Pitäisi kysyä onniselta tms suostuisiko ne myymään mulle pikkupullon R290 kylmäainetta.. todennäköisesti ei, se kun on kylmäaine ja siten luvanvarainen ostaa siellä onnisellakin.. Teboililta sitä kyllä myydään 11kg pulloissa mulle niin paljon kun mä sitä haluan ostaa, mutta se ei olekaan kylmäaine, kun se on tarkoitettu poltettavaksi.

Jos valmiiden pakettien myyjä on joku ultimaten jäännöksille perustettu firma, niin onnea ja menestystä, tuskin saatte ostoksianne. Edelleenkin pumpun asentajalla pitää olla Tukesin luvat
Noita laitteita on kyllä myyty "aina", ja ne ovat ihan tehdastekoisia vehkeitä.
Siinä on kaksi salkkua ja niiden välillä paksuhko letku, jonka sisällä menee kylmäaineet ja sähkö. Yleensä nuo ovat melko tehokkaita vehkeitä, ja ne ovat tarkoitettu käytettäväksi joidenkin väliaikaisten tilojen (telttojen tms) jäähdytykseen / lämmitykseen, mutta voihan tuollaisen tietysti kotiinsakin kantaa, tosin mistään pienestä reijästä sitä letkua ei voi läpi tuupata, koska salkut ovat kiinteästi toisissaan kiinni... Tai ainakin tietääkseni ne ovat kiinteästi toisissaan.
Nuo ovat vaan suhteellisen kalliita.. tai ei ne kai sen kalliimpia ole kuin isot ilpitkään, mutta normaali kotikäytössä ne ovat melkoisia mörssäreitä.