Viikonlopun yli seisoi tallin pihassa, sama vika päällä. Jakajassa ei ole mitään anturia, käsittääkseni ainoa pyörimisanturi on siinä jakajan alla kytkinkopassa lukemassa vauhtipyörän nastoja, se on melko uusi ainakin tosin motonetistä tarvikemalli.
Vika sopisi siihen, että VR-anturi antaa heikon signaalin, eli juurikin tuo kytkinkopan päällä oleva anturi.
Mittaa sen vastus ja jos omistat oskiloskoopin, niin kurkkaa sillä, mille signaali näyttää.
Tuo VR-anturi on tolkuttoman tarkka etäisyydestä siihen vauhtipyörään.
Ja jos signaali "pätkii", niin kone ei käy kunnolla vaikka ei välttämättä tee mitään vikakoodia!
Vaikuttaako lambdatieto täyskaasullakin näissä?
Voisiko ilmamassamittari olla? Koitan tänään siitä jännitteitä mittailla ja huomenna kaveri lupasi ehjän lainaan jos vaan on samalla numerolla.
LH2.4 rakastaa lambdaa yli kaiken, eikä osaa sitä jättää juurikaan koskaan.
Turbossa lambda-anturi on aina mukana vaparissa se muistaakseni jää merkityksettömäksi vain WOT-rikastuksella.
IMMu on helppo mitata volttimittarillakin. Tyhjäkäynnillä sieltä pitäisi tulla n. 2,3V jännite (+/-0,1V).
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg2887#msg2887