Samaa mieltä, on komiat kaasarit

!
Säätöohjetta:
Neula tulee olla niin että neulan kynnys on männän alapinnan tasalla.
1.Suutinputken asento säädetään karkeasti siten että ruuvataan säätömutteri täysin ylös ja sen jälkeen 1,5 kierrosta alaspäin, molemmat kaasarit näin.
2.Kierrä joutokäynnin säätöruuvit niin kiinni että ne juuri koskettavat kaasuläpän akselin vipuja läppien ollessa täysin suljettuina ja kierrä ruuveja vielä puoli kierrosta kiinnipäin.
3.Täytä vaimenninsylinteri SAE20 (ei moniast.) moottoriöljyllä niin että alipainemännässä oleva sylinterimäinen osa täyttyy mutta ei sen yläpuolinen tila. Jotkut ovat käyttäneet automaattilaatikkoöljyä, korjatkaa jos olen väärässä.
4.Käynnistä moottori ja säädä joutokäynnin kierrosluku 500...700r/min. Säädä kierrosluku siten, että molempien kaasarien imuääni kuuluu yhtä voimakkaana. Aja moottori lämpimäksi.
5.Säädä suutinputkien korkeus eli seossuhde säätömutterillä niin että kierrosluku on suurin koskematta enää joutokäynnin säätöruuveihin. Kierrä säätömutteria aluksi alaspäin jolloin seos muuttuu rikkaammaksi, kunnes käynti muuttuu epätasaiseksi ja sen jälkeen jälleen ylöspäin kunnes käynti on tasaista. Säädä yksi kaasari kerrallaan.
6.Tarkista tämän jälkeen joutokäynnin kierrosluku ja säädä tarvittaessa yhtä paljon molemmista kaasareista.
7.Tarkista seossuhde nostamalla alipainemäntää esim. talttapäisellä ruuvimensselillä siten että käännät ruuvaria niin että mäntä nousee vain taltan verran(tämä sen takia että kumpaakin mäntää tulee nostettua yhtä paljon. Tähän on olemassa oma nostotappi mutta itse käytin ruuvaria missä oli n.6-7mm talttapää) vuorotellen molemmista kaasareista. käynnin tulee muuttua epätasaiseksi samalla tavalla kummallakin kaasarilla ja käynnin tulee pudota noin 200r/min. Jos moottori sammuu mäntää nostettaessa, on toisen kaasuttimen seos liian laihaa. Jos kierrosluku kohoaa on toisen kaasuttimen seos rikasta.
Ryyppy:
1.Vedä rikastimen nuppia noin 15mm ulospäin.
2.Löysää vaijerin ruuvia ja kohota vipua niin paljon että suutinputki juuri alkaa laskeutua.
3.Kierrä nopean joutokäynnin säätöruuvia niin että se juuri kosketta vivun nokkaa ja kiristä vaijerin ruuvi tähän asentoon.
4.Säädä toinen samoin.
5.Tarkista rikastimen nuppia vetämällä että vaikutus on molempiin kaasuttimiin samanlainen ja samanaikainen.
Tämä on normaali säätö. Kovalla pakkasella voi olla tarpeen säätää nopea joutokäynti vielä nopeammaksi.