Tässä nyt viikonpäivät käyttänyt Lumia 950:stä, kun Sonysta läks takalasi irti.
Ajattelin ensin, kun Huikkosterilta tuon Lumian sain lainaan, että ostaisin pois ja korjaisin (kameran optiikka irti). Harmitus on suuri.
Puhelin tuntuu hyvältä ja minusta laadukkaalta käsissä. Ei ole liukas rimpula ja nappienkin tuntuma on helvetin hyvä. Näyttö on todella hyvä ja itse käyttöjärjestelmän olemus on sitä "premiumia", mikään ei vilku tai vilise silmissä. Kamera on todella hyvä (toimiessaan).
Mutta kuinka raakile tuo on... Ihan täynnä bugeja, käyttis on raskas (w10) ja suunnittelu/toteutus ihan puolitiessään. Vain yksi selain joka on minulle mahdoton käyttää (skaalautuu ihan päin vittua eikä puhelin oikein ymmärrä minun sormia). Vissiin Microsoftilla jäänyt kokonaan testaamatta tuo tuote, ennen markkinoille päästämistä.
Joten Sonyyn (Xperia Z5) tilasin varaosat, jotka ovat maanneet jossain postin takahuoneessa jo viikon. Vaikken kaikessa Androitissa tykkääkkään, niin on se vain paljon viimeistellympi tuote.
qwerty -puhelinta odotellessa pitänee uhrata ajatus qwerty -kotelolle. On tosin niin paksu jo, että alkaa menemään Communicatoristakin ohi.
Minä ja minun vaikea elämä tämän teknologian kanssa.