Akun miinus pitää viedä akulta moottorin kylkeen vähintään 35 mm2 johdolla, mieluiten starttimoottorin kiinnityspulttiin, 100 mm2 menee jo liioittelun puolelle. Korin maadoitus samaan pulttiin 16 mm2 johdolla. Kaikista maadoituspisteistä poistetaan maali ja ruoste perusteellisesti. Miinus-puolen johtojen pitää olla mustat (sininenkin käy). Auton kori ei toimi startin miinusjohtona kunnolla, varsinkaan, jos akku on kaukana moottorista, esim. takaluukussa.
Sekä plussan että miinuksen puolella kaikki ruuvit, mutterit, ja prikat ruostumatonta terästä tai messinkiä, jos mahdollista. Joka toiseen väliin tähtiprikka. Kiristetyn liitoksen päälle spray-vaseliinia.
Akun plusjohto puhdistettuun solenoidin pulttiin, ja sähkö muille laitteille samasta pultista. Lyhyesti sanoen paksu johto akulta starttimoottorille, ja muille laitteille starttimoottorilta ohuemmat. 35 mm2 johto riittää, ja 100 mm2 menee jo liioittelun puolelle. Kaikkien plus-puolen johtojen pitää olla punaisia.
Akun käsittelyn helpottamiseksi ei akkuun saa kytkeä muita johtoja kuin paksut johdot startille ja moottorin lohkoon. Kaikki muut johdot kytketään paksun johdon toiseen, moottorin puoleiseen päähän.
Näin kun toimii, ei vika ole kytkennöissä. Jos ei käynnisty -30 C, on vika jossain muualla. Omaan 340 Volvoon laitoin kunnon akkukaapelit. Sanoi startatessa "tsäkä-tsäk", ja lähti käymään. Ennen sanoi "wouu-wouu-wou", ja ehkä lähti käymään.