Samppasport  Futurez

Ruotsin huomiovalot

  • 7 Vastauksia
  • 2201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Ruotsin huomiovalot
« : 05.02.2013, 01:39:15 »
Autossani palaa valokatkaisimen 0-asennossa etuparkeissa 21 W, ja takaparkit.  Alkuperäinen ruotsalainen ratkaisu, aikanaan kielletty Suomessa, "liian lähellä suuntavaloja".  Miten mahtaa olla laillisuuden kanssa Suomessa nykyään?  Eivät ole ainakaan vastaantulijat  (poliisitkaan) vilkutelleet, kun olen noitten kanssa ajellut.  Katsastusmieheltä en ole vielä kysellyt.

Ohjekirjasta, ja kokeilemalla selvisi, että sulakkeen #5 poistamalla toiminnan saa pois, eikä mikään muu toiminta poistu.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #1 : 05.02.2013, 11:30:31 »
Olen siinä käsityksessä että ovat hyväksytyt päiväajovaloiksi nykyään.
Jäitä housuun!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #2 : 05.02.2013, 16:18:48 »
Olen siinä käsityksessä että ovat hyväksytyt päiväajovaloiksi nykyään.
mieltä samaa olen minä. :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #3 : 06.02.2013, 18:55:48 »
Kolme vuotta ollut itselläkin käytössä, eikä katsastuksessakaan sanottu mitään. Eipähän tartte muistaa laittaa valoja itse päälle.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #4 : 07.02.2013, 00:58:47 »
Onhan taas yksi vikakohde lisää, niinkuin kaikki ylimääräiset autossa olevat valot. Ns seisontavalot kun pitää kumminkin olla. Jokainen saa ajaa ihan niillä valoilla mitkä miellyttää kunhan ei vastaantulijat häikäisty.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #5 : 09.02.2013, 20:58:41 »
...
Ns seisontavalot kun pitää kumminkin olla.
...

Etuparkeissa on ainakin Ruotsi-autossa 5/21 W polttimot.
Valokytkimen asento 0, Ruotsi-autossa:  Kun virta on päällä, edessä parkeissa 21W, takana 4 x 5 W ja rekkarivalo
Valokytkimen asento 0, Suomi-autossa:  Kun virta on päällä, edessä parkeissa 5W, lähivalot, takana 4 x 5 W ja rekkarivalo
Asento 1: Virta-avaimesta riippumatta,  mittarivalot, etuparkeissa 5 W, takana parkit ja rekkarivalo
Asento 2: Kun virta on päällä, mittarivalot, edessä parkeissa 5W, lähi- tai kaukovalot, takana 4 x 5 W ja rekkarivalo

Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #6 : 09.02.2013, 21:18:26 »
'87 Suomimallin 240:ssä on kaikki valot pimeänä kun valokatkaisija on 0-asennossa. Ja niin kai muissakin vuosimalleissa.
Jäitä housuun!

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruotsin huomiovalot
« Vastaus #7 : 10.02.2013, 12:54:00 »
Ei kai ne ilman mitään hyväksymismerkintöjä muutu hyväksytyiksi ...
Aika helppotapa tehdä tuosta "ruotsin kytkennästä " kytkentä oikeille huomiovaloille eli nappaa se 21W menevän johdon ja pistää menemään oikeille huomiovaloille..ei tarvitse tehdä tuplattuja huomiovalokytkentöjä..
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 14:05:44 kirjoittanut Live »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy