yli -15c ja auto roikassa yli tunnin niin auto ei hehkuta, käynnistyy mutta sammuu ja saa startata pitkään ennen kuin jaksaa jäädä käyntiin! Hehkut kuukauden vanhat ja jos auto hehkuttaa niin käynnistyvyys hyvä. Onko tämä vika vai ominaisuus? Voiko vika olla lämpötilatunnistimessa vai missä?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #1 : 13.02.2011, 14:24:54 »
Auto S80 2.5D-vm2000.Jos pakkasta yli -15c ja auto roikassa yli tunnin niin auto ei hehkuta, käynnistyy mutta sammuu ja saa startata pitkään ennen kuin jaksaa jäädä käyntiin! Hehkut kuukauden vanhat ja jos auto hehkuttaa niin käynnistyvyys hyvä. Onko tämä vika vai ominaisuus? Voiko vika olla lämpötilatunnistimessa vai missä?
Onko pumpun ajoitus varmasti kohdallaan?
Mulla on samoja oireita. Hehkut ei toimi, ainakaan kaikki ja tiedän että ajoitus ei ole täysin kohdallaan.

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #2 : 13.02.2011, 16:46:08 »
Miten se siihen hehkutukseen vaikuttaa onko pumppu kohillaan?

Poissa jari_m

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #3 : 13.02.2011, 17:51:51 »
Kohta on kyllä pumpun hihna puolessa matkassa vaihtoväliä! Joten voi myös ennakko olla hieman pielessä. Mutta jotenkin tuntuu että starttuuttas muulloinkin kylmänä jos ennakko ei olis lähellä oikeaa... Hehkuttaakohan tuo jos ottaa sen lämpötunnistimen pistokkeen irti?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #4 : 13.02.2011, 18:14:30 »
Miten se siihen hehkutukseen vaikuttaa onko pumppu kohillaan?
Ei mutta siihen käynnistyvyyteen juurikin tuollaisissa tapauksissa kun ei enää hehkuta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #5 : 13.02.2011, 19:00:23 »
Ongelmaa voi myös kiertää / helpottaa hehkumodilla:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=178.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jari_m

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #6 : 15.02.2011, 20:44:43 »
Nyt kokeiltu hehkutusta lämpötilatunnistimen pistoke irti, hehkutti mutta aiheutti moottorihäiriövalon palamisen seuraavan käynnistyksen jälkeen. Nähtävästi vika oli tässä minun autoni huonossa käynnistymisessä suuttimien ylivuotoletkuissa, uusin vuotavat letkut ja ainakin toistaiseksi käynnistykset ovat onnistuneet kuten pitää. Kaikki ylivuotoletkut olin uusinut jo hehkujen vaihdon yhteydessä n kk sitten,tais olla vaan huonoa letkua kun kaksi niistä oli jo kostunut selvästi läpi.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2011, 20:47:01 kirjoittanut jari_m »

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #7 : 16.02.2011, 12:51:24 »
Juu eihän se mitenkään hehkuihin liity jos käynnistyy mutta ei jää käyntiin.
Jos hehkuissa vika niin ei edes yritä käyntiin.

Olen huomannut omassani että kun odottaa avain kakkosasennossa 5 sekuntia tai yli. Niin käynnistyy paljon paremmin kuin suoraan kääntämällä starttiin asti.
Hehkuttaa tai ei. Joku kirjoitteli täällä että muuttaa pumpun ajoitusta myöhäisemmäksi 5 sekunnin jälkeen kun olettaa että ei lähde käyntiin. Tiedä häntä mutta paremmin lähtee käyntiin.

Poissa Harjus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #8 : 16.02.2011, 13:06:19 »
Ongelmaa voi myös kiertää / helpottaa hehkumodilla:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=178.0

Tossa luki ettei sytytä vikavaloa. Liekö tämän suhteen eroa MSA 15.7/ MSA 15.8?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #9 : 16.02.2011, 15:48:22 »
Tossa luki ettei sytytä vikavaloa. Liekö tämän suhteen eroa MSA 15.7/ MSA 15.8?
Käsittääkseni ei ole eroa. Miks se syttyis kun lämpöanturia vaan huijataan näkemään eri lämpötila.

Poissa Harjus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #10 : 17.02.2011, 10:40:45 »
Käsittääkseni ei ole eroa. Miks se syttyis kun lämpöanturia vaan huijataan näkemään eri lämpötila.

Jos vaikka olis sitä mieltä, että tyhjäkäynti ei ole "normaalialueella" tai vast. EGR.n tulppaus ei onnistu ilman vikavalo hässäkkää tässä uudemmassa versiossa niin tuli mieleen, että josko muutakaan hyödyllistä ei pysty kepulikonstein tekemään. Vois kyllä hyvinkin olla, että tuo lämpötila "huijaus" ei valoa sytytä. Tämä varmistuis lopullisesti testaamalla...

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #11 : 17.02.2011, 15:25:01 »
Olen huomannut omassani että kun odottaa avain kakkosasennossa 5 sekuntia tai yli. Niin käynnistyy paljon paremmin kuin suoraan kääntämällä starttiin asti.
Hehkuttaa tai ei. Joku kirjoitteli täällä että muuttaa pumpun ajoitusta myöhäisemmäksi 5 sekunnin jälkeen kun olettaa että ei lähde käyntiin. Tiedä häntä mutta paremmin lähtee käyntiin.

Pumpun ajoitussäädin on startin aikana myöhäisessä reunassaan jousivoimalla. Sieltä se ei pääse vielä myöhäisemmälle ilman, että metallia jyrsitään pois. Ja aikaisemmalle se ei voi säätyä, ennenkö kone käynnistyy, jolloin siirtopumppu nostaa pumpun sisäisen paineen riittävän korkeaksi, jotta sähköinen säätö voi alkaa toimia. Sensijaan n. 5 sekunnin tauon jälkeen ruiskutusmäärä on hivenen suurempi, kuin olisi ilman odotusta.


Miks se syttyis kun lämpöanturia vaan huijataan näkemään eri lämpötila.
Valo syttyy merkiksi siitä, että anturijohto on poikki niin vanhassa kuin uudemmassakin. Jos/kun anturin tilalle kytketään sopivan suuri vastusarvo, silloin valo ei syty, mutta ruiskutusmäärä suurenee (verrattuna lämpimän koneen startin aikaiseen määrään).

« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 15:28:06 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5D ei hehkuta
« Vastaus #12 : 17.02.2011, 23:07:36 »
ei hehkuta, eikä pidäkään kun on roikassa. mulla oli sama vika. vaihda pa suodatin!!!

 

Kulkukoira  Proturbo