Vesiventtiiliä näissä ei ole, vaan puhalluslämpötila säädetään täysin ilmavirtausläpillä, kun halutaan kuumempaa, ohjataan enemmän ilmaa kennon läpi, kylmempää halutessa taas ohjataan ilmaa kennon ohi.
Kun näistä sammuttaa virrat, puhalluksen suuntaus siirtyy perus-asentoon, joka on suurin osa ilmasta jaloille ja osa tuulilasille, n. suhteessa 70/30% (näin ainakin mallivuodesta 2005 eteenpäin, jossa on LIN-ohjatut läppämoottorit, mahdollisesti kyllä sama on myös vanhemmissa, mutta ei kaikkee voi muistaa.)
Lämpötilan läpän säätymisestä en osaa sanoa, se lienee mahdollisesti pysyy paikallaan.
Tämän tyyppisissä rakenteissa monesti jälkiasenteisen lämmittimen ollessa kyseessä, rakennetaan läppämoottorien ohjaukseen kytkentä, joka estää läppien asennon muuttumisen virran katkaisun jälkeen, eli silloin se saadaan jäämään asentoon, johon se on ennen virran katkaisua säädetty.
Tämä on tarpeen oikeastaan vain tapauksissa, joissa läpät säätyy johonkin hullumpaan asentoon, kuten esim. kokonaan kiinni, kylmälle tai vastaavaa.