Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - V70 D5 -05 geartronic (huoltomuistio) - MYYTY

  • 248 Vastauksia
  • 114641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Pientä huoltoa olisi tiedossa...
Laitoin listan mukaiset osat tilaukseen

Pyöränlaakerisarja/napa etu - vaihdettu 22/12/13
Moottorin tuki etu
Moottorin tuki taka
Hehkutulppa x 5
Termostaatti, jäähdytysneste - vaihdettu 12/12/13

Tallissa odottaa lisäksi
etutukivarret uusilla puslilla
« Viimeksi muokattu: 01.01.2014, 21:06:56 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tuli ajettua tankillinen aika lepposasti, kun oli hiukan heikompi keli. Keskikulutus 6.4 l/100 km. Matkana oli Naantali - Jyväskylä - Naantali - Helsinki.

Helsingistä kotiin tullessa oltin 30 min aikataulusta edellä, niin ajelin 91 km/h keskinopeudella kotiin ja kulutus reilusti oli alle 6 l/100 km. Arviolta 5.7 l/100 km (ajotietokone + heitto). Näyttää nämä pienellä menevän, jos nopeus on maltillinen, eikä juuri ohittele.

Autokin on ilmeisesti aika kunnossa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Sen minkä tuolla säästää voi huolettomasti kuluttaa kesällä. :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kohta olisi aika tehdä öljynvaihtohuoltokin, kun ajoa on tullut huhtikuun alusta jo 19 tkm. Ranskan paketti tuli myös perille ja kuskin puolen etupyöränlaakerikin jo ilmoittelee vaihtotarpeesta.

Musiikkivehkeitä pitäisi myös hiukan huoltaa, kun etupään kaiuttimista loppui ääni. Samaan aikaa tuoksahti myös "sähkö". Taisivat jakosuotimet päästää toimintasavut pois.

Hollannista on tulossa puuttuva alkuperäinen 18" Pegasus. Sitten on kesärenkaitakin varten vanne hommat kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2013, 22:05:07 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hollannista on tulossa puuttuva alkuperäinen 18" Pegasus. Sitten on kesärenkaitakin varten vanne hommat kunnossa.

Puuttuva vannekin saapui tänään kotiin toimitettuna.



Viikonloppuna vaihdoin 17" Pegasukset Continentalin nastarenkailla alle. Nyt on taas pitoa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tehtiin etuvetomiehen kanssa termostaattiremontti.

Laitoin ensiksi jäähdytysjärjestelmään STP:n puhdistusliuoksen ja ajelin koneen kuumaksi motarilla nelosella, jotta koneessa oli hieman korkeammat kierrokset (varmistin että vesi kiertää koko järjestelmässä).
Remontti aloitettiin huuhtelemalla jäähdytysjärjestelmä. Irroitin lämppärin kennon letkut tulipellistä. Niissä oli kätevät pikaliittimet. Kennosta tuli ihan puhtaan oloista nestettä.
Huuhtelin kennon puutarhaletkulla ja vesi virtasi hyvin kennon läpi. Tämän jälkeen syylärin proppu auki ja nesteet ulos. Puutarhaletkulla vielä puhdasta vettä paisariin ja syyläriin,
jotta puhdistusaineen jämät huuhtoutuivat pois.

Seuraavaksi apulaitehihna irti ja tehostimen pumppu irti kiinnikkeestä. Nyt pääsi käsiksi termostaattikotelon alempaan kiinnitysruuviin. Kotelo pois ja tasopinnan puhdistus ja uusi termari paikoilleen.
Pumppu kiinni ja hihna paikoilleen. Uudet nesteet koneeseen ja kone käyntiin. Hieman letkujen rutistelua ja paisari täyteen ja kotimatkalle. Järjestelmä taisi ilmaantua ja hetken päästä hyttiin tuli lämmintä ilmaa.

Remontti oli siis onnistunut. Uusi termostaatti olisi maksanut sinisellä reilu 180 €. Ranskasta löytyi Calorstat:n tekele 87,50 € hintaan, eli ihan kohtuullinen säästö.

Termostaattikotelon irroitusta erikoistyökalun kanssa. Tehostimen pumppu on jo irti, jolloin termarin alempaan kiinnitysruuviin pääsi käsiksi.


Erikoistyökalu


Termari irrallaan...
« Viimeksi muokattu: 12.12.2013, 20:29:12 kirjoittanut JuHaU »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Erikoistyökalu
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hyvän tähden mitä hitsisaumaa tuossa työkalussa :o Mikä lie amatööri tehnyt mokoman vehkeen :2funny:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hyvän tähden mitä hitsisaumaa tuossa työkalussa :o Mikä lie amatööri tehnyt mokoman vehkeen :2funny:

Älä muuta viserrä. Mutta hyvin se toimi.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänään oli tallipäivä ja pääsin etupyörän laakerin vaihtoon.

Homma oli loppujen lopuksi aika yksinkertainen.

Tuossa kuva, jossa rengas irroitettu. Satula (nipparilla kiinni tolpassa), levy ja alapallon pultti irroitettu ja vetari tuettu tukivarteen, ettei nivel purkaudu.



Tuossa pääsi hyvin avaamaan navan/laakerin 4 kiinnityspulttia. Uusi napa paikoilleen ja osat kiinni. Kaveri tuli jeesaamaan alapallon pultin kanssa.

Testiajolla kaikki toimi taas kuten pitääkin. Ulinat häipyivät.

Vanha napa/laakeri oli jo todella huonossa kunnossa. Piti selvää rahinaa käsin pyöritettäessä.

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Joko kerkisit viskaamaan vanhan laakerin veslintuun ?

Josset, ni paatko pakettiin mukaan ;)
:smoke:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Joko kerkisit viskaamaan vanhan laakerin veslintuun ?

Josset, ni paatko pakettiin mukaan ;)

No voi perhana - pitää mennä tönkimään roskis. Tällä kertaa meinasin, että tätä kuraa ei kukaan enää tarvii.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Jotta tämä olisi hyvä huoltomuistio, niin päivitetään seuraavat ostokset.

Alkuperäiset pyyhikijänsulat eteen ja taakse. Kuljettajan puolen vetarin suojakumi. Otti ilmeisesti itseensä laakerin vaihdossa.

Suojakumi olisi tarkoitus vaihtaa uuden vuoden päivänä, kun krapula on hellittänyt.

EDIT: etuvetomiehen kanssa vaihdettiin uusi alkuperäinen suojakumi paikoilleen. Vetonivelestä pesin 20 tkm ajetut rasvat pois ja uutta taas tilalle.
Nivel ei ollut onneksi kuiva, vaan rasvaa oli edelleen jonkin verran. Kaksistaan tuo oli ihan inhimillinen homma.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2014, 18:10:37 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Yhdistyksen yhteistyökumppanilta hommasin tähän Koni FSD iskari sarjan. Samalla vaihtuu sitten etupäähän puslaa ja koiranluutakin todennäköisesti.



Hommaamani Sachs:n etuiskarit meneekin kaverin autoon.

Muistilapuksi Eibachin jousien tuotenumero E10-84-003-02-22

Etujousiksi tulee nyt Volvon alkuperäiset Sport jouset. Takapäätä pitää vielä hetki miettiä. Aluksi varmaan nuo vakiot paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2014, 12:24:14 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänään vaihdoin etuovien kaiuttimet kun vanhoista pääsi toimintasavu pois.

Hain ihan randomina tällaset JBL:t Motonetista.



Soivat kyllä ihan asiallisesti, jopa paremmin kuin paikoillaan olleet Hertzit. Diskantti on ainakin huomattavasti miellyttävämpi.

Samalla tiivistin vielä kaiuttimen kiinnitystä ovikoteloon vaimennusmatolla.

Vahvistimen voisi myös vaihtaa vielä johonkin nykyaikaisempaan. Etu- ja takaoville on tällä hetkellä 4 kanavainen Autostudion 50.4 lankku.
Subbaria syötän Hertzin monotetulla vahvistimella.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2014, 22:24:17 kirjoittanut JuHaU »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Suosittelen vaihtamaan vaikka tuollaiseen kuin mullakin on. SPL Dynamics S-4006.
Tosta tinkimään, ei olis kaukana.
http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?58012

Mahdollisuuksia ajaa 5-6 kanavat jopa 2 ohmiin. Kokemusta on.
Säätöjä hyvin, suotimet ehkä pikkasen liian jyrkät mutta ei mua ole haitannu.

Omassa 9satkussa siltailin tuon 3 kanavaiseks.

 

Futurez  Kulkukoira