Futurez  Kulkukoira

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 156871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #225 : 18.01.2014, 20:58:04 »
8V pikkukansi 51.7cc ja jos kerran kaima on mitannut 44.5 204:n kannesta niin silloin FT:n männällä tulee 9.56:1 purkkaa mun laskurilla ilman koloja.
Kolot pitää mitata huomenna, kuten myös kaikki muukin koska arvailujen varaan tätä ei jätetä  :)

« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 20:31:38 kirjoittanut janne81 »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #226 : 19.01.2014, 17:05:51 »
B234 kansikin olisi mahdollisesti tarjolla.. Paljonkohan venttiilikolot tekevät tilavuutta mäntään? Jos kannen vaihdolla säästyisi mäntien madallukselta niin voisi olla tekemisen arvoinen juttu. B234 kannessa ilmeisesti 47cc palotila.

Autolla on muuten ajettu tänään, nimittäin väliaikaisesta säilöstä noin sata metriä talliin. Nyt sais sitten ihan oikeasti alkaa purkamaan. Pari tuntia oli lohkossa ja niin lähti kuin olis just siihen sammutettu. Nyt pääsi onneksi lämpimään talliin. 8)
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 17:20:33 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #227 : 19.01.2014, 17:38:03 »
Toivottavasti ei hyppää ruoste Tercelistä..

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #228 : 19.01.2014, 23:50:24 »
Kaksi komiaa  S* S* supra ja volvo sulassa sovussa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #229 : 20.01.2014, 21:36:51 »
Purkuhommia ollut tänään. Keulasta purettu valot ja kaikki kennot pois. Vesiletkut, ahtoputket sun muuta pientä irroiteltu. Jospa viikon sisään nousisi vanha moottori pois, riippuu miten töiltä ehtii ruuvailemaan.
Kl-racingilta löytyi aika paljon kaikkea kivaa, ainakin teräksisen hihnapyörän tilaan kampuralle. Muut jakopään osatkin saisi konversioon valmiiksi käypäiset mutta hintakin on sen mukainen joten täytyy pohtia vielä. Myös 6-lapainen jousitettu sintterilevy tarttuu varmaan ostoskoriin niin on sekin asia sitten hoidossa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #230 : 25.01.2014, 19:36:29 »
Autoa taas purettu ja moottori on oikeastaan kiinni enää korvakkeissaan ja laatikossa. Johtosarjan irroittelin korista ja keräsin koneen päälle niin nousee samalla ja helpompi purkaa irrallaan pois koneesta. Koneeseen jäi siis paikalleen kaikki apulaitteet, mun mielestä mukavampi purkaa irrallaan niin ei tule nojailtua lokasuojiakaan naarmuille. Huomenna olisi tarkoitus saada moottori pois.
Joku sais ostaa tuon kasipätkän niin olis paremmin budjettia tilailla uusia osia... ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #231 : 26.01.2014, 21:03:24 »
Jatketaan päivittelyä jos ei muiden niin edes omaksi iloksi. Moottori nousi tänään kaikkine apulaitteineen ja johtosarjoineen pois nokalta. (Kiitokset "apupojalle") Siinä mielessä erikoinen tapaus oli että homma onnistui laakista, yhtään mitään ei ollut jäänyt irroittamatta. Yleensähän nostovaiheessa löytyy aina vähintään se yksi johto mikä on jäänyt kiinni johonkin.  :idiot2:
Johtosarja purkaantui myös moottorista irti kuten imusarjakin. Sitten olis enää pakosarja/ahdinpaketti ja jakopään purku niin saisi irroitella kannen ja alkaa sovitella sitä uuden lohkon päälle.
Kuvia en tietenkään ottanut päivän toimenpiteistä, typeriä semmoiset... :D

Tavoite olisi päästä tällä vappucruisingiin ja jopa ihan vuonna 2014, saa nähdä miten miehen käy. ;)
« Viimeksi muokattu: 26.01.2014, 21:11:54 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R" B234FT?
« Vastaus #232 : 26.01.2014, 23:59:10 »
Tätä seurataan silmä kovana, MUTTA...  ;D



Ei vaan hienoa että projekti edistyy. Kyllä kelpais tuommonen tuleva kone omankin 960 keulille.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo [Kuvapäivitys]
« Vastaus #233 : 27.01.2014, 19:48:53 »
No nyt on niitä kuvia, eipä tuollainen suoraan autosta nostettu paskainen punalohko tietysti kovin esteettinen ole mutta laitetaan esille kuitenkin. Tänään kerkesin töiden jälkeen käydä purkamassa jakopään auki ja ahtimen irti pakosarjasta. Tuntui olevan oikein timmissä kunnossa. Vielä sarja pois niin periaatteessa voisi ottaa kannen irti ja alkaa sovitella sitä uuden lohkon päälle.

Sehän on vähän niinkuin turbo mutta pienempi? (Ja likainen kuin mikä...)

Itse koppa näyttää aika lohduttomalta tällä hetkellä mutta eiköhän se tuosta vielä piristy.


Ihan offtopicina vieruskaveri sai tänään vähän isompaa mutkaa sovitukseen, hyvinhän tuo näytti istuvan...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo [Kuvapäivitys]
« Vastaus #234 : 29.01.2014, 20:46:00 »
Lisää kuvia kun ne on niin kivoja. Kantta soviteltu tänään 8v kellarin päälle:



Palotilakin mitattiin äärimmäisen tarkalla menetelmällä:


Lankun mittaama 44,5cc tuntui pitävän paikkansa joten sen mukaan mennään. Näiden mittailujen mukaan pitäisi riittää että mäntiin tehdään lovet, niistä pitäisi tulla noin 6cc lisää. Näillä eväillä rutun pitäisi olla 9. Jakopään soveltaminen ja mäntien muokkaus lienee seuraavaksi ohjelmassa, pitää katsella minkälaisia ratkaisuja muut ovat tuohon jakopäähän tehneet.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo
« Vastaus #235 : 05.02.2014, 14:01:41 »
Vaihdelaatikko ulostautui tänään autosta. Onhan noilla kyllä aika raju kokoero M46 vs. M90. M90:iin pitäisi öljyt vaihtaa niin sen voisi laitella paikalleen.
Kysymys kuuluukin että mitä öljyä tuonne kannattaa laittaa? Volvon purkista vai passaako esim joku redlinen malli?

Jakopäähän taitaa näillä näkymin tulla pentan osat niin ei tarvi mietti harakiripalikoiden kestävyyttä. Olisikohan säädettävistä nokkapyöristä mainittavaa hyötyä?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo
« Vastaus #236 : 05.02.2014, 14:15:06 »
Volvon osanumero 1161745

1161 745:

Quality: API GL-4 / Volvo transmission oil MTF 97309 / WSS-M2C200-C3

Viscosity: SAE 75W-80

Density @ 15°C / 59°F: 841kg/m³

Oil base: Fully synthetic

Pourpoint: -60°C / -76°F

Flashpoint: 230°C / 446°F

Kinematic viscosity @ 40°C/104°F: 59.8mm²/s

Kinematic viscosity @ 100°C/212°F: 10.1mm²/s

Eli API GL-4 luokituksen täyttävä öljy kelpaa laatikkoon
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo
« Vastaus #237 : 05.02.2014, 22:19:47 »
Onko kokemuksia jostain hyvästä/toimivasta öljystä? Vissiin suht kranttu loota kuitenkin on öljystään että toimii jouhevasti. Tai sitten ostan vaan volvopurkissa olevaa... Eikös se jotain 2l pintaan ollut tuo tilavuus?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo
« Vastaus #238 : 05.02.2014, 22:35:21 »
1,75l menee. Volvon oma on hyvä ja kohtuuhintainen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo
« Vastaus #239 : 05.02.2014, 23:30:06 »
Valvoline Durablend 75W-90 GL-4 ja Nesteen synteettinen laatikkoöljy ollut/on itsellä käytössä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron