Viikinkihän pelaa isojen sumujen kanssa kunhan jaksaa nähdä hieman vaivaa IMMun askartelussa:
Jos pelaamiseksi lasketaan polttoaineen ruiskuttaminen, niin olen samaa mieltä kanssasi!

Jos taas sopituksen pitäisi olla välillä Lambdalla 1-0,8 kuorman mukaan, niin ei pelaa.
300whp tuskin niin rankkaa nokkaa vaatii, etteikö LH osais siihen sopeutua.
LH ei sentään muokkaa karttoja ihan omin päin sopiviksi, sillä LH ei sisällä tuner-studion ominaisuuksia eikä omaa lambda-target karttaa kuin sen lambda 1 arvon osalta.
Eli mikään sopeutuma ei korjaa väärän muotoista pääkorjauskarttaa oikeaksi, vaikka monet niin tuntuvat kuvittelevankin.
Voi kokemuksesta sanoa, että HX40/35:n kartta on äärimmäisen erinäköinen kuin esim. 04-19t:n tai 05-16g:n. Jokaisen kartta noista on omansa, eikä muistuta vakiota (mihin bulkki-lastut perustuvat) kuin sillä, että kyseessä on kartta.
Edit:
Pakopaineiden kehittyminen kierrosluvun funktiona vaikuttaa kartan muotoon, kuten suuttimien omituisuudetkin, kuten ahtimen spoolamisen kuorma/kierrosluku vaikuttaa ja muutamatkin muut "pikku-seikat".
Jos täydellisen toimivan "yleis-lastun" pystyisi tekemään, ei kenelläkään olisi milloinkaan tarvetta vaihtaa LH/EZK yhdistelmää ikinä, vaikkapa megaan, tatechiin, AEM:n tms. säädettävään ruiskuun, jollainen LH:kin lopulta on!
Jännä juttu, ettei sellaista ole kukaan tehnyt, vaikka aikaa on ollut neljännesvuosisata!

Ps. neljännesvuosisadassa on vasta opittu säätämään LH:ta!
