Eikö tuo ahdin tykkää kyttyrää kun sen läpi menee bensaa ? Materiaali, pinnoitukset, laakerit jne
Vai onko se ihan ok ahtimen kannalta. Anteeksi tämä kyselytulva, paljon oon saanut jo vastauksia ja viisautta täältä, mutta vieläkin on paljon kyaymyksiä 
Ei tykkää kyttyrää. Tuo mun ahdin on alunperin 80 luvun Lancia Beta Volumex mallista, eli ihan sarjatuotantoautosta ja siinä se on tehtaan jäljltä juuri näin. Esim. Eatonin vanhempia ahtimia on myös tehdasasennuksena kaasari imupuolella, nykyiset tieten tehdasasennuksena ruiskuja, mutta niitäkin on jälkiasennettu kaasari imupuolella. Uskoisin kaikkien vähänkin autokäyttöön tarkoitettujen vastaavien ahtimien kestävän bensaa. Ajan kanssa akselitiivisteiden läpi kulkeutuu toki pikkuhiljaa polttoainetta etupään laakerien ja vaihteiston öljyn joukkoon sekä takapään laakerien voitelurasvan joukkoon. Eli öljyn ja rasvan vaihto on ahtimelle tehtävä huoltotoimenpide mm. tämän takia.
Alkaa mielenkiinto todella herätä tähän projektiin. Kuinka paljon voi olettaa saavansa tehoa tollasella remmiahtimella ? ihan ympäripyöreä arvio, jos kone olisi vaikka vakio b20 johon ton laittaa.
No tähän ei uskalla sanoa mitään. Vanha virittämisen perustotuus, eli jos teho ei laske niin muutos voidaan katsoa onnistuneeksi, pätenee tähänkin

Saavutettava ahtopaine on pieni, järkevä käytännön max. on ehkä jossain 0,5-0,7 bar. Eli jo siitä voi päätellä, että turbokerhon satojen hevosvoimien tehot voi unohtaa. Haarukoida voi mielessään mitä koneesta saa ulos ilman ahdinta, paljonko n. 0,5 bar ahtoja tuo lisää ja siitä vähentää muutaman pollen mikä menee ahtimen itsensä käyttämiseen. Volvon omasta "katalogista" jonkunlaista referenssiä voi ajatella esim. 80 luvun B19 a B21 turbojen kautta: niissä on käsittääkseni suunnilleen sama ahtopaine, ei välijäähdytintä, kaasari, jne. Teho on karkeasti noussut n. 100hv -> 150hv, eli samalla kertoimella vois haarukoida tätä tapausta kaiken onnistuessa.
USA:ssa V-performance testaili ja tuotteisti aikanaan B20:een remmiahdinsetin ihan myyntiartikkeliksi asti. Ei ole tosin enää myynnissä kun ruotsalaiset lopettivat siinä käytetyn ahtimen myynnin. Se ahdin oli Autorotorin ruuviahdin (Lysholm-ahdin), joka on tavallaan kehittyneempi versio Roots ahtimesta: hieman parempi hyötysuhde, mutta hyvin pitkälti vertailukelpoinen. Se projekti alkoi vakion B20:n ahtamisella ja taisivat dynottaa sen johonkin 150-160hv tehohaarukkaan (muistinvaraisesti). Myöhemmin muokkasivat konetta myös muilta osin ja tais se teho yli kahdensadan mennä. No tarinaa voi jokainen lukea lontoon murteella itse:
http://www.v-performance.com/products/supercharger.html