KL-varaosat  Race.fi

luistonesto rutajaa

  • 27 Vastauksia
  • 12732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #15 : 30.12.2012, 19:47:11 »
Joo luistonesto pois päältä myös ohitustilanteessa jos on loskaa/lunta muutama sentti, muuten loppuu vauhti kesken ohituksen ja voi tulla vaaratilanne. Kokemusta on  ;)
Noo,,,vetoluiston estohan ei ole aktiivisena kun noin 50km/h nopeuteen asti, joten sillä tuskin on vaikutusta ohituksiin  ;) tämän jälkeen tulee tuo ajovakautus mukaan,,,,,
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #16 : 30.12.2012, 19:50:59 »
Just tuon takia että voisi joskus jelpata hieman käsijarrulla, ja välillä ihan hauskuuden vuoksi antaa mennä isommalla sladilla. Ykköskoppaisella 70:llä pelastin joskus eturipustukset mustalla jäällä kun ehti käsijarrulla korjaamaan, takavanne tosin sai hieman kosketusta.
No, jos leikkiä haluaa, nin ei siinä mitään, kannatta muistaa kuitenkin se, että Volvon käsijarru on "seisonta" jarru, ja kun sieltä saa palikat irtoamaan, niin jossain kohtaa pamahtaa ja kunnolla, ja on iso remontti edessä.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #17 : 30.12.2012, 20:02:35 »
No, jos leikkiä haluaa, nin ei siinä mitään, kannatta muistaa kuitenkin se, että Volvon käsijarru on "seisonta" jarru, ja kun sieltä saa palikat irtoamaan, niin jossain kohtaa pamahtaa ja kunnolla, ja on iso remontti edessä.
Okei, tämä ei ole ollut tiedossa että on herkkä tuolle käsittelylle. Käsijarrusta kuitenkin on yleensä apua etuvetoisen kanssa puskutilanteessa kun pelkkä kaasun nosto ja keulan "nyökkääminen" ei auta.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #18 : 30.12.2012, 20:10:36 »
Noo,,,vetoluiston estohan ei ole aktiivisena kun noin 50km/h nopeuteen asti, joten sillä tuskin on vaikutusta ohituksiin  ;) tämän jälkeen tulee tuo ajovakautus mukaan,,,,,

Ei se nyt ihan noin mene.

Kyllä luistonesto on aktiivisena isoillakin nopeuksilla. Tällöin tosin ei jarrutella renkaita vaan vähennetään moottorin momenttia. Tossa on ikään kuin kaksi moodia.  DSTC on ihan vaan ajonvakautus.

Ja kun mulla oli 2001 T5 jossa oli tuo DSTC niin sen sai kyllä ihan kokonaan pois nappia pitkään painamalla, tähän on vissiin tullut jossain vaiheessa joku muutos.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #19 : 30.12.2012, 20:19:55 »
Kuinkas pitkään nappia pitää painaa että ajonvakautus poistuu kokonaan, ja tuleeko siitä erillinen ilmoitus ajotietokoneelle? Oma auto on allekirjoituksessa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #20 : 30.12.2012, 20:32:01 »
Jarrua vasemmalla, ai niin kun teillä on nuo 'AjoaHaittaavatLaitteet'.
Tosin joissakin tapauksissa on oikealla ' rytmillä' pystynyt kuitenkin käyttämään.
Muutama Vollekin, mutta enimmäkseen VAGinaisia millä menty.
Omassa vain ABS ja automaatti=ei niin Hjuva :( 'ovet edellä kulkemiseen'.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #21 : 30.12.2012, 20:42:09 »
-09 Octaviassa poistui kaikki avustajat kun painoi nappia, tosin kuuleman mukaan siinäkin ne tuli ainakin osittain toimintaan yli 80kmh nopeuksissa. Ainoastaan kerran sain siinä jonkun avustimen tökkimään vastaan isommassa nopeudessa joten ei ole tarkkaa tietoa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #22 : 30.12.2012, 21:58:49 »
-04 ja uudemmissa ei saa kaikkia pois millään päältä. Ajonvakautus jää aina taustalle päälle. Tai no muistelen että joku tehtaan testimoodi näissä olisi, tyyliin pitää peruttaa 100m kaasu pohjassa niin lähtee kaikki pois.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #23 : 31.12.2012, 00:36:14 »
Noo,,,vetoluiston estohan ei ole aktiivisena kun noin 50km/h nopeuteen asti, joten sillä tuskin on vaikutusta ohituksiin  ;) tämän jälkeen tulee tuo ajovakautus mukaan,,,,,

No kyllä taitaa olla 80km/h nopeudessakin päällä luistonesto, kun ajonvakautusta ei ole, lähdin ohittamaan autoa niin siirryin vasemmalle kaistalle jossa oli sohjoo ja painoin kaasua hitaasti lisää niin rupes auto tökkiin senverran paljon etten ohi päässy sit tajusin ottaa luistoneston pois päältä niin pääsin ohi.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #24 : 31.12.2012, 01:08:36 »
No kyllä taitaa olla 80km/h nopeudessakin päällä luistonesto, kun ajonvakautusta ei ole, lähdin ohittamaan autoa niin siirryin vasemmalle kaistalle jossa oli sohjoo ja painoin kaasua hitaasti lisää niin rupes auto tökkiin senverran paljon etten ohi päässy sit tajusin ottaa luistoneston pois päältä niin pääsin ohi.

joo munki mielestä on missä vaudissa tahansa tuo luistonesto päällä ku motarilla ajaa 120km/h ja polkasee niin alkaa luistoneston valo vilkkumaan

Jaro

  • Vieras
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #25 : 31.12.2012, 10:18:57 »
sitä luistonestoa ei saa vissiin ohjelmoimalla pois kokonaan ?

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: luistonesto rutajaa
« Vastaus #26 : 31.12.2012, 12:31:01 »
Nercssin kirjoitelma,  Tässä on pieni kuvaus kuinka teknillisestä jutusta puhutaan
STC-järjestelmä eli se sutimisen esto järjestelmä.


STC-järjestelmä koostuu kahdesta osasta, vakausjärjestelmä (Stability Control) ja vetovoiman säätely (Traction Control) Vakaustoiminto käyttää säätelyyn moottorinohjausyksikköä (ECM).

Vakaussäätely tapahtuu niin, että jarrujärjestelmän ohjausyksikkö (BCM) lähettää signaalin moottorinohjausyksikköön (ECM) moottorin momentin pienentämisestä, jos joku vetävistä pyöristä menettää otteen tiehen. Vakaussäätely toimii nopeudesta 0 km/h huippunopeuteen

Vetovoimatoiminto (Traction Control)


Vetovoimatoiminto on yhdennetty jarrujärjestelmään.
Järjestelmä on ensisijassa tarkoitettu liikkeellelähdön avuksi liukkaalla alustalla n. 60 km/h nopeuteen saakka. Kun ajonopeus on yli 60 km/h, luistonestojärjestelmä toimii vain hyvin rajoitetusti.
Kun sytytysvirta kytketään, vetovoiman säätelytoiminto on aina kytketty. Toiminto voidaan kytkeä pois päältä (vain vuosimalleissa 1999-2002) STC/DSTC-katkaisimella, joka on asennettu lämmityslaitteen ohjausyksikön (CCM) alaosaan.
Jos jarrujärjestelmän ohjausyksikkö (BCM) havaitsee etupyörien pyöränanturien kautta, että toinen vetävistä pyöristä pyörii nopeammin kuin muut, se sulkee SV-venttiilin ja käynnistää hydraulipumpun, joka pumppaa jarrunestettä luistavan pyörän jarruikeeseen. Jarrupiirin paine nousee ja jarrua kiristetään juuri tarvittava määrä vetovoiman jakamiseksi vetävien pyörien kesken niin, että parhaan pidon omaava pyörä saa suurimman vetovoiman. Säätely toimii riippumatta moottorin kuormituksesta.

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi

 

Kulkukoira  Proturbo