Proturbo  Autodiagnoosi

940:n uusi ahdin?

  • 101 Vastauksia
  • 34774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #45 : 06.03.2011, 21:02:51 »
Niin ja toimii se lh dumpillakin, niinkuin JuHaU:kin tietää. Säätää vaan vähän kaasuläppää ja sitten läppäkytkin kohalleen.
Omissa ei oo ton jälkeen ollut mitään ongelmaa. Perussäädöillähän tuo tosiaan sammuilee vedosta vapaalle laitettaessa.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #46 : 06.03.2011, 21:19:55 »
Eiköhän nyt jatketa taas aiheesta, johon jo kertaalleen päästiin.

Dumppi yms. keskustelut niille kuuluvin topikkeihin. :)

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #47 : 07.03.2011, 11:02:21 »
Tuohan pitää paikkaansa. Mutta vaihtaisin kyllä samalla uuden avaremman dp:n jos ahdinkin kasvaa. Hyöty jää muuten vähäiseksi.

dp on jo vaihdettu 76mm ränniin joka jatkuu pakoputken päähän asti 2läpivirtaavalla pöntöllä joten siellä ei lienee ahdistusta. korkeintaan tekee sitten vielä suuremman dp esim 88,9 rst... taitaa tosin olla turhaa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #48 : 07.03.2011, 11:10:25 »
korkeintaan tekee sitten vielä suuremman dp esim 88,9 rst... taitaa tosin olla turhaa.

Karkeesti, alle 500hv luokassa on turhaa.

EVO8

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #49 : 07.03.2011, 14:30:49 »
Turbomeck on kokemuksen mukaan luotettava eikä tavaraa tarvitse odotella viikkotolkulla.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #50 : 03.04.2011, 17:43:04 »
nyt alkaa palikat hahmottumaan, eli mitsun 13C:n koteloon 19T siipipyörä ja samalla vaihtuu isompi #7 pakopesä ja erillinen 46mm hukkaportti itsetehdyn peltipakosarjan kanssa.


Poissa FunkyBee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #51 : 16.04.2011, 20:56:39 »
löytyyköhän 940:seen jostain valmista Downpipeä vinolla laipalla?
Mitsun 19t kiinnostaisi, mutta ei olisi motivaatiota alkaa dp:tä rakentamaan  ;D
Bolt-on ratkaisu siis hakusessa.

Missä hinnoissa 15g mahtaa olla uutena? ja sopiiko siihen suoraan esim. JT:n 3" downpipe?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #52 : 16.04.2011, 22:19:08 »
vanhasta DB:stä laippa ja lambdan kierre ja yksi suppari sekä 2kpl 60 asteen pakoputki mutkaa ei se sen enempää vaadi. itselläni moinen 76mm mutta voi olla että nyt peltisarjan takia joutuu tekeen muutoksia.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #53 : 10.05.2011, 16:38:26 »
Eli tuosta tonnilla 940:iin bolt-on iso ahdin ja downpipekö??

http://www.turbomeck.se/T19-max-effekt                 7495: -

ja

http://www.turbomeck.se/node/156                          1485: -

8980:- eli n. 998.93ekua.

No jos näin, niin ei paha.


Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #54 : 12.06.2011, 18:44:50 »
Tuota.. hölmö kysymys ahtimenvalintaan liittyen: eli mitsun 18t:n tilalle tulossa holsetin hx35 ja minkäkokoisella pesällä tuo kannattaa ottaa, niitä ku löytyy 8, 12 ja 16 ainakin.. Haittoja jos "liian" iso? Reilu kolmesataa heppaiseen tulossa ja nelosella alkavia lukemia tavoitellaan.. Kiitos jo etukäteen!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #55 : 12.06.2011, 18:50:17 »
Ahtimen tai coolerin vaihto rinnastetaan trafin mukaan moottorin vaihtoon ja sen seurauksena joudut käytönaikaisiin päästömittauksiin.

Tätä asiaa viime kesänä hitusen trafin tyyppien kanssa veivasin mutta se homma jäi vähän vaiheeseen erilaisten lobbaus-kiireiden vuoksi. Juttu löytyy landiasta.
Täytyy tässä taasen keväämmällä aktivoitua.

Eli riittääkö käytännössä lappu joltain nyrkkipajalta päästöistä ja sit muutoskatsastus.. niin ja teholappu, joka osoittaa tehojen olevan maksimissaan +20%? Paljonkos se nyt saa olla se teho? 134heppaa on papereissa ja tehokkain mallisarjassa taitaa olla 190heppaa?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Teiden tukko
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #56 : 14.06.2011, 14:27:55 »
Eli riittääkö käytännössä lappu joltain nyrkkipajalta päästöistä ja sit muutoskatsastus.. niin ja teholappu, joka osoittaa tehojen olevan maksimissaan +20%? Paljonkos se nyt saa olla se teho? 134heppaa on papereissa ja tehokkain mallisarjassa taitaa olla 190heppaa?

Mikähän auto kyseessä?  ::) Vuosimalli? Onko vähäpäästöinen?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #57 : 14.06.2011, 23:19:38 »
niin siis oletin että ketjussa puhuttiin nyt 9satkusta.. Volvo 940 matalapaine turbo(b230fk) vm97 ja on vähäpäästöinen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #58 : 15.06.2011, 01:08:07 »
niin siis oletin että ketjussa puhuttiin nyt 9satkusta.. Volvo 940 matalapaine turbo(b230fk) vm97 ja on vähäpäästöinen.

Vähäpäästöisen auton tapauksessa EI RIITÄ, vaan tarvii valtuutetun tutkimuslaitoksen päästömittauksen.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #59 : 15.06.2011, 07:30:52 »
Valtuutettu tutkimuslaitos tarkoittaa käytännössä VTT:tä, ja päästömittaus on alkaen 3500€. Yleensä tämä ensimmäinen mittaus ei riitä, ja seuraava oli muistaakseni n. 1500€.

Vähäpäästöisen ahdetun moottorin muutoksista onkin jo keskusteltu toisaalla: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5896.0

ja perusteluja lakiteksteineen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2608.0
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011, 07:33:22 kirjoittanut porko »
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

 

Proturbo  Autodiagnoosi