Katselin vähän, mitä kaikkea tulevalle kannelle joutuu tekemään.. jos meinaa jonkunlaista lisätehoa saada B6304 koneesta.
Eli B6254 kansi aihiona.
- pakokanavissa ilmareiät.. onko joku onnistunut hitsaamaan niitä umpeen, vai kannattaako tehdä m8 (tai m10) kierre ja pultti paikoilleen lämpöä kestävän kierrelukitteen kanssa ; ja sitten hio sen tasaiseksi, kanavan muotoon
(pääsee helpommalla, hankala paikka hitsata)- imuventtiilien seetit.. 34,5mm imuventtiileitä nähnyt käytettävän, mut onko vaihdettu isommat seetitkin?
- Volvon ohje on, että max. 0,30mm voi plaanata kannen tiivistepinnasta? Eli palotilan tilavuutta turha lähteä sitä kautta pienentämään.. tosin tämän hetkiset puristussuhde laskelmat lähinnä vain arvoita.. eli todellista palotilan tilavuutta (->puristussuhdetta) ei tiedä, kun vasta kun kansi on kiinni alakerrassa ; mutta oletettavasti puristussuhde jää alle 12:1, ja E85:lla voisi ihan hyvin olla >12,5:1 paikkeilla --- täyttöhitsaus varmaan sitten ainut vaihtoehto, jos haluaa nostaa lisää puristuksia, kun ei taida ohuempaa kannentiivistettäkään saada?
Muokattu B6254 imukanava

Koskematon B6254 imukanava

S50B32 pakosarjat

Ja jottei nyt ihan OT:ksi mene, niin ero alkuperäisiin pakosarjoihin (putkisto katin kanssa) verrattuna on todella huomattava.. eli alkuperäiset pakosarjat ja putkistoa katille asti + 2,5" putkisto -> S50B32 pakosarjat ja 3" putkisto ilman katalysaattoria.
Korostui entisestään se 4,000rpm paikkeilla tuleva äkillinen tehojen nousu - joka oli toisaalta ihan odotettavissa.
Johtuu varmaankin ihan pelkästään tuon alkupään mallin nokkien profiilista.
Kukaan ei ole sattumoisin mitannut ko. nokkien aukioloaikoja (asteita).. ?Sopiko ne kiinan pakosarjat (M50B25, S50B3x.. ) ilman toista laippaa (10mm x2, siis)?
Ettei ota lohkoon kiinni.