Hieno projekti, jatka samaan malliin ja laita samalla säädettävä moottoriohjaus, pääset vähemmällä räpläämisellä. Tuo LH 2,4 on tottakai tietyissä rajoissa ohjelmoitavissa, mutta hankala se on, kun täytyy lastuja poltella jne...
Uusimmissa turbokoneissahan rupee oleen jo 9-10 puristuksia, toki ehkä paremmalla moottoriohjauksella kuin yli 20v vanha vinokone.
Hmm... tämän päivän modernit turbokoneet on 10-12:1 puristus-suhteilla, puhutaan siis ihan bensamoottoreista.

Korkeampi puristus-suhdehan antaa paljon paremman vedon alakierroksille, ja kone tuntuu paljon ripeämmältä 10:1 puristeisena kun esim 8,7:1, kun ahdinkin herää paremmin paremman perusmoottorin hyötysuhteen takia alakierroksilla.
10:1 puristeisena tuosta 96mm porauksella olevasta alakerrasta voidaan 95E bensalla antaa 0,7-0,8bar ahtopainetta, ja ennakkoa persmuistilta joku 19-23 astetta 4000-7000rpm alueella. E85 voi ennakkoa antaa muutaman asteen lisää ja ahtopainetta jopa 2bar samalla kokoonpanolla.
Itsellä kaikki vehkeet kulkee nyt E85, saa vaan toivoa etteivät mee takapakkia tämän kehityksen kanssa.

Ja bensallahan näitä E85 vehkeitäkin voi ajaa, tosin suunnittelusta riippuen teho saattaa olla silloin rajallisempi.