Autoracing  KL-varaosat

Siipiveikon Wagon V90R

  • 60 Vastauksia
  • 21367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #15 : 01.11.2012, 15:05:30 »
Vähän muuttunu siitä ku siellä kesällä pyörähdin  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #16 : 01.11.2012, 18:40:49 »
vähän helppo mä ostin tämmönen 945 ja sitte tadaa seuraava kuva mulla on v90r ;D no ei mutta paljonko noista osista oli bolt on ? varmaan takapuskuri ja listat on mutta miten konepelti?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #17 : 01.11.2012, 19:25:57 »
No, tuollainen kevytpiristetty 940 tbo vetää jo reilusta 2000rpm täydellä ahdolla.
Ei siinä mikään tinakone pysy mukana vakiona.
Kai se sitten siinä on?

S90 on toki erittäin sivistynyt kehonsiirtoväline mutta jos lähdetään erittelemään ominaisuuksia, 940 tbo vie mielestäni voiton.
Sairaan kova alavääntö(lastuilla) ja pysyy sinne ylämerkkiin asti... :)
Suorakuus toimii jouheasti mutta tehokaan ei riitä liki samoihin lukemiin, saatikaan vääntö.

Nii muttaku 940 on vajaapyttynen  :P Mutta 940 turbo vie kyllä hippusen vähemmän pensaa.  Kokemusta on molemmista ja manuaalina. Mutta ei kai kukaan kulutuksen takia takaveto volvolla ajele  :D

E: Ainii. Ja tosi komee pirssi! Itellä käyny sama swappi mielessä ku olis paloiks joutava 960.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #18 : 01.11.2012, 23:00:07 »
vähän helppo mä ostin tämmönen 945 ja sitte tadaa seuraava kuva mulla on v90r ;D no ei mutta paljonko noista osista oli bolt on ? varmaan takapuskuri ja listat on mutta miten konepelti?
Takapuskurin kiinnikkeisiin joutu porailemaan uudet reiät koriin ja viilaamaan puskurin alumiinikiinnikkeitä, helmalistoille joutui tietysti laittamaan kiinnikkeet eli helmoihin joutui poraamaan reikiä.
Kylkilistoille joutui poraamaan reiät oviin kiinnikkeitä varten ja vanhojen listojen reiät jäi ikävästi näkymään uusien listojen alapuolelle, sen takia mulla on nuo ylimääräiset "kromi"listat kylkilistojen alla. Mulla oli ruosteettomat ja hyvämaaliset ovet niin en viitsinyt hitsata reikiä umpeen kun sitten olisi pitänyt maalata ne.
Ovien kahvojen vaihto oli helppo kun vaihdoin samalla ovipahvit ja kaikki avausmekanismit 960:n ovista, Helpoin olisi tietysti vaihtaa koko ovet.

Keula vaati hieman enemmän työtä, konepelti on sama vanha 940:n pelti mutta lokareiden takayläkulmat joutui muokkaaamaan että ne istui tuulilasin tolppiin ja lasin ja konepellin väliseen peltiin.
Leikkasin vain palat pois 960:n lokareista ja hitsasin tilalle 940:n lokareista vastaavat palat. Joutuihan niitä paloja jonkin verran muokkaamaan kun tuo lokarin yläreunan kantti on paljon pyöreämpi kuin 940:ssä.
Valot oli melkein bolt on juttu, 960:stä porasin irti yhdet pienet pellinpalat pistehitseistä ja hitsasin ne 940:n valojen taustapeltiin.
Etupuskurille tein kiinnikkeet 940:n alkuperäisistä pumpuista, ensin poralla pieni reikä kylkeen että pääsee paineet pois, sitten varsi poikki lentävällä.
Tein puskurin taakse sopivat laput 4mm levystä ja hitsasin ne katkaistuihin pumppuihin.
Sitten vaan maalaus ja osat kiinni. Pari kolme viikkoa siinä meni ja silti auto oli koko ajan liikenteessä.

Tänään sain takaluukun tekstit postista ja irroittelin jo vanhat merkit/liimat luukusta. Myllytin takaluukun maalipintaa kiiltäväksi, huomenna täytyy hakea jotain 2-puolista teippiä millä nuo merkit saa kiinni. 
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #19 : 02.11.2012, 14:13:25 »
Todella hyvännäköstä jälkeä, kyllä se muuttuikin paljon ku vertaa alkuperäseen.  8)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #20 : 02.11.2012, 19:04:50 »
Todella hyvännäköstä jälkeä, kyllä se muuttuikin paljon ku vertaa alkuperäseen.  8)
Kiitokset.
Tänään sain laitettua takaluukun V90R merkit paikalleen, kuvia ei tullut otettua kun satoi vettä kaiken päivää.
Tänään lähti pihasta myös 2 varaosaautoa (945 ja 960) romu-ukon kyytiin, sain vielä parikymppiä rahaakin niistä :2funny: ja emäntä tykkää kun pihat siistiytyy.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #21 : 04.11.2012, 12:17:00 »
Tarkoitus olisi vaihtaa autoon vaalean harmaa nahkasisustus, tai oikeastaan pelkät penkit jos vaan jostain löytyisi hyväkuntoiset. Saa tarjota jos jollain on ylimääräisenä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Siipiveikon Wagon
« Vastaus #22 : 06.11.2012, 20:39:38 »
Samaa mieltä ollaan, kesällä koeajoin 180hp V90:n ja kyllä se aika mopo on tuohon turboon verrattuna.Yläkierroksilla oli havaittavissa jotain eloa mutta muuten aika hengetön.
Olen kyllä alkanut keräilemään tinakutosen osia ja siihen puhallin tai kaksi kylkeen, ei taida kylläkään tähän korin tulla tuo tinakone kun tuo tuttu katsastusmies väitti ettei sitä saa luvallisesti laittaa, umpimielinen äijä :'(
Älä Heppa jaksa olla katkera siitä tankillisesta, ne on ajettu jo kauan sitten ja täytyyhän myytävässä autossa olla tankki täynnä ;D

Tuhnuhan se tuo 180hv on, ehkä tuolla kannella olis vähän piristyny ja putkella lisää, mut ei se turbo silti oo. Takalasinpyyhkijän voinet hakea samasta paikasta kuin listankiinnikkeet  ;) , omaanikin oli vaihdettu tavallinen 940 pyyhin joskus ja sen päivitin heti oston jälkeen, ei ollu kallis.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #23 : 07.11.2012, 10:34:39 »
Täytyypä käydä kysymässä pyyhkijän varren hintaa sinisellä, kiitti vinkistä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #24 : 07.11.2012, 14:10:52 »
Täytyypä käydä kysymässä pyyhkijän varren hintaa sinisellä, kiitti vinkistä.
Kait siihen tää kävis suoraan?
http://viewitem.eim.ebay.fi/-VOLVO-V70-ESTATE-9600-UPGRD-REAR-WIPER-ARM-BLADE-Mk1/170924793375/item
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #25 : 07.11.2012, 14:37:25 »
Saattais käydä mutta ehdin jo käymään sinisellä ja tilasin alkuperäisen V90 pyyhkijän, hintaa n.60e. Tilasin samalla kuskin oveen kromilistan kiinnikkeet kun lista helähtää ikävästi ovea sulkiessa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #26 : 07.11.2012, 18:30:25 »
Kuinka sait asennettua nuo muovihelmat? Teitkö reiät koriin?

Tosi hieno auto!

E: Siellähän se lukee  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 07.11.2012, 18:39:00 kirjoittanut comanche »

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #27 : 08.11.2012, 17:30:51 »
Eilen laitoin 960:n sähköflektin alkuperäisen viskon tilalle, oli helppo asentaa kun olin vetänyt jo kaikki sähköt valmiiksi samalla kun laitoin ilmastoinnin viime kesänä. Flekti oli helppo kiinnittää alkuperäiseen tuulitunneliin kolmella 6mm pultilla.
Flektin moottorin ja vesipumpun hihnapyörän pultinpäiden väliin jäi vain 2-3mm rakoa , täytyy lyhentää vielä niitä pultteja hieman ettei ota toisiinsa kiinni.
Selkeästi auton käytös muuttui kun visko jäi pois, ottaa herkemmin kierroksia ja lämpeneekin nopeammin.
Hiekkapuhaltelin purkuautosta otetut etutukivarret ja jarrusatulat puhtaaksi ja hain tiivistesarjat satuloille. Pitää vielä maalailla ja kasata satulat, sitten ne voi laittaa hyllyyn odottelemaan asennusta joskus tulevaisuudessa.
Tukivarsiin voisi hommailla uretaanipuslat niin saisi alustasta hieman jämäkämmän.
Mistä saisi edullisimmin uretaanipuslat?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #28 : 08.11.2012, 22:34:19 »
Eilen laitoin 960:n sähköflektin alkuperäisen viskon tilalle, oli helppo asentaa kun olin vetänyt jo kaikki sähköt valmiiksi samalla kun laitoin ilmastoinnin viime kesänä. Flekti oli helppo kiinnittää alkuperäiseen tuulitunneliin kolmella 6mm pultilla.
Flektin moottorin ja vesipumpun hihnapyörän pultinpäiden väliin jäi vain 2-3mm rakoa , täytyy lyhentää vielä niitä pultteja hieman ettei ota toisiinsa kiinni.
Selkeästi auton käytös muuttui kun visko jäi pois, ottaa herkemmin kierroksia ja lämpeneekin nopeammin.
Hiekkapuhaltelin purkuautosta otetut etutukivarret ja jarrusatulat puhtaaksi ja hain tiivistesarjat satuloille. Pitää vielä maalailla ja kasata satulat, sitten ne voi laittaa hyllyyn odottelemaan asennusta joskus tulevaisuudessa.
Tukivarsiin voisi hommailla uretaanipuslat niin saisi alustasta hieman jämäkämmän.
Mistä saisi edullisimmin uretaanipuslat?

Ite tilasin aikoinaan jenkkilästä IPD:ltä sen setin, missä oli vahvistetut kumit ja sit se ristikkäinen pusla sinistä uretaania, eli melko pehmeä. ei kai noita suomesta kovin edukkaasti saa.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #29 : 17.11.2012, 22:42:59 »
Tänään sain korjattua muutaman ärsyttävän pikkuvian. Oikean takavalon kosketushäiriö poistui kun vaihdoin kokonaan toisen lampunkannan ja polttimon.
Sisävalo ei toiminut kuskin ovesta, luulin että olin unohtanut jonkun maadoituksen irti kun kesällä vaihdoin johtosarjan, mutta ilmenikin että ovivalokytkin ei saanut kunnolla maita, korjaantui putsaamalla ja ruuvia kiristämällä.
Oikean takaoven keskuslukko ei lukinnut ovea, avasi kylläkin joten aina kun auton lukitsi niin takaovi piti muistaa lukita sisältä. Vika poistui kun vaihdoin toisen lukkomoottorin.
Vesipumpun pultit sain myös lyhennettyä, nyt ei tarvitse pelätä että ottaako pultit kiinni sähköflektiin.
Talvirenkaat laitoin alle n. viikko sitten ja pesin, vahasin ja imuroin auton, nyt saa talvi tulla mun puolesta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

KL-varaosat  Race.fi