Lueskelin tätä vanhaa topicia ja huomasin että omassa kulutuksessa taitaa olla jotain pahasti pielessä.
Ostin auton muutama kuukausi sitten, Autona siis V70 2.4t AWD automaatti -01. Olen seurannut nyt 3 tankillista ja kulutus on ollut aika huimaa. Kaksi edellistä tankillista olen siis seurannut niin että olen tankannut täyteen ja ajanut niin kauan kun valo syttyy, molemmilla kerroilla olen päässyt n370km (tämä aikalailla sekalaista ajoa, kuitenkin n 40% maantietä/moottoritietä). Nyt meneillään olevasta tankista on enää vähän jäljellä ennen kun valo syttyy ja olen ajanut 305km (tästä 140km moottoritietä, loput sekalaista kaupunki/kehä ajoa). Auton oma arvauskone ilmoittaa viimetankillisen keskikulutukseksi 16.4L/100km. Viimeisten viikkojen aikana on tehty jakopääremontti ja huolto missä vaihettiin öljyt, tulpat suodattimet. Näillä ei ollut mitään vaikutusta kulutukseen. Viime perjantaina huomasin että ahtoilmaputkessa on reikä ja se menikin samantien tilaukseen (pitäisi saada kyseinen osa huomenna). Kysymys kuuluukin voiko näin raju kulutus johtua tuosta rikkoutuneesta ahtoilmaputkesta vai mistä kannattaisi lähteä hommaa selvittämään?