Keskellä minäkin olen kirkkautta pitänyt ja automaattinen säätö päällä.
Sovelluksia poistin kymmenisen kappaletta, joita en ole ikinä käyttänyt.
Tunnissa tippunut varaus 11%.
Vaikuttaako ensimmäinen lataus jotenkin ratkaisevasti akun kestoon ja ikään?
No minä sain ohjeen, että ensimmäisenä kannattaa antaa puhelimen ladata täyteen, ennenkuin sitä alkaa käyttämään (jos on varastoidessa päässyt jo varaus laskemaan).
Otin heti käyttöön, eikä ongelmia.

Vaikuttaisi nyt, että sinulla on joku sovellus taustalla kokoajan päällä ja syö akkua. Onko stamina-tila päällä? Minulla se on aina päällä. Lisäksi aina on päällä mobiilidata, paikannus ja synkronointi.
Semmoinen on kans tullut huomattua, että jos verkko on 2G tai 4G, niin akunkulutus on nopeampaa (etenkin "vapaa valinta", jolloin luuri hakee kokoajan verkkoja). Minulla on pakotettu "vain 3G", jolloin tuolla on pisin akunkestokin ilmoitettu, eikä ongelmia.
Eilen aamulla otin pois laturista. Ehkä kaksi tuntia selannut nettiä, puhunut noin tunnin puhelimeen, ottanut pari valokuvaa ja kirjoittanut pari viestiä. Tällähetkellä 87% akkua jäljellä.
Millä laturilla lataat? Minulla esim. autolaturi jaksaa nipinnapin pitää varauksen samassa kokoajan, mutta navi ja nopeusnäyttö päällä, lähtee hiljaksiin varaus tippumaan. Samaten ei koskaan lataa 100% asti.
Kotona on sitten Sonyn mukana tullut laturi, joka jaksaa yön aikana työntää 30%:sta 100%:iin asti. Tosin, tullut huomattua että jos käyttää halpaa tarvikejohtoa (Biltema), niin latauksessa on ajoittain ongelmia. Puhelimen omalla johdolla lataa ja toimii aina hienosti.