Futurez  Kulkukoira

940:n uusi ahdin?

  • 101 Vastauksia
  • 34791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #75 : 26.08.2011, 18:24:01 »
Seuraava kysymys. Kuinka paljon se kartiolähtö ahdistaa 15g ahtimissa oikeasti? Onko alle 300hepan tehoilla ja käytännössä vakio setupilla asialla mitään merkitystä? Meinaan että siinä vaiheessa kun ruvetaan virittämällä virittämään niin viritetään sitten kunnolla. Mutta jos tehotavoite on vakio + vähän lisää eli 170-180 heppaa on jo aivan ok niin hommaanko vaan mahdollisimman bolt-on föönin? Meinaan että tulevaisuuden muutoksia ajattelin että ahtopaineita nostetaan jonnekin 0,8bar tuntumaan ja ehkä alucooleri. Ja onko se lastu sitten pakkohankinta. Mutta nekin tulevat vasta kun jää ylimääräistä rahaa ns. oikeiden menojen jälkeen.

Jos siis se ahdistavin dp:n kartiolähtö ei ahdista liikaa mun tapauksessa niin mulle voi markkinoida yv:llä sellasta 15g fööniä josta se löytyy :)
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #76 : 26.08.2011, 20:34:52 »
Seuraava kysymys. Kuinka paljon se kartiolähtö ahdistaa 15g ahtimissa oikeasti? Onko alle 300hepan tehoilla ja käytännössä vakio setupilla asialla mitään merkitystä? Meinaan että siinä vaiheessa kun ruvetaan virittämällä virittämään niin viritetään sitten kunnolla. Mutta jos tehotavoite on vakio + vähän lisää eli 170-180 heppaa on jo aivan ok niin hommaanko vaan mahdollisimman bolt-on föönin? Meinaan että tulevaisuuden muutoksia ajattelin että ahtopaineita nostetaan jonnekin 0,8bar tuntumaan ja ehkä alucooleri. Ja onko se lastu sitten pakkohankinta. Mutta nekin tulevat vasta kun jää ylimääräistä rahaa ns. oikeiden menojen jälkeen.

Jos siis se ahdistavin dp:n kartiolähtö ei ahdista liikaa mun tapauksessa niin mulle voi markkinoida yv:llä sellasta 15g fööniä josta se löytyy :)

Mulla ei ainakaan vielä motronic vanhassa 940ssä tehnyt fuelcuttia 0,8bar paineella. Nykyinen taas teki siinä 0,8-0,9bar jälkeen fuelcutin(LH2.4). Oisihan se 18-19t mitsukin bolt on..  V:>
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #77 : 26.08.2011, 20:49:52 »
Seuraava kysymys. Kuinka paljon se kartiolähtö ahdistaa 15g ahtimissa oikeasti? Onko alle 300hepan tehoilla ja käytännössä vakio setupilla asialla mitään merkitystä? Meinaan että siinä vaiheessa kun ruvetaan virittämällä virittämään niin viritetään sitten kunnolla. Mutta jos tehotavoite on vakio + vähän lisää eli 170-180 heppaa on jo aivan ok niin hommaanko vaan mahdollisimman bolt-on föönin? Meinaan että tulevaisuuden muutoksia ajattelin että ahtopaineita nostetaan jonnekin 0,8bar tuntumaan ja ehkä alucooleri. Ja onko se lastu sitten pakkohankinta. Mutta nekin tulevat vasta kun jää ylimääräistä rahaa ns. oikeiden menojen jälkeen.

Jos siis se ahdistavin dp:n kartiolähtö ei ahdista liikaa mun tapauksessa niin mulle voi markkinoida yv:llä sellasta 15g fööniä josta se löytyy :)
Ennenku hirveesti ruuvaat, varmista että on paksut kanget koneessa. Tuo -91 menee siinä ja siinä että voi olla kumpia vaan...

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #78 : 26.08.2011, 20:56:51 »
Mulla ei ainakaan vielä motronic vanhassa 940ssä tehnyt fuelcuttia 0,8bar paineella. Nykyinen taas teki siinä 0,8-0,9bar jälkeen fuelcutin(LH2.4). Oisihan se 18-19t mitsukin bolt on..  V:>
Ei kai sulla 940:ssä motikkaa ollut? Ellet oo jälkeenpäin laittanu?

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #79 : 26.08.2011, 21:33:43 »
Ennenku hirveesti ruuvaat, varmista että on paksut kanget koneessa. Tuo -91 menee siinä ja siinä että voi olla kumpia vaan...

Voiko tästä varmistua ilman koneen purkamista? :D paljonko net ohkasemmat kanget kestääpi? Pitääkö parinsadan hepan tehoilla tehä jo alakerta uusiksi? Jos pitää niin alkaa jo kaduttaa syvästi koko turbovolvon hankinta... :buck2:
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #80 : 26.08.2011, 22:34:28 »
Voiko tästä varmistua ilman koneen purkamista? :D paljonko net ohkasemmat kanget kestääpi? Pitääkö parinsadan hepan tehoilla tehä jo alakerta uusiksi? Jos pitää niin alkaa jo kaduttaa syvästi koko turbovolvon hankinta... :buck2:
En ainakaan minä näe niitä kankia vaikka öljypohja olis pois.
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Volvo/HPIM1381.jpg
Ehkä ne jollain tulkilla vois saada mitattua tuolloin...

Kyllä parisataa menee keposesti. Sanotaan jotta tuommonen lastuviri ja kilon paineet menee vielä. Porukat on saanut niitä ohuita(9mm) kankia mutkalle tuossa apaut 250hp.
Paksut on 13mm.
http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM0851.jpg

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #81 : 27.08.2011, 06:57:28 »
9 ja 13mm kiintoavaimella voi koittaa mitata.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #82 : 27.08.2011, 08:58:21 »
Endoskoopilla jonka näytössä on ruudutettu mitta-asteikko saa tuolta riittävän tarkan mitan ja tarkastuksen tekee öljypropun reiästä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #83 : 27.08.2011, 09:49:18 »
Endoskoopilla jonka näytössä on ruudutettu mitta-asteikko saa tuolta riittävän tarkan mitan ja tarkastuksen tekee öljypropun reiästä.
Varmasti. Pittää käyä vaan semmosessa paikassa mistä tommonen löytyy. Ellei halua omaa ostaa tuota varten.
On se kyllä aika vääntäminen saada se endoskooppikin tuonne.
Viidelläkympillä kai saa jonkinnäkösiä tietokoneeseen liitettäviä kameroita.
Esim. http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/Search_o.aspx?q=endoskooppi

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #84 : 27.08.2011, 10:13:57 »
Joo eli ahdin ongelma selvitetty, mitsun 13C modattuna 19T:ksi isommalla pakopesällä, peltipakosarja ja ei ongelmaa leimalla :D

Edit: Kuvatuksia












Tällä viimisen kuvan kokoonpanolla irtosi leima kehui vaan inssi että on konehuone siistissä kunnossa että ilmeisesti jotain remonttia tehty :D

ja pakosarjassa on vielä optio 46mm erillisellehukkaportille  ;)
« Viimeksi muokattu: 27.08.2011, 10:28:46 kirjoittanut Niksa »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #85 : 27.08.2011, 10:20:03 »
Varmasti. Pittää käyä vaan semmosessa paikassa mistä tommonen löytyy. Ellei halua omaa ostaa tuota varten.
On se kyllä aika vääntäminen saada se endoskooppikin tuonne.
Viidelläkympillä kai saa jonkinnäkösiä tietokoneeseen liitettäviä kameroita.
Esim. http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/Search_o.aspx?q=endoskooppi

Noissa halvoissa (<200e) laitteissakin alkaa jo olemaan ohjattava kärki et kankia voi mennä tutkimaan vaikka öljytikunreiästä.
Kyselee paikallisista korjaamoista et kellä ois sopiva laite ja käyttää siellä vaikka öljynvaihdossa niin eivät paljoa ota lisää kun kurkkaavat samalla kankia.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #86 : 27.08.2011, 14:11:23 »
Ei kai sulla 940:ssä motikkaa ollut? Ellet oo jälkeenpäin laittanu?
Liekkö merenpohjassa käyny se entinen, ku oli aika huonossa hapessa ja epäilen, että sinne oli joku vaihtanut boksin. Kyllä sieltä löyty motronic :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #87 : 27.08.2011, 14:33:37 »
Liekkö merenpohjassa käyny se entinen, ku oli aika huonossa hapessa ja epäilen, että sinne oli joku vaihtanut boksin. Kyllä sieltä löyty motronic :)
Jaa, no sitten sinne on kyllä vaihdettu paljon muutakin...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #88 : 27.08.2011, 14:38:49 »
Jaa, no sitten sinne on kyllä vaihdettu paljon muutakin...
Sillä ei ole enää mitään väliä, se auto paloi jo pari vuotta sitten  :2funny: so i guess you are right!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #89 : 27.08.2011, 16:14:41 »
Joo eli ahdin ongelma selvitetty, mitsun 13C modattuna 19T:ksi isommalla pakopesällä, peltipakosarja ja ei ongelmaa leimalla :D


(Kuva poistettu lainauksesta.)


Niksa taitaa olla kollega, ainakin on putkihommat hallussa :)  Tosi siistiä työtä. itse olisin hitsannut kaasulla ::)

mitä kokoa putket, N 32 vai NS40  ;)  Mistä tuo yhdyskapaple on peräisin vai onko sekin omatekoinen :pomo:






 

Carcom Oy  Elekma