Palailin vielä tähän, kun tänään vähän katselin taas tätä yläpäätä.
Eli se puoli, johon on vaihdettu yläpään sarjat niin kun käsin pyörittää tästä tolpan yläpäässä kiinni olevaa pyöreää kumi"päätä" niin se pyörii(kuinmyöskin kumipäässä kiinni oleva tolppa/tanko kumin mukana samaa tahtia). Siellä puolella missä ei ole ollut vikaa ei pysty pyörittämään käsin.
Kysymys kuuluukin että saako tämä "tolppa" pyöriä käsin, vai onko se liian löysällä? Tätä kumipäätä ei ole yläpään sarjan vaihdon yhteydessä vaihdettu.
Kai se on kasattu oikeassa järjestyksessä, kun on tullut väärinkin kasattuja vastaan.
Alhaalta ylös päin: Iskarin yläpäälautanen - kääntölaakeri - mutteri jossa kanta on 4sakaraa - n. 8-10cm halkaisijaltaan oleva kumipäällysteinen metallilautanen - 21mm kantainen mutteri - muovinen kupu mutterin päällä.
Ja minkään osan ei saisi käsin pyöriä, jos on oikein kasattu ja tarkoitat sitä n. 8-10cm halkaisiljalta olevaa levyä, joka pyörii, niin todennäköisesti tuo 21mm kantainen mutteri on löysällä, jos se on löysällä, kannattaa tarkastaa myös tuo 4-sakareinan mutteri, että on kiinni.
Auton ollessa maassa, sen 21mm kantaisen mutterin ja sen levyn voi irroittaa ja vaikka siirtoleukapihdeillä koittaa sen 4-sakareisen mutterin kireys, en muista momenttia, mutta siten se pitää olla että on kiinni.