Carcom Oy  Elekma

240 SE -92 kartanovaunu

  • 76 Vastauksia
  • 32661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #60 : 29.07.2013, 21:23:24 »
Todellakin on kulttuuri teko pelastaa Volvo ihmisten hallusta, jotka ei autoa arvosta.

Hyvältä näyttää, ja vielä paremmalta näyttää Polarikset alla. Ne tuntuu sopivan hyvin jokaiseen kanttimalliin.

Onkos tälle muuten tapahtunut lisää restaurointia sitten huhtikuun?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #61 : 31.07.2013, 02:06:56 »
Eipä suurempia, ajettu pääasiassa. Vähä ollu kiireitä ku tuli alettua maatilalliseksi :idiot2: Rakentelutilatkin on toistaiseksi aika vähissä. Uus halli valmistuu talveksi, sitten pitäis autonruuvauksen olla yhtä juhlaa.

Kyllä tuolla vaan on mukava ajella, tunnelmaa on ihan eri malliin kuin 850:ssä :pomo:

Virgot laitoin alle ku Polariksista alkoi yks rengas vuotamaan. Hyvältä näyttää niilläkin vanteilla.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #62 : 31.07.2013, 06:20:36 »
Uus halli valmistuu talveksi, sitten pitäis autonruuvauksen olla yhtä juhlaa.
Ens kesäksi sininen kilpiin! *taavih->

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #63 : 31.07.2013, 16:44:46 »
Ens kesäksi sininen kilpiin! *taavih->
Onhan se kilvissä. Poissa liikenteestä vaan. ;D
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #64 : 06.08.2013, 23:35:23 »
Jurvassa ihmiset paistoi ja aurinko viihtyi.
Kuva: Slowman

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #65 : 27.11.2013, 00:11:02 »
Auto ollut ajamattomana muutamia viikkoja. Viikonloppuna Coronat alle ja tänään katsastus läpi. Muuta leimavalmistelua en tehnyt kuin ajoin lämpimäksi ja jarruttelin, katsoin että valot palavat ja akku on kiinni. Eikös nämä pidetä katsastuskunnossa läpi vuoden... 8)

Taustalla uusi lato joka on lattiaa, ovia ja sähkö- ja putkihommia vaille. Oikeanpuoleinen pikkuovi on pyhitetty autoille ja muille pienemmille kamppeille, muista kuljetaan vähän raskaammalla kalustolla. Pääkäyttötarkoitus siis maatalouskoneiden säilytys- ja huoltotila. Lattialämmitys tulee niin ei tarvitse kylmällä lattialla kömpiä, sitä on tullut harrastettua jo tarpeeksi. Autonostimen aion hommata, tuossa on muutamia ollut nettihuutokaupoissa mutta kauppoja ei ole vielä tullut tehtyä. Etusijalla olisi kaksipilarinostin tai saksimallinen ajosiltanostin helmakeventimillä. Naapurissa asuvalla lankomiehellä on tallissaan nelipilarinostin, ihan jees sekin on mutta samanlaista en taida laittaa koska jos jommalle kummalle tulee joskus sellaista remonttia eteen että toisenlainen nosturi olisi sopivampi, niin saa käydä sitten naapurissa ruuvaamassa.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #66 : 03.02.2014, 00:35:45 »
Nostin on in da house ja 240 sai kunnian toimia ensimmäisenä koeajoautona :juhau:

Vielä siivottavaa ladossa, nosto-ovien asennuksesta jäi läjäpäin pakkausmateriaalia. Lisäksi tehtävä sähkö- ja putkiasennukset sekä muutamia juoksumetrejä pöytää ja hyllyä.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #67 : 16.02.2014, 17:19:55 »
Tehonlisäys stage 1, Tonilta niinsanottu B230FB-paketti eli uusia bittejä ECUun sekä VX3-nokka. Nokka vielä asentamatta. Mitään huimaa eroa tuolla ei vielä saavutettu, taitaa suurempi vaikutus olla sitten nokan vaihdolla. Tästä ei kylläkään täysin FB:n veroista tule, sillä kansi on 530. Stage 2 on sitten B230FT jollakin aikavälillä, tietysti vakiokuntoisena koska vähäpäästöinen V:>



Ratiksi vaihtui Roma. Sisävaloon iski tuning-tero, siellä on nyt leditekniikkaa :juhau:



Mitähän muuta... bensansuodatin tuli vaihdettua, muuten tullut lähinnä ajettua. Moottoriöljyille tuli vuosi täyteen joten ne voisi vaihtaa lähiaikoina. Kilometrejä mittarissa 542000.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #68 : 10.03.2014, 23:56:27 »
Kesäkumekset alle...

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 OEM-ökykartano
« Vastaus #69 : 29.12.2014, 01:16:33 »
Onkin hetki mennyt edellisestä tarinoinnista. Katsastus suoritettiin tuossa taannoin ja läpi meni taas. Tosin mainintaa tuli ruostuneesta vaihteiston palkista :P Talvipyörinä on nyt Turbon mukana tulleet Virgot.

Serkkumies päätti autoa vaihtaessaan tilata "uuteen" autoon eFlexFuel-etanolisarjan ja otin sitten samanlaisen, nyt kun omalta kylältä saa E85:sta. Otin sarjan varoiksi viitoskoneen johtosarjalla tulevaisuuden varalle ::) Se kun toimii myös neloskoneessa kun vain jättää ylimääräisen suuttimen liitinparin tyhjäksi. Sarja asentui tähän autoon ainakin toistaiseksi. Asennuksessa ei ollut mitään ihmeempää, etanolianturin sai hyvin paluuletkuun ja boksin sai hytin puolelle kojelaudan alle suojaan pahalta maailmalta. Ensimmäinen käynnistysyritys tosin jäi torsoksi kun kaikissa suuttimienjohtojen haaroituksissa oli johdot väärinpäin mutta ne kun vaihtoi oikein niin hyvin toimi. Viinalla on nyt ajeltu muutama sata kilometriä ja hyvin on toiminut. Tosin nyt kun on ollut enempi pakkasta niin kylmästä on saanut starttailla välillä kolmeenkin kertaan. Tankattava vähän pensaa sekaan näinä kylmimpinä kuukausina...





Tänään vaihdoin viimeinkin laatikkoöljyt, aika tummaa mönjää tuli pihalle joten tuskin vaihdosta ainakaan haittaa oli. Koeajolla ei vielä käyty...
Huomenna polttoainesuodattimen vaihto, nyt kun viinaksilla on hetki ajeltu. Hommasin myös uudet ajovalojen heijastimet joten ne on laitettava. Umpioihin ajattelin vaihtaa tarvikelasien tilalle originaalit niiden paremman ulkonäön takia, pitää vielä putsata ja tutkia jemmassa olevien lasien kunto että ovatko riittävän hyvät.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 kartanovaunu
« Vastaus #70 : 13.01.2015, 17:22:40 »
Siinä se B230FT nyt sitten kasaantuu :juhau:
Vähän siistitään ja uusitaan tiivisteitä ym. normaalit toimenpiteet. VX3-nokan ajattelin asentaa, ja paksut kanget tuossa on sopivasti jo valmiina. Samalla kertaa moottorin kanssa asentuu parempikuntoinen M47.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 SE -92 kartanovaunu
« Vastaus #71 : 14.01.2015, 12:32:49 »
Samalla kertaa moottorin kanssa asentuu parempikuntoinen M47.
Mitä Mitä Mitä? Alkaako 600tkm lähestyessä originaali m47 takertelemaan? Pa*kan myivät :2funny: Ei vaan, taitaa se olla aika puolet vähemmän ajettuun lootaan vaihdella samalla kun muuta perushuoltoa tekee, kuten moottorin päivitys.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 kartanovaunu
« Vastaus #72 : 14.01.2015, 17:41:30 »
Mitä Mitä Mitä? Alkaako 600tkm lähestyessä originaali m47 takertelemaan? Pa*kan myivät :2funny: Ei vaan, taitaa se olla aika puolet vähemmän ajettuun lootaan vaihdella samalla kun muuta perushuoltoa tekee, kuten moottorin päivitys.
Joo kyllä melkein olis reklamaation paikka Göteborgiin, paskaa laatua :D Tuossahan tosiaan alaspäin vaihdettaessa vaihteiden kytkeytyminen tahtoo takuta ja laatikossa asuu sorsa joka antaa ääninäytteen lähes aina kolmoselle vaihdettaessa. Laatikkoöljyjen vaihdolla tilanne ei muuttunut mihinkään. Onhan tuolla "uudella" laatikollakin ajettu reilu 400k mutta se toimii hyvin :D

e: Tuohon E85:een ja muutossarjan toimivuuteen liittyen oon tehnyt eläinkokeita eli kokeillut laittaa autoa tulille ilman lämmitystä. Puhtaalla E85:lla lähti n. kymmenen starttauksen jälkeen käyntiin lämpömittarin näyttäessä -13 C, mutta eräänä päivänä 15 asteen pakkasella jätti kokonaan lähtemättä. Tunnin verran kun oli roikan päässä niin lähti hyvin. Samalla lataantui akku joka vähän laiskistui siinä starttaillessa, tässä kun on kiinteästi asennettu Ctek-laturi. Normaalisti tietysti tulee käytettyä lohkolämmitintä pakkasilla, mutta kaiken varalta kävin lorottelemassa 10 litraa bensaa tankkiin ja sama linja jatkuu lopputalven...
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015, 17:49:18 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 kartanovaunu
« Vastaus #73 : 15.08.2015, 23:50:15 »
Pari kuvaa pikkunäpertelyistä kun mitään isompaa ei ole tehty :D
Kilometrejä 546000 eli kymmenisentuhatta oon ajellut. E85:sta mennyt sekalaisessa ajossa sellaista 12,5-13,5 l/100 km

Maskin merkki vaihtui uuteen, joka haettiin siniseltä numerolla 1246566.





Uusi vaihdekepinnuppi, sekin haettu siniseltä joskus aikoja sitten



Alkuperäiset GT-raudat. Ja kurainen konehuone  :buck2:

« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 23:55:13 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 SE -92 kartanovaunu
« Vastaus #74 : 25.11.2015, 18:49:20 »
Pakoputki otti ja katkes tuossa viime kuussa, ei viitsinyt koko kylää herättää ajeluilla joten auto oli hetken seisokissa. Nyt kun sadonkorjuu- ja muut syyskiireet hellittivät niin otin auton tutkinnan alle ja etupöntön etummainen saumahan oli ruostuneisuuttaan katkennut. Laitoin suosiolla uuden pöntön.

Katsastuksen takarajakin ehti seisokin aikana mennä ohi joten kävin saman tien leimalla. Toinen etujarruletku oli niin komiasti pullistunut että katsastussetä halusi nähdä auton uudestaan :juhau: Letkun ja putkien liitokset olivat siinä määrin poissa hyvästä että uusin samalla putket konehuoneen ja satulan välille. Satulan putki ja letku ovat samanlaiset kuin absittomassa mallissa, mutta konehuoneeseen lähtevät putket ovat erimittaiset. Tällaiset ABS-mallin putket ovat varaosana melko lailla kiven alla joten putki oli tehtävä itse. Jälkitarkastuksen jälkeen tärähti leima. Tehtävä vielä sama operaatio toiselle puolelle, sielläkin oli pientä murtuman alkua letkun pinnassa.



Pimeiden iltojen tullen tein itselleni uuden aluevaltauksen ja asensin lisäpitkät. Erikoistekniikalta tuli Luminalightsin 35W valot ja relejohtosarja deutsch-liittimillä. Valot asentuivat orggismallin kiinnikerautoihin. Rautojen etupäitä oli vähän taivutettava alaspäin, jotta sai valojen ja maskin väliin riittävän raon. Nyt maskin saa irrotettua ja asennettua ilman valojen irrotusta. Katkaisijaksi tuli tietysti alkuperäismallinen. Ihan hyvin valaisevat, tosin hajavaloa saisi olla vähemmän, nyt tien pintaan lähelle keulaa syntyy hieman liian kirkkaasti valaistu alue.

Huomatkaa ihana suolakuorrutus :buck2: Pestä pitäisi, tosin eipä tuo kauaa taida pysyä puhtaana näillä keleillä...





E: Pari pienempää päivitystä tuli tehdyksi samalla. Talvipyöriksi laitoin Coronat, niihin tuli ensimmäistä kertaa käyttöön isot keskikapselit. Pissapojan suuttimiksi asensin 960:n kaksireikäiset suuttimet.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2015, 23:14:40 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Futurez  Kulkukoira