Missä kohtaa olen väittänyt että nuo tehot olisi penkitetty sinun autosta? Turha puhua luetun ymmärtämisestä mitään jos oma järjenjuoksu on tuolla tasolla. En ole puhunut myöskään oman auton tehoista muuta kun että luultavasti siellä enemmän on ku sulla pikkumitsulla. En ole myöskään ajanut monta kuutiota viinaa tuon säätämiseen, mutta silti toimii hienosti päivittäisessä käytössä. Itse olen myös yhden Aw71:n särkenyt, ja toi Aw70 näyttää kyllä kestävän samalla tavalla.
Niin, et taatusti ole polttanut kuutioittain wiinaa säätäessäsi settiäsi. Sattuneesta syystä!

Olet myös täysin missannut pointin tuossa pikku-mitsussani.
Jos se toimii hienosti, niin setilläsi voi ajella konttorille heti ja ottaa hyvän päästölapun sieltä mukaan?
Lisäksi sen pitäisi mennä kulutuksen puolesta alle 14l kulutuksella kaupungissa ja maantiellä sitten siihen pitäisi päästä reilusti alle 12L.
AW70 näyttää kestävän samalla tavalla kuin AW71? 
Jotain on pielessä, jos se kestää ahtoja 2,2 baaria!

Pielessä ei ole se ahtojen määrä, vaan sillä saatava papu!

Pitäis myös sinun tajuta se ettei vakio -530 kannella ja ylistämälläsi T-nokalla kuuhun mennä, mutta kyllä se ahtopaine kummasti vaan kellon mukaan vaikuttaa.
En ollut myöskään rakentamassa kylän nopeinta kasitappia, vaan auton jolla pääsee jouhevasti rekastakin edelle. Siihen tuo nykyinen toimii hienosti.
Koripallon opettamista.

Niin, 530 kansi nyt sattuu olemaan mottorissa hattuna. Enkä ole halunnut käyttiksessä vaihtaa sitä, kun sekin virtaa ihan riittävästi tavoitteisiini nähden. Lisäksi T-nenäkeppi tarjoaa käyttikseen riittävän leveän vetoalueen. Mutta nostojahan siinä on valitettavan nirkoisesti.
Eli olen hyvin tietoinen siitä, mitä setilläni voi mahdollisesti saada ja se riittää tavoitteisiini ihan kelvollisesti.
Ettei nyt vaan yksi mies yritä tehdä itsestään vähän suurempaa gurua kuin onkaan?
Minä en itseäni ole guruksi kutsunut. Sinä kylläkin.

Sen tiedän, että tiedän keskivertoa enemmän LH:n sielun elämästä, mutta se ei vielä paljoa ole.

Näitä laitteita on kuitenkin moni viritellyt sen 20 vuotta ja mistään sytkälastuistakaan ei oo ollut mitään hajua vuonna miekka ja kivi. Silti ne on vaan niillä "paskoilla bulkkilastuilla" ja kilo ahtoa-reseptillä toimineet, vetäneet vakiota paremmin ja pysyneet nipussa.
Niin, 100 miljardia kärpästä ei voi olla väärässä, sonnan täytyy olla hyvää!

No, tuo kiloahtoja jne. reseptillä saa sen mitä saa, enemmänkin voisi saada, jos ymmärtää, ettei vakiokokoonpanon suuttimet riitä.
Ja se tulos on kaikkiaan kaukana optimista. Sen näkee ihan selvästi tekemäni bulkki-lastun tehokäppyrästä verrattuna muihin. Minä kun tein sen lastun itselleni, enkä myyntiin. Siinä on se "pikkuinen" ero.
Nyt sitten tulee yksi mestari laukomaan totuuksia että ei se pojat näin mene. Edelleen haluaisin tuohon suuttimien riittävyyteen vastauksen. B204FT-moottorista ilmoitetaan se 190hv ja ahtoa on kolmosgarretilla noin 0,8bar. Meinaatko että tehdas ei ole laskenut tuohon minkäänlaista varmuuskerrointa kun missään kohtaa ei edes SUOSITELLA 98-oktaanista bensaa? Sellaisia on kuitenkin myyty kuluttajille ympäri maailmaa joilla ei välttämättä ole edes mitään hajua mitä se mystinen "turbo"-mittari tarkoittaa siellä jenkakellon alla.
Niin, jos 100 miljardille kärpäselle tarjoaa sokeria, niin kumman luulet olevan parempaa? Sokerin vaiko sonnan?

Nyt olisi aika tutustua siihen BSFC arvoon ja siihen mitä se tarkoittaa. Sitä voi kuvailla myös sanalla hyötysuhde.
Kyllä, tehdas on laskenut tietyn toleranssin suuttimiinkin, koska niissä on hajontaa tietyn toleranssin sisällä. Mutta jos osaat käyttää tuota suutinlaskuria, ymmärtänet seikan?
Oktaaniluku on taas se pirskatin polttoaineen puristuskestävyys, eikä mitään muuta.
Jos valmistaja ei suosittele tiettyä oktaanilukua korkeampaa arvoa, se tarkoittaa sitä, ettei moottori tuota niin korkeaa puristuspainetta, että polttoaineen itsesyttymis-piste saavutettaisiin.

Oktaaniluku ei ole tekemisissä mitenkään suuttimien koon kanssa, vaan moottorin tuottaman puristuspaineen kanssa.
Ihan aikuisten oikeesti! Mihin on kadonnut alkeellinenkin ymmärrys näistä perus-asioista?
Jos sunkin puheista jättäis itsensä kehumisen ja lastuvelhojen dissaamisen pois niin ei siitä paljon jää... Lue nyt edes kerran itekin noita viestejä läpi ja mieti mitä puutaheinää lauot aivan absoluuttisena totuutena.
Missähän kohden kehun itseäni?
Lastu-velhojen dissaminen? En ole dissannut yhtään "velhoa", mutta yleisesti myytyjen lastujen olen todennut olevan siinä tilassa, että niissä olisi paikkansa tuotekehitykselle.
Tavallinen ville-virittäjä kun ei voi todeta niistä lastuista yhtikäs mitään, koska tieto-taito ei riitä ymmärtämään mitä siellä koodissa on. Hän vain toteaa, että tuntuu toimivan ja vetävän, vaikka todellisuudessa kone kilisisi ihan kunnolla.
Ja missäs olen laukonut puuta heinää?
Ilmeisesti tuo suutin-asia ei ole auennut? Vähästä et voi tehdä lisää, mutta paljosta voit aina vähentää!

Hyvä vapari voi tuottaa 200hv 236cc/min suuttimilla ja huono turbo-kone tarvitsee samaan tehoon 341cc/min suuttimet.
Kaipa minä sitten opetan tässä sitä pirskatin koripalloa!