Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2.4T aut. kulutuksesta

  • 26 Vastauksia
  • 27216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #15 : 20.09.2011, 13:19:40 »
Oma 2.4T automaatti vie 120km/h motarivauhdissa (vakkari päällä) 9.2- 9.5 litraa
Tasaisessa (vakkari päällä) 85km vauhdissa pääsen 8.2 litran nurkille (viime talvelta)
Alle 8 litran en ole vielä ikänä päässyt tuolla moottorilla.
Kaupunki pyörityksen kulutus on asia erikseen mutta eihän tätä autoa ole kaupunki pyöritykseen suunniteltukkaan.

Ajan 98 bensalla.

Edelleen se taloudellisin vauhti on silloin kun kone kiertää 2000 kiekkaa minuutissa, kannattaa kokeilla.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa mankinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #16 : 27.01.2012, 12:04:55 »
Meidän Volvo 2.4T V70N automaatti vie matkassa sen 7.5l-8.3l/100km (riippuu ajaako vaimo vaiko minä). Itellä vähän raskaampi kaasujalka niin teen enemmän ohituksia joka tekee tuon vähän yli 8l/100km kulutuslukeman. Vaimo kun ajaa niin se pääsee tuohon lukemaan...
Ja lukemat on saatu Tampere-Kuopio väliltä ajettuna autossa kaksi henkilöä ja muutama laukku, eli suht tyhjänä auto. Sitten kun teen keikkahommaa töiden puolesta ja tuota tavaraa on autossa "muutama" kilo (vastaa täyttä henkilökuormaa) niin kulutus matkassa on 8.5l/100km luokkaa.
Nyt talvella keskikulutus on ollut 9l-9.5l/100km josta kaupunkiajoa 70% ja matkaa 30%

Olenkin ajatellut lastuttavani tuon auton jotta saa lisää vääntöä käyttöön (tulisi se +100Nm) niin EHKÄ voi mennä pienemmälläkin kun on täysi lasti päällänsä  ;D
Volvo V70 2.4d 2008 (218hv/480Nm) & Volvo V50 2.0d 2008 (~180hv R-Design)

Poissa sami m

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #17 : 29.01.2012, 22:26:56 »
Mulla 01 2,4t man. Marraskuussa testasin karkkilasta stop and go grillille ajella rajoitusten mukaan. Matkaa en muista, mutta oisko joku 140 kilsaa, niin pääsin 6,9L. Normi ajossa maantiellä menee +8L.

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #18 : 29.01.2012, 23:39:56 »
Oman autoni keskikulutus on nyt ollut laskujeni mukaan viimeisen vuoden aikana 9.5 l/100km. Maantiepainotteisella ajolla olen saanut muutaman kerran keskikulutuksen painumaan 8 litraan sadalla. Mun vuosittaisilla kilometreillä dieseliin vaihtokaan ei oikeen kannata kun menivät nostamaan ton dieselin hintaa.

Poissa Pensselz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #19 : 21.01.2014, 20:45:50 »
Lueskelin tätä vanhaa topicia ja huomasin että omassa kulutuksessa taitaa olla jotain pahasti pielessä.
Ostin auton muutama kuukausi sitten, Autona siis V70 2.4t AWD automaatti -01. Olen seurannut nyt 3 tankillista ja kulutus on ollut aika huimaa. Kaksi edellistä tankillista olen siis seurannut niin että olen tankannut  täyteen ja ajanut niin kauan kun valo syttyy, molemmilla kerroilla olen päässyt n370km (tämä aikalailla sekalaista ajoa, kuitenkin n 40% maantietä/moottoritietä). Nyt meneillään olevasta tankista on enää vähän jäljellä ennen kun valo syttyy ja olen ajanut 305km (tästä 140km moottoritietä, loput sekalaista kaupunki/kehä ajoa). Auton oma arvauskone ilmoittaa viimetankillisen keskikulutukseksi 16.4L/100km. Viimeisten viikkojen aikana on tehty jakopääremontti ja huolto missä vaihettiin öljyt, tulpat suodattimet. Näillä ei ollut mitään vaikutusta kulutukseen. Viime perjantaina huomasin että ahtoilmaputkessa on reikä ja se menikin samantien tilaukseen (pitäisi saada kyseinen osa huomenna). Kysymys kuuluukin voiko näin raju kulutus johtua tuosta rikkoutuneesta ahtoilmaputkesta vai mistä kannattaisi lähteä hommaa selvittämään?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #20 : 21.01.2014, 20:54:20 »
Kysymys kuuluukin voiko näin raju kulutus johtua tuosta rikkoutuneesta ahtoilmaputkesta...
Kyllä voi.
Ihme että ei ole vikavalo jo syttynyt.

Poissa Pensselz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #21 : 21.01.2014, 21:01:24 »
Kyllä voi.
Ihme että ei ole vikavalo jo syttynyt.
Itseasiassa, jossain vaiheessa syttyi vikavalo ja teksti "pakokaasuja, huolla pian". Vaihdon ilmansuodattimen ja valo sammui välittömästi. Nyt on muutaman kerran syttynyt satunnaisesti mutta sammunut sitten itsestään.

Poissa Pensselz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #22 : 26.01.2014, 09:13:00 »
Noniin, ahtoilmaputki vaihdettu ja mukavasti tuli vääntöä/tehoa lisää (Oli sellanen karpalon kokonen reikä putkessa). Kulutus tippui hieman mutta ei ole vieläkään sitä mitä pitäisi. Ja eilen illalla kun ajelin kotiin niin herjaa jälleen tuota "pakokaasuja huolla pian" tekstiä näytöllä ja moottorin vikavaloa. Pitäisi varmaan lukea vikakoodit jossain. Kysymys kuuluu pysyykö tuollaiset vikakoodit muistissa vai täytyykö vian olla ns päällä kun lukee koodit? Valo siis sammuilee yhtä epämääräisesti kun syttyileekin..

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #23 : 26.01.2014, 10:52:22 »
Boschin lambdojen vaihtoväli 160000 km, ja niitähän on siellä 2 kpl.
Ne eivät kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan eli itse pitää huolehtia vaihdosta. Jos meinaat pitää auton niin vaihda molemmat jos budjetti sallii.

Haiseeko bensa auton ympärillä kun kone käy?

Tämän moottorin kanssa 4 vuotta touhunneena olen päätynyt siihen lopputulemaan että kaikki kulutus/ käyntihäiriöt liityy-->kaasuläppään, lambdoihin, ilmamassamittariin ja tukkeutuneeseen huohotin putkeen.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa Pensselz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #24 : 26.01.2014, 12:41:31 »
Boschin lambdojen vaihtoväli 160000 km, ja niitähän on siellä 2 kpl.
Ne eivät kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan eli itse pitää huolehtia vaihdosta. Jos meinaat pitää auton niin vaihda molemmat jos budjetti sallii.

Haiseeko bensa auton ympärillä kun kone käy?

Tämän moottorin kanssa 4 vuotta touhunneena olen päätynyt siihen lopputulemaan että kaikki kulutus/ käyntihäiriöt liityy-->kaasuläppään, lambdoihin, ilmamassamittariin ja tukkeutuneeseen huohotin putkeen.
Jotenkin tuli itselläkin epäillys että lambdassa voisi olla vikaa.
Ei haise bensa ja ainakin tyhjäkäynnillä käy ihan tasaisesti. Tuntuu että aina vähän ennen ku vikavalo on syttymässä autosta tulee jotenkin "tahmea" ja kulutus pomppaa vieläkin korkeammaksi. Huomasin myös että ilmanputsarin kotelo on ollut jotenkin huonosti kiinni sieltä "takapuolelta" missä ei ole klipsejä, eli sieltä näkyy ilmanputsarin reuna. On ilmeisesti ollut pitkäänkin huonosti koska kotelo jotenkin "vääntynyt" eikä sitä oikein saa kunnolla tiiviisti kiinni.

E: Mitä mahtaa maksaa lambda noin suunnilleen kpl? :)
« Viimeksi muokattu: 26.01.2014, 12:45:25 kirjoittanut Pensselz »

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #25 : 26.01.2014, 18:40:22 »
1 ja 2 lambda sinisellä yhteensä noin 600eur+ työt päälle. Jätin suosiolla muiden vaihdettavaksi kun ei ole nosturia.
Euroopasta Ebaystä tilattuna 1/3 osa Suomen hinnasta. Sieltä omani tilasin kun oli HIEMAN liikaa tuota Suomi lisää...
Ja vain ja ainoastaan Boschia tähän koneeseen.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa Pensselz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T aut. kulutuksesta
« Vastaus #26 : 27.01.2014, 19:21:55 »
Noniin auto käytetty töpselissä, sieltähän löytyi vaikka ja mitä..

3420 Nakutuksenesto, nakutustunnistin 2 ; signaali alueenulkop.
3410 Nakutuksenesto, nakutustunnistin 1 ; signaali alueenulkop.
2A2A Lambdatunnistimen lämmitys 2 ; Vika tunnistettu
6806 Pakokaasuahtimen ahtopaine ; Liian alhainen
981A Moottorin ohjainlaite ; Sisäinen vika havaittu
904D Tuntematon vika

Viat nollattu ja yritetty ajella niin että vikavalo syttyisi uudestaan jotta saisi luettua koodit uudelleen että mitkä siellä ovat vielä aktiivisia. Esim onko vaihdetulla ahtoputkella vaikutusta noihin joihinkin vikakoodeihin.

E: En siis saanut vikavaloa nyt syttymään toistaiseksi, täytyy katella jos huomenna ilmottelis taas olemassa olostaan..
« Viimeksi muokattu: 27.01.2014, 19:23:43 kirjoittanut Pensselz »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo