Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 85710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #120 : 07.08.2016, 17:29:21 »
http://pukema.com/kanget.htm

Tossa pukemalla vähän mittoja, onko siis nuo "R" kanget jotkut s60R kanget vai?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #121 : 08.08.2016, 01:25:55 »
http://pukema.com/kanget.htm

Tossa pukemalla vähän mittoja, onko siis nuo "R" kanget jotkut s60R kanget vai?

Oletettavasti S60R / V70R. Googleen laitoin "S60R h-profil" ja ekan linkin takaa löytyi tiedot.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #122 : 08.08.2016, 14:25:00 »
http://pukema.com/kanget.htm

Tossa pukemalla vähän mittoja, onko siis nuo "R" kanget jotkut s60R kanget vai?
Joo, 300hv R ja 260hv T5 käytetty tuollaisia kankia.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #123 : 09.08.2016, 05:28:40 »
Joo, 300hv R ja 260hv T5 käytetty tuollaisia kankia.

Aivan eli näissä ollut myös vähän tukevammat, mites onko näitä miten saatu rikki?

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #124 : 10.08.2016, 19:49:17 »
Saako tuolla 960  1.8ruutaversiolla toimiin edes kohtuullisesti  vai joutuuko heti laittaan parempaa romua kii?
Jossain tais lukea että 4.4versio toimis paremmin,mitä vaatii jos päivittää poksin?

Onko kellään tietoa näiden kahden moottoriohjauksen eroista jos rakennetaan moottori turbo käyttöön? Pääseekö kumpaankaan boksin sisälle tarvittaessa muuttaan karttoja?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #125 : 12.08.2016, 20:59:51 »
M4.4 ainakin löytyy karttojen rukkaus ohjelma, ja uskoisin et M1.8 kans sillon löytyy kun on vanhempi.

Kangista, vakiokangethan kutosessa on samat kun 4 ja 5 pyttysissä, eli kestävät juuri ja juuri 70-75hv/kanki, eli sillä saadaan jo 400-450hv. Tosin tossa välissä kyl jotain sit antautuu 100% varmasti. 3.0L (83mm poraus) lohkosta halkeaa sylinteri(t) yläreynasta sylinterien väliseen rakoon. n.400hv penkitettyjä 204hv lohkoja on näkynyt jenkkifoorumilla, tosin yks kaveri sai kaks 3.0 204hv lohkoa paskaks dynossa 426hv lukemalla.

2.5L lohkossahan on 81mm poraus, ni itse lohko kestää n. 600hv (sit halkeaa taas pytyt), mut KANGET hajoaa 400hv paikkeilla.

Itseä kiinnostais kovasti turbottaa oma S90 (hakusessa n. 400hv), mutta lohkon halkeaminen pelottaa, tai siis sylinterien. Putkittamallahan siitä sit selviää, mut olis kiinnostava tietää miten hyvin se toimii käyttöautossa. Eli vuotaako esim vesitilasta vedet joskus öljyjen sekaan, ja miten tämä on estetty ns. dartonoinnissa, onko putkien ja lohkon välissä o-rengas, liima vai mitä?

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #126 : 12.08.2016, 22:36:42 »
Kyllä lohkon saa kestämään..

Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #127 : 01.09.2016, 20:06:56 »
onko kukaan mittaillut esim putkituksen yhteydessä paljonko 6 koneen lohkoa pystyy vakio putkilla poraamaan? onko lohkoissa eroja 81/83 porauksilla vai tehty vain poraus ero?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #128 : 07.09.2016, 16:41:07 »
Vakio putkilla pystyy poraamaan alle 1mm. Tehtaan ylikoo'ot on muistaakseni 0,3 ja 0,6mm ja sit se homma tyssääkin siihen. Noi sylinterinseinämäthän on muutenki aika ohuet.

Vaparina sen ehkä voi porata 1mm, mut turbona, edes matalapaineturbona ei ehkä oo fiksua porata 0,6mm enempää, puhumattakaan virikoneesta.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #129 : 16.09.2016, 20:16:21 »
Katselin vähän, mitä kaikkea tulevalle kannelle joutuu tekemään.. jos meinaa jonkunlaista lisätehoa saada B6304 koneesta.
Eli B6254 kansi aihiona.

- pakokanavissa ilmareiät.. onko joku onnistunut hitsaamaan niitä umpeen, vai kannattaako tehdä m8 (tai m10) kierre ja pultti paikoilleen lämpöä kestävän kierrelukitteen kanssa ; ja sitten hio sen tasaiseksi, kanavan muotoon (pääsee helpommalla, hankala paikka hitsata)
- imuventtiilien seetit.. 34,5mm imuventtiileitä nähnyt käytettävän, mut onko vaihdettu isommat seetitkin?
- Volvon ohje on, että max. 0,30mm voi plaanata kannen tiivistepinnasta? Eli palotilan tilavuutta turha lähteä sitä kautta pienentämään.. tosin tämän hetkiset puristussuhde laskelmat lähinnä vain arvoita.. eli todellista palotilan tilavuutta (->puristussuhdetta) ei tiedä, kun vasta kun kansi on kiinni alakerrassa ; mutta oletettavasti puristussuhde jää alle 12:1, ja E85:lla voisi ihan hyvin olla >12,5:1 paikkeilla --- täyttöhitsaus varmaan sitten ainut vaihtoehto, jos haluaa nostaa lisää puristuksia, kun ei taida ohuempaa kannentiivistettäkään saada?


Muokattu B6254 imukanava

Koskematon B6254 imukanava

S50B32 pakosarjat


Ja jottei nyt ihan OT:ksi mene, niin ero alkuperäisiin pakosarjoihin (putkisto katin kanssa) verrattuna on todella huomattava.. eli alkuperäiset pakosarjat ja putkistoa katille asti + 2,5" putkisto -> S50B32 pakosarjat ja 3" putkisto ilman katalysaattoria.
Korostui entisestään se 4,000rpm paikkeilla tuleva äkillinen tehojen nousu - joka oli toisaalta ihan odotettavissa.

Johtuu varmaankin ihan pelkästään tuon alkupään mallin nokkien profiilista.
Kukaan ei ole sattumoisin mitannut ko. nokkien aukioloaikoja (asteita).. ?

Sopiko ne kiinan pakosarjat (M50B25, S50B3x.. ) ilman toista laippaa (10mm x2, siis)?
Ettei ota lohkoon kiinni.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #130 : 25.09.2016, 23:41:55 »
vaparia varten ihan noin mielenkiinnosta kyssäreitä. mulle kaupattiin kahta t6 konetta vm n00. onko tämän t6 koneen kannet niin paljon parempiä verrattuna 960 b6xxx koneen kansiin että kannattaa ruveta käyttämään? kanava ylempänä muita eroja?
nykyisiin kuitenkin kiljotiiniruiskut yms valmiina. kansihan ei ilmeisesti käy suoraan vanhan mallin lohkon kanssa? männäthän näissä ei ole ongelma. vapari käyttöönkin löytyy hyvin mäntiä (alfa/Suzuki) valitsee vain sopivan kangen (143/149.5).

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #131 : 26.09.2016, 08:13:55 »
Muuta eroa ei ole kuin että tosiaan imukanavan katto on ylempänä imusarjan puolelta.

Itse olen ainakin laittanut vanhan mallin kannen t6 lohkon päälle ilman modeja. Apulaitteisiin joutuu pikku muutoksia tekemään ylävesiletkun löhdön takia.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #132 : 27.10.2016, 12:23:39 »
vapari käyttöönkin löytyy hyvin mäntiä (alfa/Suzuki) valitsee vain sopivan kangen (143/149.5).
Onko tarkempaa mallia, mistä löytyisi 83mm poraukselle sopivia mäntiä (23mm männäntapilla mieluiten)?
 Ohuemmilla männänrenkailla olevat männät kiinnostais.. katselin jo ZX12R mäntiä, mut vaatii hiukan enemmän työtä kun männäntappi on 20mm (tarvitsee n. 150mm pitkät kiertokanget jos saman deck korkeuden haluaa mitä nyt). Noissa 1mm männänrenkaat ja 2mm öljyrengas.


Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #133 : 02.11.2016, 12:52:23 »
- Volvon ohje on, että max. 0,30mm voi plaanata kannen tiivistepinnasta? Eli palotilan tilavuutta turha lähteä sitä kautta pienentämään.. tosin tämän hetkiset puristussuhde laskelmat lähinnä vain arvoita.. eli todellista palotilan tilavuutta (->puristussuhdetta) ei tiedä, kun vasta kun kansi on kiinni alakerrassa ; mutta oletettavasti puristussuhde jää alle 12:1, ja E85:lla voisi ihan hyvin olla >12,5:1 paikkeilla --- täyttöhitsaus varmaan sitten ainut vaihtoehto, jos haluaa nostaa lisää puristuksia, kun ei taida ohuempaa kannentiivistettäkään saada?

Tein talviautoon (960 B6254) kansiremontin ja E85 konversion. Kannesta lähti 1 mm, kolmelitrasen nokat, T6 suuttimet ja hyvin toimii.
 
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #134 : 02.11.2016, 13:17:38 »
Ahaa, eli se Volvon ohje "max. 0,30mm" ei olekkaan varsinaisesti merkittävä tuossa koneessa..
Olitko muuten mitannut palotilan tilavuutta kansi paikoillaan tiivisteen kanssa?

Itellä nyt otettu 0,20mm pois tuosta B6254 kannesta, että sai vaan suoraksi sen tiivistepinnan.
Harkinnassa palotilojen täyttöhitsaus, mut sitten menis kyllä kaikki 24 seetiäkin uusiksi. :buck2:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo