Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvosi turhimmat varusteet

• 369 Vastauksia
  • 103284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

• Grand Luxe
  • **
Vs: Volvosi turhimmat varusteet
« Vastaus #300 : 04.01.2014, 13:43:05 »
Kattoluukku ilmastoidussa autossa IMO mukavuustekijä, kyllä itse mielelläni välillä kurvailisin luukku auki ja autoa ostaessa kävin pitkän painin kahden välillä :parempi väri+kattoluukku vs. Facelift ja xenonit. Jälkimmäinen voitti mutta välillä tulee sellanen "ois ehkä pitäny"... itelle vetokoukulla ois silloin tällöin käyttöä, s80:ssä oli irrotettava ja se toimi ihan hyvin kun vaan viitti rasvata. En muuten tiedä ketään kuka rasvais vetokuulaa. Ja tuo alasrullautuva koiraverkko on kyllä hyvä, ite en tahdo katella sitä silloin kun ei tartte niin sen saa nätisti kelattua sisään. Sähkösäätöpenkkien puute nykyään mulla hylkäävä tekijä jo muistipaikkojen takia, oon hiton kranttu mun ajoasennosta jonka vaimo aina sotkee perinpohjin kun se ajaa niin saa napista takas (jos siis se ei oo tallentanu omaansa päälle  :knuppel2: )

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #301 : 04.01.2014, 14:17:49 »
Muistaakseni vetokuulaa ei saa/ ei kannaa rasvata. Rauhoittaa kärrin menoa kummasti, jos kuula on nihkeä.
Ja nykyään on vetopäissäkin ns. Kitkapaloja, jotka pyrkivät tarrautumaan kuulaan mahdollisimman hyvin kiinni. Testien mukaan suurikitkainen vetopää on liukkailla jopa taviskuskin hallinnassa yllättävässä tilanteessa, mutta ns. tavallinen vetopää on aika hurja ja vaatii kuskiltakin paljon.
Että ei rasvailla niitä kuulia...

Poissa Juh44

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #302 : 04.01.2014, 14:52:30 »
Muistaakseni vetokuulaa ei saa/ ei kannaa rasvata. Rauhoittaa kärrin menoa kummasti, jos kuula on nihkeä.
Ja nykyään on vetopäissäkin ns. Kitkapaloja, jotka pyrkivät tarrautumaan kuulaan mahdollisimman hyvin kiinni. Testien mukaan suurikitkainen vetopää on liukkailla jopa taviskuskin hallinnassa yllättävässä tilanteessa, mutta ns. tavallinen vetopää on aika hurja ja vaatii kuskiltakin paljon.
Että ei rasvailla niitä kuulia...
Eikä ainoastaan se kitka, vaan se hiekka siinä rasvan seassa tekee siittä sopivan hiomatahnan jolloin kuluu vetokidat väljiksi ja saattaa kärry lähteä erisuuntaan auton kanssa, ei tunnu kivalta kun tulee autotraileri syyläriin ja auto ohjaamoon?
xc70 D5AWD -06

Poissa Caideman

• De Luxe
  • *
  • Paluu ruotsinrautaan...
« Vastaus #303 : 04.01.2014, 15:45:43 »
Miks koiraverkko on tarpeeton? Eikös se ole siististi piilossa jos ei halua käyttää, ja kun on tarvetta niin mielestäni erittäin tärkeä turvallisuusvaruste ettei tule tavarat niskaan kolarissa. Itellä on koira/tavaraverkko aina käytössä koko ajan kaikissa autoissa joista vaan löytyy. Omaan kasipuokki-farkkuun hommasin aikoinaan ehdan metallikalterin ihan vain turvallisuuden takia - mielestäni tuollainen pitäisi olla pakollinen kaikissa farmarimalleissa.

Itsekään en koskaan ole ymmärtänyt etusumuvaloja tai kattoluukkua. Sähkösäädötkin yleisesti ottaen turhia. Vetokoukku ehdottoman hyödyllinen varuste, tosin irroitettavuus pelkkää miinusta - mekanismi jumittaa jos ei rasvaile säännöllisesti, eli täysin turhaa työtä ulkonäön takia.

Sori vuodatus, nää nyt oli vain minun mielipiteitä...

Mielipiteitä pitää olla ja jokaisen mielipide sopii omiin tarkoituksiin.  -H-

Mulla ei ole tarvetta sille verkolle, sillä jouduin ostamaan farmarin vaan siksi, kun ei ollut S70 AWD:tä tarjolla.  :pomo: Paras sisävaruste tuossa autossa on se takaluukun rullaverho, saa lasinpesunestekannut ja sateenvarjot piiloon.  :2funny:

Vetokoukkua en tarvitse laisinkaan, en omista kärryä, enkä joudu repimään mitään kuormia. Kyllästyin aikoinaan siihen, että mua pyydettiin aina hinausavuksi, kun mulla oli "iso ja vahva auto"(740/945). Nyt on irtokoukku takaluukussa piilossa ja kiinnitykset suojattuna tervaspraylla.  ;) Impalaan tarvis laittaa joku irrotettava koukku, niin sais kesäretkelle ottaa enemmän kamaa mukaan.
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa Juh44

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #304 : 04.01.2014, 16:55:36 »
Itse lisäisin sen rullaverhon turhien varusteiden listaan, ei mitään käyttöä kun on tummennetut ikkunat :D
xc70 D5AWD -06

Poissa Mattson

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #305 : 04.01.2014, 17:38:26 »
Nyt oli kaiketi kyseessä myös S80:sä löytyvä taakka"liina" eli semmonen 30cm korkea "turvavyö" jolla saa saa just vaikka lasipesupöntöt kiilattua yhteen kulmaan.

Poissa Juh44

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #306 : 04.01.2014, 18:21:13 »
Oii, tuo olisi kyllä kätevä, nyt kontissa pyörii sikinsokin sekalainen määrä rojua laidasta laitaan ajaessa!
xc70 D5AWD -06

Poissa riisikippo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #307 : 04.01.2014, 19:18:18 »
Kattoluukku ilmastoidussa autossa IMO mukavuustekijä, kyllä itse mielelläni välillä kurvailisin luukku auki

En mäkään nuorempana ymmärtänyt kattoluukkua, mutta näin vanhana, kun luita jo kolottaa, se on kesähelteillä taajamanopeuksilla ihan parhautta. Kuka nyt niin pöljä olis, että pohjolan oloissa harvinaisella helteellä haluais istua suljetussa kopissa kurkkua kuivattavan viiman kera? Aina kun liikun yksin hellekelillä, kaikki ikkunat ja kattoluukku auki ja ilmastointi ja koko ilmanvaihto pois päältä ja antaa lempeän kesätuulen parannella talven vaivoja. Aah, ihan tulee kesää taas ikävä...

Ei mulla kyllä koskaan ole täysin turhaa varustetta autossa ollut. Aina on tainnut joku funktio sille edes löytyä. Mutta jos varusteista luopumalla saisi rahat täysimääräisesti takaisin, niin sitten turhakkeita varmaan alkaisi löytymään...  :)

Äh, muistinpas. Kasipätkässä oli sähköisesti nouseva/laskeva antenni. Se oli täysin turha.

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #308 : 04.01.2014, 19:40:41 »
Kattoluukku auki ollessaan aiheutti edellisessä 850:ssä taajamanopeuksilla ärsyttävän "humputtavan" äänen , en tykännyt (IMHO)

edit: tarkennus, ei se luukku itsessään ääntä pidä  ;)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #309 : 04.01.2014, 19:47:08 »
Kattoluukku auki ollessaan aiheutti edellisessä 850:ssä taajamanopeuksilla ärsyttävän "humputtavan" äänen , en tykännyt (IMHO)

edit: tarkennus, ei se luukku itsessään ääntä pidä  ;)

On muuten ärsyttävää. Mulla oli 960:ssä sama ominaisuus. Siitä tosin pääsi eroon, kun laittoi takasivulasit hieman raolleen.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #310 : 04.01.2014, 19:50:31 »
En mäkään nuorempana ymmärtänyt kattoluukkua, mutta näin vanhana, kun luita jo kolottaa, se on kesähelteillä taajamanopeuksilla ihan parhautta. Kuka nyt niin pöljä olis, että pohjolan oloissa harvinaisella helteellä haluais istua suljetussa kopissa kurkkua kuivattavan viiman kera? Aina kun liikun yksin hellekelillä, kaikki ikkunat ja kattoluukku auki ja ilmastointi ja koko ilmanvaihto pois päältä ja antaa lempeän kesätuulen parannella talven vaivoja. Aah, ihan tulee kesää taas ikävä...

Ei mulla kyllä koskaan ole täysin turhaa varustetta autossa ollut. Aina on tainnut joku funktio sille edes löytyä. Mutta jos varusteista luopumalla saisi rahat täysimääräisesti takaisin, niin sitten turhakkeita varmaan alkaisi löytymään...  :)
Jos ei vanhana kaiken maailman katupölyt, käryt haittaa, niin siitä vaan luukut auki ;D
Itse en auto edes turvallisuuden takia hommaa millään katto/lasiluukulla ;)

Äh, muistinpas. Kasipätkässä oli sähköisesti nouseva/laskeva antenni. Se oli täysin turha.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Caideman

• De Luxe
  • *
  • Paluu ruotsinrautaan...
« Vastaus #311 : 04.01.2014, 19:52:48 »
Aina kun liikun yksin hellekelillä, kaikki ikkunat ja kattoluukku auki ja ilmastointi ja koko ilmanvaihto pois päältä ja antaa lempeän kesätuulen parannella talven vaivoja. Aah, ihan tulee kesää taas ikävä...

Saan ihan tarpeeksi sitä ulkolämmintä kesätuulta, kun kiskon kesäautosta ht-ikkunat alas ja avaan jalkatilan ilmaluukut. Siinä tuntuu kattoluukku aika tylsältä kapineelta.  :D Sen jälkeen on kiva mennä ilmastoituun Volvoon jäähdyttelemään.  ;)
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #312 : 04.01.2014, 20:00:45 »
On muuten ärsyttävää. Mulla oli 960:ssä sama ominaisuus. Siitä tosin pääsi eroon, kun laittoi takasivulasit hieman raolleen.
Sehän on suunnittelun, vika jos joutuu jollain toisella luukulla ilman kiertoa korjaamaan  ;)

V70:ssä on samaa vikaa jos on molemmat etulasit muistaakseni kokonaan auki, niin alkaa taas se humputus.  :idiot2: ( ei ilkeä nyt kokeilemaan )

Järkevällä ECC ilmastoinnin käytöllä ts. ei liian kylmäksi, ei tule mitään noidannuolia, eikä pölyä kabiiniin.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa riisikippo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #313 : 04.01.2014, 20:11:04 »
Joo no vähän kärjistäen kirjoitin, kyllä sitä yleisin setuppi helteillä on kattoluukku auki ja ikkunoita tilanteen mukaan, yleensä ei kokonaan auki. Juurikin pölyt tai isojen autojen pakokaasut häiritsee muuten sivuikkunoista. Tosin täällä Espoon böndelässä saa kyllä aika kivasti ajella lähinnä linnun laulua kuunnellen ja silti nopeudet taajamanopeuksia. Mulla toi "humputus" tapahtuu vasta noin 80km/h vauhdissa ja tosiaan vain jos sivuikkunat on kokonaan kiinni.

Ehkä tässä hulluudessa on vähän sitäkin, kun nuorena ei ollut mitään ilmastointeja, niin verestää samalla muistoja...

Joskus tullut reilun parinsadan kilsan pätkäkin päästeltyä motaria/maantietä kattoluukku auki ja ilman ilmastointia. Kesästä pitää nauttia.

Poissa dneproshin

• Grand Touring
  • Innokas käyttöautoilija
« Vastaus #314 : 04.01.2014, 20:37:09 »
Mielipiteitä pitää olla ja jokaisen mielipide sopii omiin tarkoituksiin.  -H-

Mulla ei ole tarvetta sille verkolle, sillä jouduin ostamaan farmarin vaan siksi, kun ei ollut S70 AWD:tä tarjolla.  :pomo: Paras sisävaruste tuossa autossa on se takaluukun rullaverho, saa lasinpesunestekannut ja sateenvarjot piiloon.  :2funny:

Vetokoukkua en tarvitse laisinkaan, en omista kärryä, enkä joudu repimään mitään kuormia. Kyllästyin aikoinaan siihen, että mua pyydettiin aina hinausavuksi, kun mulla oli "iso ja vahva auto"(740/945). Nyt on irtokoukku takaluukussa piilossa ja kiinnitykset suojattuna tervaspraylla.  ;) Impalaan tarvis laittaa joku irrotettava koukku, niin sais kesäretkelle ottaa enemmän kamaa mukaan.

Näin perheellisenä olen siinä mielessä kapeakatseinen, että en voi ymmärtää, miksi joku haluaisi jonkun muun kuin farmarimallisen auton... Tila-autot sit tietysti vielä askel parempaan suuntaan :P Rullaverho jäi itellä hyllyyn kun sen alle ei lastenvaunut mahdu.

850 farkussa ainakin takapenkkien selkänojat on järkyttävän tukevaa tekoa ja painavat, siltikin kalteri oli enemmän kuin asiaa kun auton joutui pitemmillä reissuilla lastaamaan kattoon asti. Nykyisessä tila-autossa ei ole tavaratilan suhteen ongelmaa.

Proturbo  Autodiagnoosi