Autoracing  KL-varaosat

webaston huono lämmitysteho

  • 45 Vastauksia
  • 19519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #30 : 29.12.2012, 15:47:39 »
Kannattaa varmaankin ostaa toinen webasto, löytyy nettivaraosasta. Muilla merkeillä käytössä ollut sama venturi lämmitin.

Mikähän malli tuossa on sitten? Ettei hommaa ihan väärää. Vm. 11 kyseessä.
V70 D5 AWD

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #31 : 29.12.2012, 16:14:16 »
2011 mallissa saattaa olla tt-v tai sitten tt evo, muutosajankohta kun oli juurikin tuossa liki.
En osaa sanoa nyt, että missä kohtaa on muutos tapahtunut.

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #32 : 29.12.2012, 17:59:59 »

..Eli lämmitin otettava esille että saa varmuuden malliin? Onkohan niiden välillä isoja eroja? Jos vaihtaa vaikka eri mallin webaston mikä nyt on.
V70 D5 AWD

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #33 : 29.12.2012, 20:18:02 »
Eihän tuo ole paharasti ottaa näkösälle, pelkääjän puolen pyörä irti, muovilokari pois ja sen jälkeen irrotat lämppärin, on aikaste helpossa paikassa. Samallahan tuon nostaa pöydälle ja tutkii mitä se on syönyt, välttämättä ei ole kuin karstoittunut.

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #34 : 11.01.2013, 21:54:18 »

onko webaston suorakäynnistyksessä jokin lämpöraja olemassa? Kun vaihdettiin poltinyksikkö ja koitimma käyntiin niin ei enää inahdakkaan,auto lämpimässä hallissa.
V70 D5 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #35 : 12.01.2013, 12:07:47 »
Jos ulkolämpötila ylittää 15 °C, lämmitintä ei voi käynnistää.
Tuommoista löytyy ohjekirjasta.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #36 : 12.01.2013, 13:42:28 »

Ok. Mutta tarvitseeko tehdä mitään "paritusta" volvolla. Kuten joissain osien vaihdon yhteydessä täytyy tehdä.

onko webaston suorakäynnistyksessä jokin lämpöraja olemassa? Kun vaihdettiin poltinyksikkö ja koitimma käyntiin niin ei enää inahdakkaan,auto lämpimässä hallissa.
V70 D5 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #37 : 12.01.2013, 13:51:42 »
Kesällä omasta kuului se puhaltimen ääni, mutta toppasi sitten siihen, "onnia" vilkutti aluksi ja sitten "off", saattaa siis olla, että joutuu "parittamaan", jos ei mitään kuulunut.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #38 : 12.01.2013, 17:20:01 »
Ok. Mutta tarvitseeko tehdä mitään "paritusta" volvolla. Kuten joissain osien vaihdon yhteydessä täytyy tehdä.

Ei tarvi, jos et ohjausyksikköä vaihtanut.

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #39 : 16.01.2013, 15:21:43 »
Ei tarvi, jos et ohjausyksikköä vaihtanut.

 Täytyykö parittaa siinäkin tapauksessa jos vaihtaa käytetyn ohjainkortin?
V70 D5 AWD

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #40 : 19.01.2013, 10:44:53 »
Lämmityskokemuksia lisää...

Pakkasta -16
Auto 8 tuntia ulkona
Weba päällä 30 min

Kabiinissa vaihdekepin vieressä +5.

Ex-autossa puhalti lämpimämmin...

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #41 : 28.12.2013, 12:51:06 »
Morjens

Lainaan vanhaa ketjua.
Laitoin omaan V70 2.5T -04:een Webasto Thermotop 5.2kW lämmittimen.
(automaatti-ilmastointi, puhaltimen ohjaus IPCU-releellä)
Lämpötiloja en ole mitannut, mutta perstuntumalta kabiinissa lämpeneminen jää aika vaatimattoman oloiseksi.
Neste kyllä lämpenee ja kiertääkin lämppärin kautta. Heti auton käynnistämisen jälkeen lämmintä alkaa tulla ihan "normaalisti".
En ole huomannut vaikutusta sillä, että ennen auton sammutusta kääntää lämpötilansäätönupit kuumalle.

Ts. säätääkö tuo autom.ilmastointi lämpötilansäätöventtiileitä tms. sammutettaessa johonkin viileämpään lepoasentoon?
Jos näin on niin saako tuota asetusta säädettyä esim Vidalla?
 
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14962
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #42 : 28.12.2013, 13:26:41 »
Omassa pitää vääntää lämpösäätimet täysille että lämpeää sisätilatkin... syystä tai toisesta lämmintä ei tule jos säätimet on muissa asennoisa, puhallus pelaa jne. kyllä
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Koukku67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #43 : 28.12.2013, 13:48:35 »
Suora lainaus Eberin käyttöohjeesta:
"Automaatti-ilmastoinnilla varustetut autot, säädä ennen sammuttamista:
1. Säädä lämpötila (1) „HI“ -asentoon (kuumimmalle)
2. Aseta puhallussuunta (2) tuulilasille
3. Säädä puhallusnopeus (3) pienelle (jos puhallinnopeutta on
mahdollista säätää, kysy jälleenmyyjältäsi ajoneuvosi lämmittimen
käyttöohjeet).

Ja kyllä ainakin omassani vaikuttaa sisälle puhallettavan ilman lämpötilaan se, mihin asentoon nupit on ennen sammuttamista jäänyt. Minun käsitykseni mukaan automaatti-ilmastointi säätää sisäilman lämpötilaa sekä puhallusnopeutta että lämppärin kennon lämpötilaa muuttelemalla. Eli kun ohjaamon tavoitelämpötila on ajon aikana saavutettu, ohjausyksikkö pienentää sekä puhallusnopeutta että kennon virtausta, ja jos auto tästä sammutetaan, niin lämppärin vesiventtiilit jää melkein kiinni.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: webaston huono lämmitysteho
« Vastaus #44 : 28.12.2013, 13:59:58 »
Vesiventtiiliä näissä ei ole, vaan puhalluslämpötila säädetään täysin ilmavirtausläpillä, kun halutaan kuumempaa, ohjataan enemmän ilmaa kennon läpi, kylmempää halutessa taas ohjataan ilmaa kennon ohi.

Kun näistä sammuttaa virrat, puhalluksen suuntaus siirtyy perus-asentoon, joka on suurin osa ilmasta jaloille ja osa tuulilasille, n. suhteessa 70/30%  (näin ainakin mallivuodesta 2005 eteenpäin, jossa on LIN-ohjatut läppämoottorit, mahdollisesti kyllä sama on myös vanhemmissa, mutta ei kaikkee voi muistaa.)
Lämpötilan läpän säätymisestä en osaa sanoa, se lienee mahdollisesti pysyy paikallaan.

Tämän tyyppisissä rakenteissa monesti jälkiasenteisen lämmittimen ollessa kyseessä, rakennetaan läppämoottorien ohjaukseen kytkentä, joka estää läppien asennon muuttumisen virran katkaisun jälkeen, eli silloin se saadaan jäämään asentoon, johon se on ennen virran katkaisua säädetty.
Tämä on tarpeen oikeastaan vain tapauksissa, joissa läpät säätyy johonkin hullumpaan asentoon, kuten esim. kokonaan kiinni, kylmälle tai vastaavaa.

 

Kulkukoira  Proturbo