Tää nyt saattaa olla sama ku kaivas nenää ja kohta tulee verta mutta..
Vähän aikaa sitte kävi pari-kolme-neljä kertaa niin että kun käynnisti auton niin jäi ABS, STC ja jarrujärjestelmän häiriö valo palamaan, kun sammutti niin pelkkä ABS paloi ja sammui puolen minuutin päästä. Silloin kun tuo kävi niin ABS, STC tai vakkari ei tominut.
Sitten yhtenä perjantaina jätin epähuomiossa yhtenä perjantaina sisävalon päälle, ja sunnuntaina puolen päivän aikaan kun piti lähteä liikkeelle oli akku tyhjä tietysti. Kaveri kävi antamassa virtaa, ja sen jälkeen sai ajoa ja tyhjäkäyntiä 2,5 tuntia.
Nyt ei ole aikaisempina talvina vaivannutta pakkasella starttauksen aikana tapahtuvaa mittariston kellon nollausta, tai tuota ABS:sään viittaavaa ongelmaa ollut akku episodin jälkeen. Akku on volvolta ostettu kun volvon tarrat päällä, ja on jopa ei-huoltovapaa akku. Akkuvedet tarkastin viime viikolla ja ei ollut tarvetta lisätä.
Ihan vaan piruuttani kyselen että onko nyky akuille jopa hyväksi päästää varaustaso liaan matalaksi välillä, ja voisiko nuo ABS ongelmat voineet johtua pikkuhiljaa alijännitteellee hiipineen akun takia? Auto saa arkipäivinä 33km suuntaansa maantieajoa eli luulisi saavan tarpeeksi latausta osakseen. Ainaki 80 sarjalaisissa on ilmeisesti ollut alijännite-ABS syy-seurausta. Niin mietin olisiko sama ollut tässäkin tapauksessa..