Koneeseen piti saada erilliset läppärungot, jos ei muusta syystä niin ainakin äänien takia.
Bolt on paketteja ei oikein mistään löytynyt ja yksittäiset aihiot ovat aika hinnakkaita ja myös mitoiltaan liian suuria. Etureunassa termostaatti tulee eteen ja takapuolella ottaa helposti tulipeltiin. Myös jarrutehostin tulee lähelle koneen kylkeä, enkä sen paikkaa enää haluaisi muuttaa.
Sama kaveri, joka on tehnyt minulle myös muita koneistustöitä, ehdotti että hän voi tehdä koneistustyöt kunhan minulta tulee sopivat mitat. Muutamaan ralliautoon on tehnyt moiset ja niissä ainakin ovat toimineet ihan ok.
Siitä se sitten lähti. Aihioksi tuli imusarjan laippa kutoskoneesta jota lyhensin yhden sylinterin verran. Hyvä aihio koska on todella matala ja siinä on suuttimen paikat valmiina

Bemarin M koneen läppärungot kävi pöydällä muttei niistä oikein valmista saanut. Menivät myyntiin.

Kutosen laippaan koneistettiin ja hitsattiin taso läppärunkojen kiinnitystasoksi.


Läppärungot koneistettiin 25mm paksusta alumiinistä, reiän halkaisia on 48mm ja läpiksi perus kaasuläpät MopoSportilta. Laakerit on suojatut ettei sieltä tulisi ylimääräisiä imuvuotoja




Ensimmäinen sovitus paikoilleen, jarrutehostimeen jää ilmaa reilut 10 senttiä. Vähän naftisti kiihdytyssuppiloille ja ilmanputsarille.

Ongelma on myös termostaatin puoli kun näissä vanhemmissa jalka kääntyy hieman taaksepäin. uudemmista, olikohan -05 eteenpäin, löytyy sirompaa mallia joka antaa paremmin tilaa. Vasemmalla uudempi malli ja oikealla vanha

Senkin kiinnityslaippa piti koneistaa vinoksi että molemmat sopivat paikoilleen.
Joka suuntaan senttipeliä. Kun tämmöisen tilkkutäkin rakentaa Self made ja useamman vuosimallin osista niin ainakin kasauksesta tulee mielenkiintoinen. Uudemman mallin termarin alimmainen kiinnityspultti on niin pahasti että laturi hässäkän joutuu ensin irrottamaan edestä että sen saa paikoilleen. Ja imusarjan laipan reunimmainen kiinnityspultti vaatii gynegologin sormet että sen saa paikoilleen
